Hoi allemaal,
Onlangs heb ik op mijn Mini Cooper S cabrio uit 2007, aftermarket achterlichten gemonteerd https://www.amazon.nl/VLAND-Achterlicht ... 9hdGY&th=1
Nu werkt het remlicht altijd, allen de dagverlichting niet. Dan moet ik de schakelaar eerst op uit zetten en dan weer op aan of automatisch. Bij de originele achterlichten stond het altijd op automatisch en werkt het altijd. Ik ben niet technisch, maar zou het jammer vinden om die achterlichten er weer uit te halen. Weet iemand van jullie misschien hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt!
Groet,
Eric
Aftermarket achterlichten issues
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Aftermarket achterlichten issues
Even zoeken op verschil bedrading van de pre-facelift en de facelift achterlichten. Een cabrio zou een facelift moeten zijn dus het lijkt er op dat dit achterlichten zijn voor een pre-facelift al is de tekst bij het artikel daar niet duidelijk over. Soms word er een verloopstekker mee geleverd.
- Wolly74
- Nieuw Lid
Bericht
Bedankt voor je reactie, maar hoe kan ik achterhalen of het een facelift model is? De originele lichten zijn wel die van het 1e model.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Googlen hoe het verschil in bedrading is, ik heb het ook niet zo paraat. Doen de achteruitrijlampen het wel normaal? Dat zijn de witte lampen. Die zitten bij de pre-facelift op de plaats waar nu je mist achterlicht zit, die rode lamp boven de uitlaat. Als die het wel normaal doet is er wat fout met de bedrading van de nieuwe lampen en moet je reclameren bij de fabrikant want de stekker zou er maar op één manier op moeten kunnen.
- Wolly74
- Nieuw Lid
Bericht
/Users/ericwolkotte/Pictures/Photos Library.photoslibrary/originals/8/823E0B35-F66C-4E68-91C0-14EE8060076E.jpeg
Groet,
Eric
Hoi, de achteruitrijlichten zitten niet boven de uitlaat maar onderin de originele unit. Boven de uitlaat zit alleen de mistlamp. Groet,
Eric
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik schreef al dat alle MKI Cabrio's facelifts zijn, dus die hebben inderdaad de lampen zoals je beschrijft, op je foto te zien is en waar ik ook op doelde. De vraag is of achteruitrijlampen het wel doen (in de achteruit zetten dus). Als die het wel doen heb je wel facelift lampen maar klopt er gewoon wat niet in de bedrading en moet je reclameren bij de verkoper/fabrikant want wij weten hier niet de bedrading van elk aftermarket achterlicht.
Op de Amazon foto zie ik dat de witte lampjes onderaan de achteruitrijlichten zijn dus deze lampen zijn bedoeld voor een facelift zoals jij hebt.

Als het allemaal niet werkt zijn de lampen of verkeerd aangesloten (wat zo te zien niet kan als je dezelfde lampen hebt als deze) of met verkeerde bedrading geleverd. In de R52 zit geen computer in elk onderdeel zoals vele auto's nu, het is nog lekker old skool met wel-of-niet stroom. Aangezien je er facelift lampen in had zitten neem ik ook niet aan dat de vorige eigenaar met de bedrading heeft gerommeld. Ik heb voor je gegoogled maar kon geen aansluitdiagram vinden van de achterlichten.
Hier staat een Wiring Diagram System maar ik krijg die niet meer werkend, daar heb je een oude computer met IE7 en oude Java voor nodig helaas
https://www.pss-autosoft.net/WDSRequirements.php
Op de Amazon foto zie ik dat de witte lampjes onderaan de achteruitrijlichten zijn dus deze lampen zijn bedoeld voor een facelift zoals jij hebt.

Als het allemaal niet werkt zijn de lampen of verkeerd aangesloten (wat zo te zien niet kan als je dezelfde lampen hebt als deze) of met verkeerde bedrading geleverd. In de R52 zit geen computer in elk onderdeel zoals vele auto's nu, het is nog lekker old skool met wel-of-niet stroom. Aangezien je er facelift lampen in had zitten neem ik ook niet aan dat de vorige eigenaar met de bedrading heeft gerommeld. Ik heb voor je gegoogled maar kon geen aansluitdiagram vinden van de achterlichten.
Hier staat een Wiring Diagram System maar ik krijg die niet meer werkend, daar heb je een oude computer met IE7 en oude Java voor nodig helaas
https://www.pss-autosoft.net/WDSRequirements.php
Onze sponsors