Goededag,
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn minicooper s JCW uit 2003(r52).
Hij loopt stationair perfect en bij rustig rijden met weinig gas is er niks op te merken. Zodra er meer gas input gegeven word(vanaf 1/2 of 2/3 gaspedaal indrukken), gaat hij hevig stotteren en verliest hij zijn vermogen. Bij hogere en lagere snelheid is het precies hetzelfde. Dit geldt ook voor toeren. Ik heb nu de benzine en lucht toevoer gecontroleerd. Verder heb ik een nieuwe bobine en bougies erin gezet. Ook de labdazonde schoon gemaakt. Met het uitlezen was er niks te vinden.
Ik weet verder niet waar ik moet zoeken. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Groetjes Luuk D
Minicooper jcw r52 stotteren bij meer gas
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Minicooper jcw r52 stotteren bij meer gas
Onder de intercooler zit een vacuum slangetje in de compressor die wel eens los wil schieten, misschien eens kijken of je vacuum hebt. Is dat het niet, dan zou eens kijken naar de MAP sensor aan de zijkant van het blok. Voorop zit er ook een maar het is meestal die aan de zijkant die kapot gaat. Ik weet niet of je onderdruk uit kunt lezen, de onderdruk waarde zal niet kloppen als een MAP sensor kapot is. Ik zou ook even kijken of de veer in de compressor afsluitklep niet gebroken is, die moet terug veren als je die met de hand indrukt. Deze klep geeft de via vacuum aansturing de compressordruk vrij bij gas geven dus als die niet goed functioneert heb je geen goed benzine/lucht mengsel. Ik denk niet dat dat het is want de symptomen kloppen niet helemaal maar toch even nakijken voor de zekerheid. Is dat het allemaal niet dan misschien toch richting benzinepomp en/of de gasklep gaan denken.
- LuukD
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Minicooper jcw r52 stotteren bij meer gas
Weet u hoe ik check of ik vacuum heb? Ik heb nu een nieuwe map sensor besteld omdat de oude niet goed was. In de tussentijd wil ik de andere dingen nalopen maar ik ben geen ervaren monteur
Onze sponsors