Union Jack achterverlichting R56

rvanhengel
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

Union Jack achterverlichting R56

21 feb 2025, 17:24

Hi,

Ik kwam er recentelijk achter dat je de Union Jack achterlichten ook gewoon kan kopen voor de "oudere" Mini's.
In mijn geval is dat een Cooper S R56.
Nu vind ik het lastig om ze te vinden binnen Nederland, tuurlijk vind ik ze veel in Engeland maar dan zit ik met de kosten om ze het land in te krijgen..
Daarnaast heeft Ali ze natuurlijk wel maar zijn deze nou eigenlijks wel een beetje degelijk?

Iemand met ervaring die mij zou kunnen helpen?
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

Re: Union Jack achterverlichting R56

22 feb 2025, 12:53

Je zou bij Bas van MDM montage of Aleksandre van NDH Automotive eens kunnen informeren of zij je daar mee kunnen helpen. De bedrijven in Engeland die de UJ lampen voor de R56 verkopen halen ze volgens mij ook gewoon uit China het enige is dat jij ze niet uit China hoeft laten komen.

Voor de 2de generatie MINI zijn er nooit vanuit MINI officiële UJ achterlichten gemaakt dus al die verlichting komt hoogstwaarschijnlijk allemaal uit China/Korea. Wat ik begreep zijn sommige plug en play en bij andere moet je het 1 en ander uit laten programmaeren(foutmelding omdat dit led is en de computer een weerstand van het lampje meet die niet aanwezig is en zo een fout melding geeft wat je eruit kan laten programmeren)

ALs je een set bemachtigd hebt kun je bij bovenstaande bedrijven MDMmontage of NDH automotive terecht voor programmeren en/of inbouw indien je het niet zelf kunt.

Of iemand zoeken die dit al gedaan heeft en vragen waar hij de lampen aangekocht heeft. Bij Aliexpress zijn er genoeg aanbieders van deze lampen. Waar je wel op moet letten is dat het verschil tussen de pre- en facelift model achterlichten waarbij er in de pre-facelift de achteruit verlichting in de achterlichten zit en bij het facelift model niet want daar zitten ze naast het mistachterlicht in de bumper.

Succes met het vinden van de UJ achterlichten.

Gr. Milco
rvanhengel
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

22 feb 2025, 16:48

Ik zal zeker nog even proberen rond te vragen voor mensen met ervaring, je zou zeggen dat deze niet zo lastig te vinden moeten zijn!
Jammer genoeg zitten MDM montage en vooral NDH Automotive wel heel ver van huis, maar als het echt niet lukt zal dat toch een optie zijn.
In ieder geval erg bedankt voor alle informatie, ook onder mijn kennismakings post trouwens.
figlio del commesso
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 feb 2025, 18:11

Afbeelding

Zoiets ?
rvanhengel
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

04 mar 2025, 21:12

figlio del commesso schreef:
26 feb 2025, 18:11
Afbeelding

Zoiets ?
Zo iets maar dan volledig in het rood EN met een doorzichtig glaasje voor het achteruitrij licht ^^

Terug naar “Exterieur”