Hoi allemaal,
Ik stel me eventjes voor. Mijn naam is Arie Visker ik woon in Oude Pekela en was eigenlijk jaren lang een man van de Volvo's. Toch wil ik nu iets anders. Mijn moeder is best een fan van Mini en ze stelde daarom ook Mini voor.
Eigenlijk wou ik elektrisch en heb de "Aceman" een week meegenomen (via Autohopper). Een paar grote nadelen heb ik ondervonden, de instap, echt mega k.. en de kleine armsteun. Verder vind ik het interieur echt niet mooi. Maar het rijden,..wauw !. Ik verder oriënteren en ik moet teveel compromissen sluiten en ik zou niet van de auto kunnen genieten. Heb Mini uit mijn hoofd gezet en ben verder wezen kijken totdat ik een Countryman tegen kwam van de vorige generatie. Om precies te zijn de Countryman All4 hybride,...ow mooi interieur !!, heerlijk zitten en reed prima. Maar ook dat word hem niet, een kleine brandstof tank (35 liter) en klein bereik op de accu (max 40km) en het grote gewicht en geen korting op de W.B..
Ondertussen even een proefrit gemaakt met een beauty van een S60 drivers edition,...maar wil ik Volvo,....nee wil graag iets anders, gewoon afstappen van de paden. En wat kwam ik per toeval tegen,..een Paceman uit 2014,....ok ik was verliefd, mooie uitstraling !!!,ruim, praktisch. Maar toch had ook een paar nadelen. O,a, het verouderde CIC en navigatie, maar goed ik zie her en der op internet meerdere oplossingen en systemen daarvoor, dus dat is makkelijk genoeg op te lossen.
Maar ook hoor ik her en der klachten over de motor. De BMW/ Peugeot motor schijnt niet een van de meest betrouwbare te zijn. Kan iemand me iets meer er over vertellen. Hoe zijn die motoren ?. Zijn ze een beetje te vertrouwen of zijn het probleem kindjes haha.
R61 betrouwbaarheid
- figlio del commesso
- One wheel wonder
Bericht
Re: R61 betrouwbaarheid
Bij deze motor (n-serie) moet je geluk hebben. Is erg gevoelig voor tijdig onderhoud en reguliere olie vervanging met de juiste olie. Zonder historie daarvan zou ik er nooit aan beginnen.
Distributie kettingen rekken ook op, dus die kun je ook incalculeren als vervangingsonderdeel. Inlaadtraject vervuilt ook. Op den duur ook (laten) reinigen.
Je kunt geluk hebben, maar als je bovenstaande incalculeert valt het alleen maar mee.
Dus niet echt betrouwbaar, maar dat betekent niet dat je er op leeg hoeft te lopen.
Distributie kettingen rekken ook op, dus die kun je ook incalculeren als vervangingsonderdeel. Inlaadtraject vervuilt ook. Op den duur ook (laten) reinigen.
Je kunt geluk hebben, maar als je bovenstaande incalculeert valt het alleen maar mee.
Dus niet echt betrouwbaar, maar dat betekent niet dat je er op leeg hoeft te lopen.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Ipv een Countryman F60 Hybrid, kun je ook voor een normale F60 Countryman S of F60 Countryman JCW gaan. Als extra mee te bestellen optie was er de mogelijkheid voor een 60 liter tank. Maar ja, geen korting op je MRB...
Bij de Paceman R61 zat er in 2014 een facelift. Eerste serie is relatief kort geleverd; jan 2013 - jul 2014. De tweede serie van juli 2014 - jan 2017. Zoals als genoemd: Onderhoud is belangrijk. Goed onderhoud is ook beter voor de betrouwbaarheid. Zelf een tijd met een Countryman S R60 gereden, en motorisch was er daar nooit iets mee. Maar, ik reed ook niet zoveel kilometers. Wat ik in 1 jaar reed, deden anderen in een aantal maanden. Met 2e hands is het altijd een soort van gok; het blijft techniek, het kan kapot.
Bij de Paceman R61 zat er in 2014 een facelift. Eerste serie is relatief kort geleverd; jan 2013 - jul 2014. De tweede serie van juli 2014 - jan 2017. Zoals als genoemd: Onderhoud is belangrijk. Goed onderhoud is ook beter voor de betrouwbaarheid. Zelf een tijd met een Countryman S R60 gereden, en motorisch was er daar nooit iets mee. Maar, ik reed ook niet zoveel kilometers. Wat ik in 1 jaar reed, deden anderen in een aantal maanden. Met 2e hands is het altijd een soort van gok; het blijft techniek, het kan kapot.
- AV1981
- Nieuw Lid
Bericht
Dank jullie wel voor de reacties. Misschien dan toch beter te gaan voor een countryman. De wegenbelasting korting vervalt ook per 1 januari 2026 dus dat maakt het ook interessant om te kijken voor een benzine variant.
Onze sponsors