In mijn vorige R53 had ik een originele accessoire kit van de MINI Auxiliary Gauges/additional instruments voor olietemperatuur en accuspanning. Deze kit was leverbaar en werd doorgaans door de dealer geïnstalleerd. Het originele onderdeelnummer hiervoor was 82 94 0 148 956.

Momenteel heb ik mijn GP al ruim 7 jaar en ik heb deze metertjes altijd gemist in deze auto. Niet alleen vond ik de meters er leuk uitzien, de olietemperatuurmeter vind ik serieus handig en een gemiste kans dat MINI deze destijds niet standaard op de GP aanbood. Ik wil deze kit heel graag zelf inbouwen alleen loop ik tegen het probleem aan dat de kit al een lange tijd niet meer geleverd wordt.
Daarom heb ik besloten om dit topic op te zetten en meer informatie te delen voor de mensen die hier meer over (willen) weten. Hieronder deel ik alvast een aantal zaken die ik zelf heb uitgezocht en ik zal af en toe een update geven van mijn voortgang en uiteindelijk het resultaat.
Als je vragen en/of tips hebt met betrekking tot deze installatie zie ik jullie reacties graag!
Groetjes, Stefan Schoeg