Who_Carez collectie

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Who_Carez
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

Who_Carez collectie

26 aug 2026, 12:16

Hallo iedereen,

Eigenlijk ben ik altijd autofanaat geweest.
De eerste jaren dat ik met de auto mocht rijden zijn er heel veel Honda's mijn leven gepasseerd. Eigenlijk bijna teveel om op te noemen.
Mijn S2000 moest 12 jaar geleden de deur uit omdat we plots met 3 waren. Deze kreeg ik niet verkocht, zelf niet voor 10k euro. (Was een links gestuurde, 120k km, 18inch OZ velgen...) dus uiteindelijk heb ik deze geruild tegen een Civic type r 30th anniversary editie.
Deze heb ik nog en is momenteel full bolt on getuned + nokkenassen. Deze heeft momenteel ongeveer 260pk en 230nm uit een atmosferische 2 liter. Op 1100kg rijd dit best leuk :)

Als daily rijd ik met een Seat Leon cupra mk3 met JD stage 1 en een DO88 intercooler kit met intake. Het fijne is dat ik zowel een low boost met 'trage' gas response heb en een high boost map die veel feller aan het gas hangt. Low boost is volgens mij zo'n 250pk en high boost is 360pk en 510nm :) En vermits ook deze auto redelijk licht is (1340kg volgetankt) is dit ook echt wel snel.
Owja, dit is uiteraard een hand geschakelde auto.

Mijn vrouw haar daily is een Renault Modus met een 1.6 16kleppertje in. Voor gewoon rond te hobbelen is dit goed genoeg. Maar normaal word deze volgend jaar vervangen door een Zafira Opc (dat zou de 3e zijn dan :) )

Haar droom auto hebben we vorig jaar kunnen verwezenlijken. Een Suzuki Cappuccino uit 1994. Geweldig ding maar voor mij helaas te klein om hier echt gebruik van te maken.

En omdat cabrio rijden nu eenmaal enorm leuk is, heb ik de Mini er nog bij gekocht.
Normaal wou ik deze zomer de Honda zijn motor laten opbouwen en was het doel 300pk en 9500+ rpm (atmosferisch uiteraard) maar versnellingsbak probleempjes hebben mij anders doen beslissen. In plaats van na de Honda door te sparen voor een Bmw 135i e88 is er een "tijdelijke" Mini cooper s r52 bijgekomen. Maar eigenlijk bevalt die zo goed (rijd echt grappig :) ) dat hij wel eens een langere tijd bij mij kan blijven.

Plannen zijn er met alle auto's. Dat is voor de komende 2 jaar. En daarna zal ik wel weer gaan sparen voor iets nieuws :)

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”

Onze sponsors