Who_Carez R52

Stel je hier even voor.
Who_Carez
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

Who_Carez R52

26 aug 2026, 07:19

Hallo allemaal,

Ik ben Tim, 39 jaar en woon sinds 9 jaar in het prachtige Ossendrecht. Daarvoor woonde ik net over de grens in Antwerpen.
Sinds juni ben ik in het bezig van BadBert's Mini Cooper s r52. Ik heb lang zitten twijfelen of ik de stap moest zetten. Normaal stond het niet echt op de planning maar ondanks enkele mini probleempjes ben ik enorm blij met de Mini.
Hoe geweldig zo'n ding rijd moet ik jullie natuurlijk niet vertellen.
Er zijn diverse plannen met de Mini maar er zijn eerst nog een paar andere auto's die prioriteit hebben.
De andere auto's in de garage stel ik later nog wel even voor. Helaas ben ik niet de meest handige persoon als het gaat over foto's uploaden en dergelijke.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Who_Carez R52

27 aug 2026, 22:20

Hartelijk welkom Tim.

Wens je veel rijplezier in je Mini cabrio.
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:

28 aug 2026, 08:39

Welkom! Het scheelt dat we de r52 van badbert al vaker langs hebben zien komen.

Natuurlijk is het leuker om je eigen draadje met foto’s te hebben.

Ik gebruik zelf eigenlijk alleen de app tapatalk op de telefoon om alles op t forum te doen (zoals foto’s ).

Veel plezier en heel veel veilige en plezierige kilometers
Afbeelding
Who_Carez
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

28 aug 2026, 11:50

Vermits het in de andere topic precies ook gelukt is probeer ik het hier ook nog is :)

Afbeelding

Afbeelding

Plannen met de Mini zijn redelijk basic. KW ophanging, wat meer vermogen (50pk extra en wat meer compressor geluid lijkt me niet overdreven) en eventueel een ander setje velgen. En dan gewoon links en rechts wat liefde geven.

Maar er staan nog een paar andere auto's al langer te wachten op een grote portie liefde. Maar komt goed.
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:

28 aug 2026, 15:10

Zeker gelukt. Mooie foto’s.

Vergeet bij de extra pk’s ook de remmen niet. Weet niet wat er nu onder zit, maar de standaard remmen willen nog wel eens moeite hebben bij flink doorrijden
Afbeelding
Who_Carez
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

28 aug 2026, 21:30

Ik heb de Mini niet om flink door te rijden eigenlijk :) Dat is meer om te genieten van het open dak en af en toe eens een paar versnellingen plezier hebben.
Voor het vlottere werk neem ik de Honda :)
Who_Carez
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

31 aug 2026, 11:28

Daar zijn de eerste grotere problemen :mrgreen:
Familie uitstap naar de tandarts dus ik dacht... we gaan wel met 2 auto's, kan ik van daar uit rechtstreeks naar het werk.
Maar de Mini dacht daar anders over. Contact aan is alles normaal, wil ik starten gebeurd er helemaal niets.
Vermoedelijk de startmotor. Maar die zit op zo'n geweldige plaats dat ik er niet in slaagde om er eens op te kloppen.
Vanavond even terug, hitteschild demonteren en kijken of ik er met een hamertje op kan kloppen en hij nog 1x wil starten voor naar de garage te rijden.
Irritant (vooral dat het niet op de oprit is) maarja. Shit happens en er zijn ergere dinges :()
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

31 aug 2026, 12:53

Een defecte startonderbreker door versleten contacten in het contactslot is een bekend probleem, er zijn Youtube videos over. Over defecte startmotoren heb ik niet zo veel gelezen. Ook even opletten of de startmotor 'klikt' bij het proberen. Als het klikt kan een defecte accu ook het probleem veroorzaken,
Who_Carez
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

31 aug 2026, 14:29

Oke, bedankt voor de tip. Als het een defecte startonderbreker is dan kan ik dit niet simpel zelf oplossen zodat hij nog 1x start en ik naar de garage kan rijden?
Ik hoorde geen "klik" bij het starten en accu problemen waren aanwezig vlak voor ik de auto van BadBert overnam. Maar die had hij toen (voorlopig) opgelost.
Als ik hem sebiet nog 1x aan de praat krijg en naar de garage kan rijden ben ik al blij :)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

31 aug 2026, 15:13

Een AI geeft tegenwoordig behoorlijk goed antwoord met veel referenties naar deze site :)

Daar staat ook onderstaande video tussen. Ik weet natuurlijk niet of dat het probleem is maar het komt vaker voor. Of de RFID/batterij in de sleutel is kapot, als je een reserve/nood sleutel hebt kun je die eens proberen.

Who_Carez
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

31 aug 2026, 21:13

Eerst wat zitten sukkelen zonder succes en dan maar gewoon in gang getrokken met de Seat. Starte van zelf dus ben rustig naar de garage kunnen rijden. Zullen binnenkort wel horen wat ze zeggen maar ik ben redelijk zeker dat het de startmotor is :)
Alvast een fijne avond nog allemaal!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

01 sep 2026, 02:17

Als die wil lopen na trekken/duwen zal het niet het contact slot zijn idd.

Er zit een dikke aardkabel in de motorruimte aan het chassis vast. Als die geen goed contact maakt wil de startmotor ook wel eens haperen. Kleine kans dat dat het is maar misschien de moeite waard om na te kijken.

Terug naar “Who are U?”

Onze sponsors