16 juni ProTech Moergestel.

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 juni ProTech Moergestel.

16 jun 2007, 19:05

Ik kende ProTech al wel (en Antoon en Marijke) want ik heb het er op laten zetten door ProTech Moergestel.

Maar de hartelijkheid van Marijke en de kennis van Antoon verrasten me toch weer een beetje vandaag :)

Kort samengevat: of je smeert vet op je auto om hem te laten glanzen,
of je doet er ProTech (middelen) op om echt de lak te laten glanzen en hem meteen te beschermen :)

Erg leuke dag vandaag en de auto weer mooi gepoetst, al denk ik dat droog thuiskomen er voor de meesten niet in heeft gezeten. Ook voor mij niet en ik moest maar 15 km. Leuk ook om iedereen weer even te zien, ook Erika en Marcel als 'nieuwelingen'.

En die Ferrari van Antoon is natuurlijk schitterend, wie heeft er foto's van gemaakt? :)
Laatst gewijzigd door Berthil op 17 jun 2007, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2007, 19:09

Goed samengevat Berthil.
Wat mij het meest is bijgebleven is dat je lak nooit harder kan glimmen dan wanneer ie net gespoten is.
Het is erg van belang om deze staat van je lak gelijk te verzegelen om hem mooi te houden.
Was een gezellige en leerzame middag!

Wordt zeker vervolgd!
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2007, 19:26

(ik zag dat Berthil me al voor was gegaan. Hier toch nog effe mijn woorden.)

Vanmorgen de wekker gezet om toch Mini snel in bad te doen.
Kon het niet goed verdragen om weer met een vieze Mini op een meeting op te dagen.
En al helemaal niet als je gastvrouw & - heer de familie Michielsen van ProTech is! 8)

Na een snelle poetsbeurt vlug richting Moergestel gereden. Daarbij op het nippertje aan een snelheidscontrole ontsnapt, maar helaas ook de badges vergeten. :oops:

Anyway,
Omdat we als eerste arriveerden, konden we onze Mini vooraan in de wasplaats parkeren.
Bleek Mini nog een snelle professionele poetsbeurt te krijgen door niemand minder dan Antoon himself!
Pretty Cooper kreeg de handleiding voor te lezen die in iedere schoonmaakkit zit die bij een ProTech behandeling zit.
Zij las deze hardop voor, terwijl mr. Michielsen Mini op de correcte en voorgeschreven manier ontdeed van 100 km. straatvuil.
Daarbij kwamen de voordelen van de reeds aangebrachte ProTechlaag snel naar boven;
de insectenspray bleek al snel de vliegenlijken los geweekt te hebben.
De velgenreiniger (mild voor handen, velgen en milieu!), in combinatie met een goedkope borstel en rattestaartborstel (boerenbond!!!) bleek ook een verrassend goed product.

Maar de hogedrukreiniger blijkt daarnaast óók een "must have" te zijn!
In een mum van tijd was de auto helemaal schoon!!!
De kwaliteiten van ProTech,
maar ook het enthousiasme en gedrevenheid van de beide Michielsen werkte aanstekelijk.
Veel tijd om te ouwebetten was er niet. Daarvoor trok Antoon regelmatig uitrustende NMCers van de stoelen.

De synthetische zeem maakte ook al indruk; in een mum van tijd was de auto helemaal droog!
Wat 'n enorme dorst... 't leek wel een Brabander!!! :lol: :lol: :lol:
De zeem en vele andere produkten werden op het eind van de middag door veel deelnemers gekocht.
Na onze PW werden de andere Mini's stuk-voor-stuk behandeld.
Telkens kregen we weer andere produkten gedemonstreerd.
Opvallend voor Maaij en mij was de demo van de Maxi Shine!
Dit produkt is geen wax, maar speciaal voor ProTechbehandelde auto's om deze extra te laten glanzen.
Dit produkt bleek met een natte spons te worden aangebracht, met een natte doek uit gewreven en tenslotte met een droge doek te worden opgeboend.
Wij deden dat verkeerd, waardoor we maar de helft van het resultaat verkregen.
Zo blijkt 'n workshop toch altijd z'n vruchten af te werpen!!!

De Scratch remover kreeg ook veeeel aandacht van ons.
Menig veeg en krasje verdwenen als sneeuw voor de zon.

Met klem moet ik echter vermelden dat de uitvoerige theoretische uitleg van Antoon veel fabeltjes m.b.t. het verwijderen, of beter gezegd het maskeren, van krassen uit de wereld heeft geholpen.
Hetzelfde geldt voor de eigenschappen van "normale" poetsspullen.
Hij, maar ook de presentatie van Mw. Marijke Michielsen legden ons duidelijk uit wat het wezelijke verschil tussen
ProTech en "de rest" is.
Waarbij "de rest" niet per definitie slecht genoemd moet worden.
Slechts het duurzame karakter van ProTech wordt door "de rest" van de poetsmerken niet geleverd!
(en nog diverse andere zaken. Maar daarvoor verwijs ik liever naar ProTech's website .)

Al met al was het weer een zeer leerzame en gezellige workshop.
Marijke, Antoon, NMCers: hartelijk dank!
Laatst gewijzigd door Jenkins op 16 jun 2007, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: 17 juni ProTech Moergestel.

16 jun 2007, 19:28

Berthil schreef:En die Ferrari van Antoon is natuurlijk schitterend, wie heeft er foto's van gemaakt? :)
Komen d'r aan! :)
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2007, 19:52

Wie is Maxi Shine al aan het uitproberen?? :lol:
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2007, 19:58

Wint schreef:Wie is Maxi Shine al aan het uitproberen?? :lol:
Terechte vraag; iedere Mini die van Moergestel afkomstig was zal nu nog wel nat genoeg zijn daarvoor!!!
:lol: :lol: :lol:

Hier wat fotootjes van vandaag.

Afbeelding

Maar het kan ook anders:
Afbeelding

en zelfs met een lach:
Afbeelding

Een fijne werkomgeving:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

:zon
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

16 jun 2007, 21:58

Jenkins schreef: Afbeelding

:zon
Het was reuze leerzaam én gezellig jullie allemaal weer eens te zien met jullie 8) MINI'S.
Op de valreep liet Antoon mij nog een product zien bij Pretty, waar ik meteen voor gezwicht ben. MAXI SHINE.
Wow, wat een glans. Volgens mij zijn er meerdere met zo'n flesje naar huis gegaan. Bling Bling straks bij MU. :p

Bedankt voor jullie hulp PW-luitjes, ik had het anders echt niet gered. (rager bij de boerenbond, thnx Roy voor de tip)
@ Maaij thnx, ik geniet weeeeeer een beetje meer van m'n MINI. :D
@ Ida, super had niet kleiner gemogen :wink: Vette bak heb je nu, ik ga ook binnenkort lekker naar beneden :wink:
@ Minipaul voor mij geen afkickverschijnselen :mrgreen:
@ Erica en Marcel, leuk jullie ontmoet te hebben.
@ Berthil, thnx voor de uitleg.

Het was weer bereleuk. Zo te zien hebben jullie ook allemaal een behandeling Wash&Go ondergaan uuuh and Shine :wink: Blijft leuk dit soort workshops. :D

Gr, PC
Laatst gewijzigd door Pretty Cooper op 16 jun 2007, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2007, 22:01

zo te lezen hebben jullie weer een super poetsclinic gehad :D
mooie verhalen btw
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2007, 22:03

Waarom moet ik nou weer tentamens hebben... :evil: Ik heb duidelijk een hoop leuks gemist! :(
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

16 jun 2007, 22:20

Je hebt zeker wat gemist Kaj.

Het was een gezellige, maar vooral een leerzame dag. Ik weet nu hoe ik mijn MINI nog beter kan wassen :)

Erg leuk om iedereen zo fanatiek bezig te zien. Ik heb mijn MINI niet kunnen wassen omdat daar de tijd er niet voor was, maar ik heb wel goed bij iedereen kunnen kijken hoe het wel moet :)
Ik ben ook erg onder de indruk van de zeem. Je MINI is in no time weer helemaal droog. Ik heb gelijk 2 meegenomen :)
De meeste producten heb ik gelukkig al thuis liggen, zodat ik voor MINI United nog rustig mijn MINI kan laten blinken 8)

@Roy, bedankt voor het regelen. Echt een super workshop!
@Pretty, veel mooier toch? Alleen jammer dat de matten niet passen :evil:

Tot volgende week :)
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2007, 22:38

Tsja, er moet ook gewerkt worden op de zatedag.... Mooi te zien dat iedereen het zo super naar zijn zin had ;) Morgen maar weer ff langs het clubgebouw rijden.....

Nu moet ik nog een gaatje vinden om die van mij te gaan wassen... Dat wordt een leuke, want ik heb geen idee wanneer dat moet gaan gebeuren vooral niet als je naar dat weer van komende week kijkt :(

MR
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

16 jun 2007, 23:50

Een zeem hebt je volgens mij helemaal niet nodig?

Het is auto wassen-->MaxiShine gebruiken-->afnemen met een vochtig doek -->Uitvegen met een microvezeldoek.

Maxi Shine moet je namelijk nat aanbrengen. Of heb ik vandaag toch zitten slapen? :)
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2007, 01:57

Maaij schreef:Een zeem hebt je volgens mij helemaal niet nodig?
Het is auto wassen-->MaxiShine gebruiken-->afnemen met een vochtig doek -->Uitvegen met een microvezeldoek.
Maxi Shine moet je namelijk nat aanbrengen. Of heb ik vandaag toch zitten slapen? :)
Je hebt gelijk v.w.b. het aanbrengen van de Maxi Shine; dat gebeurt nat, dus eigenlijk direkt na het afspoelen.
Spons wat uitknijpen tot het water er niet meer uit gutst,
Streep Maxi Shine erop,
Uitwrijven.
Natte doek erover en met een droge doek blingbling maken.

De zeem gebruik je als je ervoor kiest om geen Maxi Shine te gebruiken.
Die "moet" je immers niet na iedere poetsbeurt aanbrengen. Mag wel. Vinden de Michieltjes vast niet erg. :mrgreen:

:wink:
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

17 jun 2007, 09:29

Maaij schreef:@Pretty, veel mooier toch? Alleen jammer dat de matten niet passen :evil:

Ja super, dat zo'n klein detail een totaal andere uitstraling geeft. :D Veeeeeeeel mooier.

Huh, hier een onbehandelde met nog een dikke portemonnee :mrgreen:
Antoon heeft het me anders voor gedaan :D Maar dat ligt mss aan het feit dat ik (nog) geen Protechlaag heb.
Auto wassen- afzemen- uitgeknepen spons met streep Maxi- lange beweging erop zetten, in de lengte- en dan met doek korte beweging uitwrijven tot glans.

@ Wint hoe doe jij het, zag dat jij ook een flessie had.
@ Ida, jij hebt zeker ook zo'n flesje bling bling aan Paul gegeven voor vaderdag :mrgreen: :wink:
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2007, 11:23

Pretty Cooper schreef: @ Wint hoe doe jij het, zag dat jij ook een flessie had.
Antoon heeft het mij bijna zo uitgelgd wat Maaij zegt:

Auto wassen-->(zemen hoeft niet)-->met een uitgeknepen spons MaxiShine met lange bewegingen aanbrengen
-->afnemen met een vochtig doek -->Uitvegen met een microvezeldoek.

Ik ga het zo gelijk even uitproberen! 8)
Afbeelding

Terug naar “Afterparty”