16 juni ProTech Moergestel.

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

17 jun 2007, 12:08

Zo hier ff mijn verhaaltje dan.
Ook wij vonden het een leerzame dag. Erg gezellig met iedereen
lopen kleppen, ook nog iets geleerd, maar allemaal alweer vergeten. :mrgreen:
Van Toon nog een hanger voor mijn MINI gekregen dat de dealer hem
niet mag wassen erg fijn om te hebben, Bedankt Toon. :wink:
Enne mijn filmpje vertelt de rest. Have fun.!!!

Roy bedankt voor het regelen was errug geslaagd!! 8)

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 1061&hl=nl[/GVideo]
Laatst gewijzigd door Blont-007 op 17 jun 2007, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar

17 jun 2007, 12:15

:cry: :cry: :cry: :cry: :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

weer wat gemist :(
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 jun 2007, 12:16

Ben eigenlijk helemaal vergeten dat deze workshop was :o , had me eigenlijk best aan willen melden. Zeker om eens het verschil te zien met het regelmatig bijhouden van je auto met Meguiars (zoals ik doe).

Hogedrukreiniger komt er overigens niet op bij mijn MINI, ivm zand dat je dan keihard tegen je lak aanknalt. Kan me niet voorstellen dat dat goed voor je lak is op lange termijn.
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

17 jun 2007, 12:35

Blont-007 schreef:Van Toon nog een hanger voor mijn MINI gekregen dat de dealer hem
niet mag wassen erg fijn om te hebben, Bedankt Toon. :wink:
Weer wat gesnaaid, mazzelkont :mrgreen:
En al voor de spiegel gestaan, pasttie goed??????????? Lekker showen op MU :p Kunnen ze nu eindelijk eens allemaal persoonlijk kennis maken met het boegbeeld van NewMINIclub-club. Dat wordt handtekeningen uitdelen :wink:
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

17 jun 2007, 12:57

Hahaha hij is perfect!!!
Helemaal toppie Pretty, maaruh boegbeeld, :oops: Nwah. :wink:
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2007, 13:22

Ohhh, zaterdagochtend en ik heb mijn wekker gezet. BAH!!! Eerst even Blont-007, MiniPaul en Rick opgehaald (daarna nog snel een PW geflyerd) en toen naar Moergestel gereden. Als vanzelfsprekend de auto binnen geparkeerd, omdat niemand buiten stond. Natuurlijk was de Ferrari de eye-catcher en Antoon was deze aan het behandelen met maxi-shine. Wint meteen in gesprek en eigenlijk was daar de workshop al begonnen.

Uiteindelijk toch maar begonnen met de "echte" workshop met een presentatie van Marijke. Je kunt merken dat ze erg trots zijn op hun onderneming en ook echt geloven in hun Protech. Wel leuk dat ze ook echt iets van hun zelf laten zien. Daarna de uitleg van Antoon. Aangezien mijn kwaliteiten ( :mrgreen: ) ergens anders liggen, was dat hele lak verhaal helemaal nieuw. Voor mij heel interressant (doe mij een lakmeter als ik een nieuwe occassion ga kopen!! Géén schade? Waarom is die lak dan 200 mu?) en leerzaam? NU snap ik ook waarom er marges zijn om met een Protech krasverwijderaar te werken, zonder dat de lak hierdoor dof wordt. Dat het mogelijk is om de origenele lakglans terug te krijgen, maar dan moet de glans in te ver in de MU zijn getrokken.

Na de lunch (die prima was geregeld) uiteindelijk auto's wassen. Antoon zorgde er wel voor dat iedereen werd betrokken bij het het auto wassen )zo kan ik mijn geld ook verdienen Antoon :mrgreen: ) Die zeem werkt idd als een brabander, tering, wat is die dorstig (ook ik heb er twee meegenomen). Helaas, net als bij Maaij was er geen tijd meer om mijn MINI te wassen. Jammer, maar goed, hij was de dag ervoor reeds gewassen en onderweg naar huis werd ie weer gewassen (het regende hard of niet Blont-007).
Aan het einde van de middag goed ingeslagen. Wellicht toch handig om in stappen een Protech lijn op te bouwen. Ik ben wel redelijk overtuigd van de kwaliteit van Protech. Om meteen een behandeling te laten doen is misschien een beetje duur (ong. € 750 voor een niet nieuwe MINI), maar we kunnen zelf redelijk wat bereiken met de consumentenlijn.

Wat heb ik geleerd?
- de lak kan nooit harder glanzen, dan wanneer ie net gespoten is (Wint vermelde dit al)
- doe de zeem altijd vochtig terug in de kokker!!!
- breng Maxi-shine in de LENGTE aan en ook met de fiberdoeken werk je in de lengte (als je draait zie je dit in de zon)!!
- Let op siliconen!! Veel producten bevatten siliconen, mocht je auto ooit schade hebben, dan is de spuiter niet blij als met siliconenhoudende producten hebt gewerkt.
- een wasstraat is niet altijd slecht voor je lak, maar de draaidruk mag niet hoger zijn dan 3,5 kilo en de het water verbruik moet ongeveer tussen de 250 en 300 liter zijn. Niet dat ik helemaal overtuigd ben, dus ik blijf lekker met de hand wassen!!

Op de weg naar huis de vaart er goed ingehouden (Replay ging bijna sluiten :mrgreen: ) totdat de hemel zich opengooide. Dat was een behoorlijk buitje. Tijdens het rijden op de snelweg afscheid genomen van Blont-007, Minipaul en Rick (hebben jullie die PW nog ingehaald? Ennuh, ziet er nu trouwens als stoer uit jullie in mijn achteruikijkspiegel te zien. Mooi koppie heeft ie met je aerobumper)

Kortsamengevat een super leuke, gezellige, leerzame dag.

@ Jenkens, bedankt voor de organisatie van de dag.
@ de deelnemers, bedankt voor de gezelligheid.
@ Antoon en Marijke (Protech) bedankt voor de workshop

marss
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

17 jun 2007, 13:36

Hey Marcel bedankt voor je compliment. Thanks.
Enne ja tuurlijk die PW nog ingehaald, hij mij daarna niet meer. >) :mrgreen:
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2007, 13:56

@ Nexus: Wist je dat Antoon al zo'n 20 jaar importeur is van Meguiars?
Geeft wel aan dat het goed spul is. Maar het is geen ProTech!
Die hogedrukreiniger ga ik me wel aanschaffen. Dat zand moet geen probleem zijn;
je spuit er toch drinkwater tegenaan!?!?
(een Kärcher met reservoir voor reinigingsmiddel is al vanaf 'n 90 euro te koop)

@ Maaij: heeft Antoon je nog meer geheimpjes verklapt m.b.t. het betere klei-werk?

Blijkbaar zijn er toch wel een aantal NMCers die het erg jammer vinden dat ze niet bij de ProTech workshop aanwezig konden zijn.

Als er voldoende animo is voor een tweede workshop,
wil ik graag nog eens met Marijke en Antoon kontakt opnemen of er bij hen ook interesse is in nog zo'n groep Miniakken.
Let hierbij op, dat er minimaal 8 deelnemers voor nodig zijn!

Dus als ik nu al vrijblijvend ga tellen:

* Jenkins
* Kaj
* Arjan
* Nexus
* Coendek
* MR
* MR's buddy
*

:zon
Laatst gewijzigd door Jenkins op 17 jun 2007, 19:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

17 jun 2007, 14:44

Jenkins schreef:Die hogedrukreiniger ga ik me wel aanschaffen. Dat zand moet geen probleem zijn;
je spuit er toch drinkwater tegenaan!?!?
(een Kärcher met reservoir voor reinigingsmiddel is al vanaf 'n 90 euro te koop)
Laat je mij ook iets weten als je iets gevonden hebt? :)
Volgens mij is het gewoon belangrijk om niet recht tegen je lak te spuiten, maar een beetje schuin.
@ Maaij: heeft Antoon je nog meer geheimpjes verklapt m.b.t. het betere klei-werk?
Kleien is volgens hem niet nodig bij een Protech behandelde auto. Bij een PW kan het wel handig zijn.
Hij heeft een ander soort klei wat volgens hem nog beter is :)
Laatst gewijzigd door Maaij op 17 jun 2007, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2007, 14:46

Maaij schreef:Kleien is volgens hem niet nodig bij een Protech behandelde auto. Bij een PW kan het wel handig zijn.
Hij heeft een ander soort klei wat volgens hem nog beter is :)
Owkeeej! Dan moet ik maandag maar eens kontakt op nemen met Toon! :)

Volgende week ga ik eens bij de bouwmarkten kijken.
Daar moet zat keus zijn. Ik laat je weten welke het is geworden!
't Is inderdaad belangrijk om een hoek te houden waaronder je straalt.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2007, 15:00

@Ida, leuk filmpje. Ik weet nu wat ik gemist heb. MU weer filmen he!!!

@Jenkins, na Ida's filmpje is het wel duidelijk geworden dat ik zeker een keer langs moet komen. Mag ik ook iemand meenemen zonder Mini? Als er plek is dan he...... ;)

MR
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2007, 19:04

MR schreef:@Ida, leuk filmpje. Ik weet nu wat ik gemist heb. MU weer filmen he!!!

@Jenkins, na Ida's filmpje is het wel duidelijk geworden dat ik zeker een keer langs moet komen. Mag ik ook iemand meenemen zonder Mini? Als er plek is dan he...... ;) MR
Tuurlijk mag je iemand anders mee nemen!
Die loopt alleen maar grotere kans om geïnfecteerd te raken door de bekende Miniritis!
:wink:
Laten we in dit afterparty-topic serieus bij houden wie toch weer zo'n ProTech Workshop wil mee maken.
Ik heb jou vast met 2 personen genoteerd! :)

Ida heeft inderdaad weer een gaaf filmpje met de perfekte achtergrondmuziek geplaatst! 8)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2007, 20:10

gaaf filmpje heb je weer in elkaar geprutst ida!!
kun je dit voor Mini united ook in elkaar zetten :mrgreen:
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

17 jun 2007, 20:26

Jenkins schreef:Laten we in dit afterparty-topic serieus bij houden wie toch weer zo'n ProTech Workshop wil mee maken.
Ik heb jou vast met 2 personen genoteerd! :)
Kun je niet beter een nieuw topic aanmaken, andere mensen kijken hier mss niet. :wink:
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2007, 21:14

Blont-007 schreef:Kun je niet beter een nieuw topic aanmaken, andere mensen kijken hier mss niet. :wink:
Strak plan, BlonT! 8)

Dus snel hiervoor een nieuw topic gemaakt!

:)

Terug naar “Afterparty”