Skirts

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
pimp
One wheel wonder
One wheel wonder

Skirts

20 jun 2007, 12:34

Hallo,
Wil dit weekend mijn beschadigde skirt(cooper) gaan vervangen!
Heb begrepen van eerder postjes hierover dat je eerst de schroeven onder de auto los moet draaien en dan de hele skirt eraf moet trekken :?
Heb een nieuwe skirt liggen met de nieuwe pinnetjes,maar zitten er onder de aluminium sierstrip ook pinnetjes die je moet losmaken/vervangen?
Hoor graag :D
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

20 jun 2007, 12:37

Daar zit niks onder, alleen wellicht dubbelzijdig plakband
(die zou dan ook onder de nieuwe moeten zitten).

De sierstrip kun je overzetten maar er heel voorzichtig afhalen met b.v. een dun ijzerdraadje, ze buigen heel erg snel in een knikje.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 jun 2007, 12:41

Bij ons zaten er 4 pinnetjes onder de alu sierstrip, wel voorzichtig losmaken en vooral met veel geduld dan kun je ze weer hergebruiken :wink:
Afbeelding
pimp
One wheel wonder
One wheel wonder

20 jun 2007, 16:12

FastBunny schreef:Bij ons zaten er 4 pinnetjes onder de alu sierstrip, wel voorzichtig losmaken en vooral met veel geduld dan kun je ze weer hergebruiken :wink:

Onder mijn sierlijst zitten ook 4 pinnetjes;hou heb je die losgekregen zonder ze te slopen??
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2007, 16:25

gewoon heel rustig de lijsten er af fohnen en er met een mesje er onder te gaan. Dan kan je deze zonder problemen verwijderen.
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2007, 16:45

ik heb die er zonder fohn met een plamuurspatel af gekregen zonder plooien
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

20 jun 2007, 16:46

pimp schreef:
FastBunny schreef:Bij ons zaten er 4 pinnetjes onder de alu sierstrip, wel voorzichtig losmaken en vooral met veel geduld dan kun je ze weer hergebruiken :wink:

Onder mijn sierlijst zitten ook 4 pinnetjes;hou heb je die losgekregen zonder ze te slopen??
Volgens mij kan je dit niet zonder geweld eruit krijgen :)
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2007, 22:37

De de sierlijst met een fohn verwarmen, hierdoor komt de aanhechting beter los. Daarna zoals Berthil schreef met een ijzerdraad voorzichtig los trekken.
Onder de sierstrip zitten vier pinnetjes. De kopjes hiervan zijn rechthoekig en verzonken in je skirt. Met een kleine schroevendraaier kun je eronderkomen. Kwartslag draaien en omhoog wippen. Als het goed is kun je ze dan zonder geweld loskrijgen. Succes,

marss
pimp
One wheel wonder
One wheel wonder

20 jun 2007, 22:51

marss schreef:De de sierlijst met een fohn verwarmen, hierdoor komt de aanhechting beter los. Daarna zoals Berthil schreef met een ijzerdraad voorzichtig los trekken.
Onder de sierstrip zitten vier pinnetjes. De kopjes hiervan zijn rechthoekig en verzonken in je skirt. Met een kleine schroevendraaier kun je eronderkomen. Kwartslag draaien en omhoog wippen. Als het goed is kun je ze dan zonder geweld loskrijgen. Succes,

marss

Heee,geweldig :D
THANX ALLEMAAL!!!!!!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”