Help mijn stoel zit vast

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Jeroenkik
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Help mijn stoel zit vast

19 jun 2006, 16:26

Beste mede mini bestuurders,

ik zit met een probleem,, ik deed vanmiddag mijn stoel op zijn laagste stand, ( een soort ligstand ) en wilde hem weer ophoog doen,, maar hij zat vast,, jah ik krijg hem wel zo dat een mede passagier in kan stappen,, maar niet dat ik hem in kan stellen zoals ik wil.. ik snap er helemaal niets meer van,, dus ik ben nu een soort van liggend aan het rijden in me mini DRAMA :cry: :cry:

Wil graag weten of 1 van jullie daar ook wel eens last van gehad heeft,, en hoe ik het dergelijke probleem kan oplossen.. het leifst zonder naar de dealer te gaan ;)

Groetjes jeroen kik
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 jun 2006, 16:34

Ik zou een baseballpetje opzetten en een paar dikke goude kettingen omdoen,
dan valt het niet zo op dat je liggend in je auto rijdt... :lachuh

Sorry, ik liet me ff gaan...maar ik vrees toch dat je ff langs de dealer
zal moeten.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
marjo
Enthousiast
Enthousiast

19 jun 2006, 17:27

Had hetzelfde euvel in mijn Gele One....ben toen blijven prutsen en plots sprong ie omhoog.

Mocht het na het vele prutsen nog niet lukken volg dan Sepp's advies maar op.

Succes..
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

19 jun 2006, 17:29

Ook zoiets voor gehad. Naar de dealer ermee, is zo gemaakt (gratis).
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jun 2006, 18:03

:lachuh

GEWELDIG! Wat een verhaal hahaha.
De dealer kan je zeker te weten wel even helpen, maar ja, je wilde het natuurlijk eerst zelf proberen. Je weet maar nooit hoe simpel het kan zijn.
Afbeelding
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

19 jun 2006, 19:50

Ja hiero ook last van gehad. :| Bij mij lag het aan de handel om de stoel te verstellen er schijnen allemaal schakeltjes te zitten en dan is tie er even uit geschoten. :? Ik heb het bij de dealer laten doen maar schijnt iets van niets te zijn. Je kan altijd ff dealer bellen en vragen welk foefje hun gebruiken. Succes ermee. :wink:
Laatst gewijzigd door Blont-007 op 23 jun 2006, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Nederland

23 jun 2006, 20:45

De stoelen in de Mini zijn K*T. Daar ben ik inmiddels ook achter. Kennelijk is mijn passagiersstoel ook af ten toe een eigen leven aan het leiden. Tijd voor de JCW stoelen!!!!
Sinds 09-2024 weer in het bezit van een 'old school' R53
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Bijrijderstoelleuning zit vast, tips?

03 jun 2007, 21:45

Afgelopen weekend de leuning van de bijrijderstoel helemaal naar achter gehad en nu wil de leuning niet meer omhoog. Het betreft een normale MINI stoel. Aan de kant van de deur zit het hendeltje om de stoel naar voor te klappen, zodat iemand kan instappen. Deze werkt nog steeds. Aan de andere kant zit de hendel om hoek van de leuning is te stellen. Deze werkt dus niet meer en staat nu in de stand "horizontaal".

Iemand enig idee hoe dit meganisme werkt? Ervaringen? Het rijdt een beetje l*llig met een horizontale bijrijder :mrgreen:

marss
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 jun 2007, 23:05

Je kunt iig dezelfde hendel gebruiken voor het stellen van de rugleuning en het naar voren klappen van de stoel.
Das eigenlijk het enige dat ik weet... :oops:
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2007, 22:23

Heb mijn MINI moeten gebruiken voor onderdelen-auto!! De laatste keer dat de aero-kit er in lag, ging ie niet meer omhoog!!! Damn, heb de kapjes er afgehaald, maar wil nog steeds niet lukken. Volgende week toch nog ff naar de dealer, dus dan mogen zij ff kijken.

marss
stefan23
Nieuw Lid
Nieuw Lid

vastzittende bijrijdersstoel

23 jun 2007, 23:07

HEy,

Ik weet niet of het nog nodig is. Maar ik heb precies hetzelfde gehad. Ik heb heel mijn stoel eruit gehaald. En vervolgens even alles gecontroleerd. Aan de onderkant zit een soort bus/pen met een veer. Die zorgt ervoor als je je rugleuning kantelt dat hij die blokkering optilt. Deze zat bij mij niet helemaal lekker. De veer krijgt dan niet voldoende spanning en kan de blokkering niet verwijderen.

Groetjes,,

Stefan :wink:
Ik ben stefan van Groningen, ik ben eigenaar van een bmw mini cooper S.
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jun 2007, 22:35

En we zingen met zun allen;
" Menno bedankt, Menno bedankt,
Menno, Menno, Menno bedankt "

Mijn stoeltje is gemaakt. Dank voor de reacties, maar het heeft niet mogen baten. Zelfs de dealer wist geen oplossing. Ja, ze wisten er wel één, of ik er ff een nieuw frame in zou laten zetten, á een euri of 350,00. No way!!!

Van Menno heb ik zijn oude stoelen kunnen overnemen. Bekleding was naadje, maar het ging me om het frame. Vandaag om 16:00 gaan sleutelen, stoelen ontkleed, rugleuningframe gewisseld, de complete airbag (aka klapzak) overgezet en donorframe weer bekleed. Had er wel een "how to do it yourself" van kunnen maken. Maar goed, om 21:00 was ik klaar en mijn stoeltje is gefixed!!! :D

Mochten er mensen in de toekomst onderdelen voor stoelen nodig hebben, let me know. Ik heb nu nog genoeg liggen, o.a. een airbag van de donorstoel!!

marss
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jun 2007, 23:30

Yep, idd snel gefixed. Ik reed al een maand rond met een stoel op "easy" stand. Erg kl*te. Je had idd geen sportstoeltjes, maar ik heb alles over kunnen zetten. Thanx again.

marss
inton
One wheel wonder
One wheel wonder

Rugleuning vast voorover staan R50

06 mei 2012, 08:32

Hallo allemaal,

Wat ik regelmatig heb is wanneer ik een stoel naar voren laat klappen om toegang tot de achterbank te krijgen, deze nadien niet meer terug wil.

L+R van de stoelen zitten hendels die je naar voren kanteld om de stoelen voorwaarts te verrijden.
Normaal moet het volgens mij soepel weer terug te stellen zijn, dus stoel naar achteren schuiven en rugleuning weer naar achteren kantelen.
Wat meestal dus gebeurd is dat ik probeer de rugleuning terug te kantelen maar deze dus vast blijft staan.
Op laatst geef ik een harde klap achterwaarts en kanteld de leuning terug.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?, erg lastig als het regent en je kan er niet in komen omdat de rugleuning blokkeert.

Hoop dat iemand dit probleem herkend.
Gr.Tonnie
johan-01
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

bijrijdersstoelleuning

09 mei 2012, 19:52

Ook ik heb hier problemen mee. De leuning van de bijrijdersstoel krijg ik niet meer helemaal rechtopstaand.
Mijn vrouw moet dus halfliggend zitten :) . Ze zegt al dat ik maar een andere ''normale'' auto moet kopen.
Ik denk dat dit een euvel is waar veel (oudere) mini's mee kampen.
Ik heb hier ook nog geen passende oplossing van gezien op het forum :oops:

Gr,

Johan.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”