Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2009, 19:52

@BRG, wanneer ga je weg? En is het zover dat er geen internet is :s ? Zal hier over het resultaat posten en de grafiek in de daarvoor bestemde topic posten. Kan iemand mij vertellen hoe ik een grafiek upload?

In de autoweek van deze week staat idd een mooi rollenbank vermogen verslag van 11 nieuwe auto's. Daarin staat ook vermeld dat er 2 weken eerder in autoweek bij Beek een test gedaan is met 6 occasions. Wie heeft dat gelezen? Ben benieuwd naar welke auto's er getest zijn.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 feb 2009, 18:40

De resultaten: +20pk, +16NM en + 200rpm :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Heb dus nu 212pk en 251NM, ik ben er blij mee!
De grafiek ga ik nu posten in de desbetreffende topic.
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 apr 2009, 21:17

Ik wil binnenkort dit laten doen bij Beek met mijn R53:

Beek software en 15% compr. en 102% krukas pulley van 170 pk naar +/- 212 pk

Mijn vorige MINI was een JCW 210PK, maar die had JCW uitlaat en JCW injectoren en nieuwe (koelere) bougies. Waarom doen ze dat bij die Works versie als blijkbaar alleen software en een aantal pulley net zoveel pk's opleveren? Of is het verstandig om een andere uitlaat en grotere injectoren te nemen als ik hem laat tunen bij Beek?

En ik vroeg me af of ik ook een 5% dynamo pulley moet nemen om te voorkomen dat de dynamo te snel gaat draaien.
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

15 apr 2009, 21:48

ik heb de 27e een afspraak bij beek voor de compressorpulley en software. De krukaspulley heb ik over getwijfeld, net als bij onze andere mini. Toh maar besloten om het niet te doen. De meningen zijn verdeeld, zowel hier als op de amerikaanse fora. Een works uitlaat zit er al op, misschien toch maar wat koudere bougies. Luchtfilter wordt aan gewerkt.
Beek heeft wel een mooi setje met de dynamo pulley. Als ik de krusaspulley zou doen, dan zou ik wel de dynamo pulley erbij nemen.
Ben zelf nog huiverig voor trillingen en schade aan de krukas(lagers) bij gebruik van de niet gedempte krukaspulley's van Alta, M7 etc.
Maar er zijn ook genoeg mensen die helemaal geen problemen hebben.
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2009, 23:34

Ik zit erg te twijfelen of ik mijn Works moet laten chippen of niet bij Beek... Iemand enig idee of Beek ervaring heeft met het chippen van een R53 Works en wat ik kan verwachten?
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

15 apr 2009, 23:42

Rein schreef:ik heb de 27e een afspraak bij beek voor de compressorpulley en software. De krukaspulley heb ik over getwijfeld, net als bij onze andere mini. Toh maar besloten om het niet te doen. De meningen zijn verdeeld, zowel hier als op de amerikaanse fora. Een works uitlaat zit er al op, misschien toch maar wat koudere bougies. Luchtfilter wordt aan gewerkt.
Beek heeft wel een mooi setje met de dynamo pulley. Als ik de krusaspulley zou doen, dan zou ik wel de dynamo pulley erbij nemen.
Ben zelf nog huiverig voor trillingen en schade aan de krukas(lagers) bij gebruik van de niet gedempte krukaspulley's van Alta, M7 etc.

Lees gewoon eens puntje 6....
Mini madness verkoopt zelfs gewoon geen Crank pulley's....
Veelzeggend!

http://www.mini-madness.com/html/FAQ.html
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 apr 2009, 09:30

@denizg
Ik heb mijn works (vorige auto) laten tunen bij beek. Ik vond het niet merkbaar eerlijk gezegd. Misschien de eerste paar kilometer, maar ik zou het niet nog een keer doen.

@dangixxer
Bedankt voor de link. Ik laat de krukaspulley lekker origineel en ga alleen voor de compressorpulley.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2009, 10:39

Xanlle schreef:@denizg
Ik heb mijn works (vorige auto) laten tunen bij beek. Ik vond het niet merkbaar eerlijk gezegd. Misschien de eerste paar kilometer, maar ik zou het niet nog een keer doen.
.
Er zit wel degelijk verschil in alleen software te doen bij een Works! Bij mijn vorige GP hebben we het gemeten en het scheelt 8pk + hij loopt veel mooier door toeren! Of 8pk merkbaar is tja.. ik vind van wel andere misschien niet, maar er iemand ervaring heeft met Works en Mini's is Beek het wel!
Zojuist mijn GP laten doen met een andere cilinderkop 15%pulley (ipv de standaard 11% Works pulley) en hoppa 235pk met een te hete inlaat temperatuur ze hadden even 240pk maar de inlaat wordt te warm op de bank..
Hij loopt echt als een zonnetje 8)
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 apr 2009, 12:07

Zal Beek de cilinderkop die jij nu hebt in je GP ook gaan aanbieding op minispeed.nl?

En ik neem aan dat de grotere JCW injectoren en GP intercooler helpen om 235PK te halen 8). Wat is het koppel nu?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2009, 12:47

Het is best veel werk.. dus ik denk niet dat die in de aanbieding zal gaan :wink:
Injectoren is eigenlijk wel een must en een goede intercooler ook..
het koppel is mooi vlak en is 260NM en hij is ook super sterk in de 6e versnelling 8) Absoluut een aanrader.. kost wat maar dan heb je ook wat!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2009, 12:50

Rein schreef:ik heb de 27e een afspraak bij beek voor de compressorpulley en software. De krukaspulley heb ik over getwijfeld, net als bij onze andere mini. Toh maar besloten om het niet te doen. De meningen zijn verdeeld, zowel hier als op de amerikaanse fora. Een works uitlaat zit er al op, misschien toch maar wat koudere bougies. Luchtfilter wordt aan gewerkt.
Alleen een Compressor pulley is prima! Works bougies zal ik zelf wel doen en evt een GP intercooler, luchtfilter heeft geen zin.. ik heb ook gewoon de standaard papieren filter erin zitten!
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2009, 21:03

denizg schreef:Ik zit erg te twijfelen of ik mijn Works moet laten chippen of niet bij Beek... Iemand enig idee of Beek ervaring heeft met het chippen van een R53 Works en wat ik kan verwachten?
Bij mij heeft het +20pk en +16Nm opgeleverd en dat is zeker te merken, vooral boven de 5000rpm en rondom het max koppel bij 3500rpm. Ook kan ik 200rpm meer draaien nu en dat kan soms net even goed uitkomen... Ik zou het zeker weer doen!!
Laatst gewijzigd door Chill-es op 02 aug 2009, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2009, 21:07

chill-es schreef:
denizg schreef:Ik zit erg te twijfelen of ik mijn Works moet laten chippen of niet bij Beek... Iemand enig idee of Beek ervaring heeft met het chippen van een R53 Works en wat ik kan verwachten?
Bij mij heeft het +20pk en +11Nm opgeleverd en dat is zeker te merken, vooral boven de 5000rpm en rondom het max koppel bij 3500rpm. Ook kan ik 200rpm meer draaien nu en dat kan soms net even goed uitkomen... Ik zou het zeker weer doen!!
Heb je een facelift of pre-facelift Works?
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2009, 22:10

R53 pre
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2009, 22:17

chill-es schreef:R53 pre
+ 20PK klinkt wel erg nice (en veel...), dus ik zou dan op 230PK al komen? hmm...

Heb je nog enige andere mods gedaan aan je motor of echt alleen originele Works tuning + Beek chippen?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”