Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

01 nov 2011, 17:51

Dik hoor 8)

Nice mod!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

01 nov 2011, 17:53

Moet zeggen dat ik eigenlijk niet heel erg veel verschil merk qua acceleratie.

Voel wel dat ie wat directer op het gas is.
Ook lijkt het alsof de uitlaat ineens veel harder klinkt met gas geven. En het vermogen blijft gewoon beter aanwezig.

Voornamelijk met doortrappen op de snelweg naar 200 gaat het 'm allemaal een stuk gemakkelijker af.

Toch binnenkort maar eens die pre-cat eruit en stiekem eens denken aan een 17% icm nokkenasje en software.... ;)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

01 nov 2011, 17:55

IC levert ook geen extra vermogen he...houd de boel alleen goed koel, waardoor het vermogen langer aanwezig blijft..

Icm de de 17% en de catcam ga je het ECHT merken :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

01 nov 2011, 18:20

@ Werner: Ik krijg van Davy het andere deel nog van de diverter in de scoop. Wil eens kijken wat het scheelt.

@ Peter: Mooi zo... 15 en 17% zal het verschil dan niet zo maken, maar die catcam en software waarschijnlijk wel toch?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

01 nov 2011, 18:23

Yup...zo rond de 230+ PK :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

01 nov 2011, 18:24

denken aan een nokje en andere pully ja :P hahaha
want dat is een duur grapje :x

maar die pre-cat moeten we eens ff iets voor gaan verzinnen.. of wordt het een projectje dat uitbesteed gaat worden? ;)
ik kijk die ckat nog even uit de boom
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

01 nov 2011, 18:26

Je kan hem rustig hebben ja, de mijne ligt al anderhalf jaar in de kast. Die dingen hebben 0 effect, en zelfs negatief effect. Ze zouden de luchtstroom moeten verbeteren, maar de temperatuur wordt anderhalve graad warmer.
Dangixxer heeft het getest met een scangauge en het heeft bij jou ook pas nut om het testen als je een dergelijk apparaatje erin zet, anders zie je het sowieso nergens terug. Maar goed, hij ligt klaar ;)

@ Sander; ik ben er zaterdag niet bij; Pa gaat mee naar Beek en ik ga niet twee keer op een dag een lange rit maken.. In elk geval bedankt voor het aanbod om te komen!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

01 nov 2011, 18:27

maar als je naar de catcam gaat moet je toch ook je injectoren meenemen?? want de standaard houden t niet bij..

maarja.. 230pk.. brrrrrrrrr waar mag ik tekenen? :lol:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

01 nov 2011, 18:28

Volgens mij hebben jullie mijn topic niet gevolgd :lol:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

01 nov 2011, 18:29

Daveke schreef:ik ga niet twee keer op een dag een lange rit maken..
dr gaat ook een trein hoor >)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

01 nov 2011, 18:32

Jaja, en dan kan ik op het station slapen, nee dank u.. Ik ga denk ik passen

@ BMX: Zie je die dip bij 7000, daar houden de injectoren het niet meer bij
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

01 nov 2011, 18:46

Daveke schreef:Jaja, en dan kan ik op het station slapen, nee dank u.. Ik ga denk ik passen

@ BMX: Zie je die dip bij 7000, daar houden de injectoren het niet meer bij
Ik doelde er eigenlijk op om je Pa met de trein te sturen ;) hahaha

Maar idd.. op dat moment staan de injectoren constant open.. god-ogod heb ik daar een hoop testen mee gedaan op school.. pffff zit je in 4uur in een lokaal met een stel injectoren en een Fluke89 te klooien.. pffff
maar als ik ooit een keer aan tunen toe kom heb ik dr miss nog een keer wat aan :lol:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

01 nov 2011, 18:54

@ Davy: Dat is wel jammer... maar ik snap heel goed dat je geen 2 keer gaat rijden wanneer je pa mee gaat.

@ Richard: Niet alleen andere injectoren, maar denk ook een oliekoeler... maar opzich geven die injectoren alleen problemen boven de 7000. Kwestie van net er onder blijven. ;) Maar zou Peter met andere injectoren 245pk kunnen halen? (beetje rechtlijnig doortrekken vanaf 7000) zou vetjes zijn !!

Precat is een leuk klusje voor zelf toch ;)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

01 nov 2011, 18:56

Ja, dat kan, want wat je verliest door de Injectoren - win je door grotere. Dus dat betekent dat je de lijn door kan trekken, maar ga nooit boven de 7300 toeren. Dat vinden je drijfstangbouten niet leuk. Dan zul je eerst ARP bouten moeten monteren (die staan nu ook op mijn lijstje voor komend voorjaar.. 8000 rpm limiter ;) )

Oliekoeler is wel een hele goede. Precat is ook een goede, goedkope mod. Een spruitstuk voegt nl met name herrie toe, en geen PK's. Hooguit 1 of 2 en een wat veranderde gasrespons oid
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

01 nov 2011, 19:06

idd.. moet er ook nog een oliekoeler bij..
echt een mooi project! :D heb je ook al een deadline of is het nog een beetje dromenland? ;)

Grotere injectoren zorgen miss dat de powercurve eerder optreed, naar mate de injector dichter bij zn duty-cycle komt remt die intern af.. constant open staan zal geprobeerd worden te vermijden.. dus als je grotere injectoren hebt die dan nog 'over' heeft kan die op dat moment ook beter zn ding doen (juiste moment van inspuiten) dus is de wist miss nog wel hoger ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Show your ride”