Ik wil het binnenkort toch ook eindelijk eens een keertje proberen. Zo met de nieuwe remmen erop (gewoon origineel) durf ik het wel aan. Eigenlijk zou ik het liefst achter iemand aan knallen, Rob misschien?!
iDD
Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
iDD je kunt beter een ervaren circuitrijder IN de auto meenemen daar leer je nog meer van 

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Zandvoort valt altijd op onmogelijke dagen, de Ring kan volgens mij prima in het weekend niet? En ik hoef niet direct jouw tijden te verbeteren hoor, eerst maar eens proberen.
iDD
iDD
- Wint
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Onder de Erasmusbrug
Bericht
Ja, dat was inderdaad ff schrikken Berthil, wel mooi dat je thuis nog de originele had en dat die het nog lekkerder deed ook.
En zoals Hans al zei je hebt inderdaad een verschrikkelijk mooie dag op de Ring gemist, wat een prachtig circuit zeg!
Hij is nog een paar weekenden open dit jaar
En zoals Hans al zei je hebt inderdaad een verschrikkelijk mooie dag op de Ring gemist, wat een prachtig circuit zeg!

Hij is nog een paar weekenden open dit jaar

Save a tree, eat a beaver


- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
De Ring is 1 uur en 30 minuten rijden vanaf mijn huis 
Als ik de nieuwe remmetjes heb wil ik dit jaar nog wel een keer gaan.
De laatste twee keer op Zandvoort is mijn linkerrem zo heet geworden dat de aandrijfas-hoes kapot is gegaan door de hitte. De eerste keer een scheurtje, de tweede keer (bij de 2.11 tijd) rondom doorgescheurd en een gigantische klodder vet op de velg. Gelukkig niks van gemerkt met remmen, had ook op de remblokken en remschijf kunnen komen. Mazzel gehad.

Als ik de nieuwe remmetjes heb wil ik dit jaar nog wel een keer gaan.
De laatste twee keer op Zandvoort is mijn linkerrem zo heet geworden dat de aandrijfas-hoes kapot is gegaan door de hitte. De eerste keer een scheurtje, de tweede keer (bij de 2.11 tijd) rondom doorgescheurd en een gigantische klodder vet op de velg. Gelukkig niks van gemerkt met remmen, had ook op de remblokken en remschijf kunnen komen. Mazzel gehad.
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sittard
Bericht
Kermis
Net bij Noukieee op bezoek geweest. Samen met nog een aantal NMCers.
We zijn namelijk van plan om jullie te trakteren op een tourtocht die z'n weerga niet kent!
Maar daarover worden jullie binnenkort gedetailleerd geïnformeerd!
Berthil tracteerde mij vanmiddag vast op een ritje dat z'n weerga ook niet kent;
Een rit in zijn Mini Cooper S BvB Works .
Bwoah! WAT 'n bom!
M'n rooie wangen hebben inmiddels weer hun normale kleur terug hoor.
Berthil,
Bedankt man!
We zijn namelijk van plan om jullie te trakteren op een tourtocht die z'n weerga niet kent!

Maar daarover worden jullie binnenkort gedetailleerd geïnformeerd!
Berthil tracteerde mij vanmiddag vast op een ritje dat z'n weerga ook niet kent;
Een rit in zijn Mini Cooper S BvB Works .

Bwoah! WAT 'n bom!

M'n rooie wangen hebben inmiddels weer hun normale kleur terug hoor.

Berthil,
Bedankt man!

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Graag gedaan 
Geen probleem om iemand eens een keer een stukje te laten sturen.
Volgende keer gewoon nog wat harder door de bocht gooien
Gisteren is de Cat Cam nokkenas er in gegaan en ik had niet gedacht dat het er een voelbaar verschil zou zijn. Maar bij een buitentemperatuur van 20 graden lijkt het nu wel of het buiten vriest. De compressordruk loop ook één-tiende bar lager dus ik hoop dat vanaf nu het DSC lampje uit blijft.
Morgen moet ik wel achter nieuwe banden aan want zo kan ik niet naar Speedy Mini, in de rit naar Munchen van vorig weekend voelde ik al wat trillen en daarbij is één band volledig afgesleten (tot op de draad) en de rest is ook niet meer zo lekker. Trouwens nog steeds dezelfde set Toyo's die ik er 2 jaar geleden met de R95 velgen van Maaij op heb gekregen dus de banden hebben het niet slecht gedaan.
Vorige week met de rit naar Munchen ging de Mini twee keer in de noodloop. Ook de volgende ochtend in de noodloop. Een bezoek aan een BMW dealer leerde dat de M7 gasklep niet meer calibreerde bij de start. Omdat het een elektronisch geregelde gasklep is bepaald deze bij de start zijn bereik door de klep een keer helemaal op en dicht te doen, dat functioneerde niet meer. Na véél startpogingen liep de Mini normaal. Op weg naar de Ring heb ik toen maar besloten om naar huis te rijden waar ik ook nog de originele gasklep had liggen. Onderweg moest ik tanken en dus de motor uitzetten, ik zag het toen even niet meer zitten toen na 40 keer starten de Mini nog steeds in de noodlooop ging. Gelukkig startte hij toch normaal en kon ik naar huis rijden. In 20 minuten was de originele gasklep terug geplaatst en alles functioneert prima (zoals Jenkins kan beaamen
).

Geen probleem om iemand eens een keer een stukje te laten sturen.
Volgende keer gewoon nog wat harder door de bocht gooien

Gisteren is de Cat Cam nokkenas er in gegaan en ik had niet gedacht dat het er een voelbaar verschil zou zijn. Maar bij een buitentemperatuur van 20 graden lijkt het nu wel of het buiten vriest. De compressordruk loop ook één-tiende bar lager dus ik hoop dat vanaf nu het DSC lampje uit blijft.
Morgen moet ik wel achter nieuwe banden aan want zo kan ik niet naar Speedy Mini, in de rit naar Munchen van vorig weekend voelde ik al wat trillen en daarbij is één band volledig afgesleten (tot op de draad) en de rest is ook niet meer zo lekker. Trouwens nog steeds dezelfde set Toyo's die ik er 2 jaar geleden met de R95 velgen van Maaij op heb gekregen dus de banden hebben het niet slecht gedaan.
Vorige week met de rit naar Munchen ging de Mini twee keer in de noodloop. Ook de volgende ochtend in de noodloop. Een bezoek aan een BMW dealer leerde dat de M7 gasklep niet meer calibreerde bij de start. Omdat het een elektronisch geregelde gasklep is bepaald deze bij de start zijn bereik door de klep een keer helemaal op en dicht te doen, dat functioneerde niet meer. Na véél startpogingen liep de Mini normaal. Op weg naar de Ring heb ik toen maar besloten om naar huis te rijden waar ik ook nog de originele gasklep had liggen. Onderweg moest ik tanken en dus de motor uitzetten, ik zag het toen even niet meer zitten toen na 40 keer starten de Mini nog steeds in de noodlooop ging. Gelukkig startte hij toch normaal en kon ik naar huis rijden. In 20 minuten was de originele gasklep terug geplaatst en alles functioneert prima (zoals Jenkins kan beaamen

Onze sponsors