Lek (thermostaat huis)
- hbokh
- One wheel wonder
- Contacteer:
Bericht
Probleem is hiermee echter niet verholpen: temperatuur-meter op dashboard blijft in het midden staan, bij de combo onvoldoende rijwind, file-rijden en airco uit slaat de koelfan niet aan, dus gaat de boel koken.
Ben de MINI nu een week kwijt, maar hoop dat het probleem nu (wel) gevonden wordt.
Schakelaar was temperatuur-sensor. Is vrijdag j.l. vervangen.hbokh schreef:Vrijdag a.s. wordt er een defecte schakelaar vervangen.
Probleem is hiermee echter niet verholpen: temperatuur-meter op dashboard blijft in het midden staan, bij de combo onvoldoende rijwind, file-rijden en airco uit slaat de koelfan niet aan, dus gaat de boel koken.
Ben de MINI nu een week kwijt, maar hoop dat het probleem nu (wel) gevonden wordt.
- ImtiBlue
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik ben bang dat ook mijn MINI slachtoffer is geworden van dit probleem.
Echter niet is het probleem niet zo ernstig als bij sommigen van jullie, ik hoor bijvoorbeeld geen ventilator na het uitzetten, dashboard geeft gewoon normale temperatuur aan, geen plassen vloeistof onder de auto etc.
Alleen zie ik wel wat opgedroogd koelvloeistof op de hitteschild liggen onder het expansievat en ruik je de vloeistof duidelijk. Denken jullie dat het dan ook de thermostaathuis+thermostaat is, of alleen het reservoir?
Echter niet is het probleem niet zo ernstig als bij sommigen van jullie, ik hoor bijvoorbeeld geen ventilator na het uitzetten, dashboard geeft gewoon normale temperatuur aan, geen plassen vloeistof onder de auto etc.
Alleen zie ik wel wat opgedroogd koelvloeistof op de hitteschild liggen onder het expansievat en ruik je de vloeistof duidelijk. Denken jullie dat het dan ook de thermostaathuis+thermostaat is, of alleen het reservoir?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Hoeveel verbruik je dan aan koelvloeistof ? Als je niks verbruikt, heb je geen lek.
Als je wel verbruikt: Dit lijkt het beginnend stadium.
Het borrelen komt veel later, de overdadige fan is is veel later, en "plassen vloeistof" zul je nooit echt zien. Heel misschien wat paar drupjes.
Als je wel verbruikt: Dit lijkt het beginnend stadium.
Het borrelen komt veel later, de overdadige fan is is veel later, en "plassen vloeistof" zul je nooit echt zien. Heel misschien wat paar drupjes.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- ImtiBlue
- Nieuwsgierig
Bericht
Van de week rook ik de koelvloeistof bij het uitstappen, heb toen gewacht tot de motor wat kouder was en toen bijgevuld. Toen stond ie wel op de MIN. En de 'naad' waar de twee delen plastic zijn vastgesmolten is altijd vochtig ook al heb ik er voor het rijden een doekje over gehaald.
Heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd?
Heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd?

- Fean
- Leerling Mini lid
Bericht
jahoor, ook hier lekt de mini one uit 2002 (R50??)95dkm koelvloeitstof. Niet zoveel maar toch. Wordt een beetje erg moe van Mini's mankementen, ik vind het overigens behoorlijk slecht..
Niet alleen mini ook BMW, heb zelf een 320i coupe 2009 lease, daar is alles al aan veranderd, vorige week de bobines stuk, kreeg een 318i station automaat mee, (3500km) automaat stuk! Vol ongeloof. Volgende keer maar weer eens een VAG product proberen.
Niet alleen mini ook BMW, heb zelf een 320i coupe 2009 lease, daar is alles al aan veranderd, vorige week de bobines stuk, kreeg een 318i station automaat mee, (3500km) automaat stuk! Vol ongeloof. Volgende keer maar weer eens een VAG product proberen.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als het op je hitteschild ligt, is het niet je thermostaat, die zit namelijk aan de zijkant van je cylinderkopImtiBlue schreef:Ik ben bang dat ook mijn MINI slachtoffer is geworden van dit probleem.
- Yannick_
- Mod virus alert!
Bericht
Zojuist mijn MINI afgevoerd naar de garage, hier lekte hij ook koelvloeistof, keer bijgevuld nadat ik dacht dat de dop van het thermostaathuis er niet goed opzat, maar vandaag toch duidelijk verse druppels gezien onder het thermostaathuis. Verwacht dan ook dat dat hetgeen is wat vervangen moet worden. Even afwachten dus.
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bedoel je inderdaad niet gewoon het koelvloeistofreservoir dat lekt? Dan is de reparatie in ieder geval weer een stuk goedkoper dan wanneer het thermostaathuis lek is.Yannick_ schreef:Zojuist mijn MINI afgevoerd naar de garage, hier lekte hij ook koelvloeistof, keer bijgevuld nadat ik dacht dat de dop van het thermostaathuis er niet goed opzat, maar vandaag toch duidelijk verse druppels gezien onder het thermostaathuis. Verwacht dan ook dat dat hetgeen is wat vervangen moet worden. Even afwachten dus.

- Yannick_
- Mod virus alert!
Bericht
#10&11 zijn toch het thermostaathuis? Tenminste, zo staat dat daaronder beschreven.. Daar waar #10 staat aangegeven en dat pijpje als het ware omlaag gaat, zag ik wat vloeistof op de naad zitten en daar lekte het ook.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=35&hl=10Berthil schreef:Het thermostaathuis heeft geen dop dus ik denk dat je daar wat zaken door elkaar haalt.
Lees anders even het hele topic door.
#10&11 zijn toch het thermostaathuis? Tenminste, zo staat dat daaronder beschreven.. Daar waar #10 staat aangegeven en dat pijpje als het ware omlaag gaat, zag ik wat vloeistof op de naad zitten en daar lekte het ook.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Yannick
meestal is het of het thermostaathuis dat lekt, of het koelvloeistof reservoir dat lek is danwel dat er geen dop op dat reservoir zit.
De link die jij plaatste naar dit plaatje:
komt mij niet zo bekend voor.
meestal is het of het thermostaathuis dat lekt, of het koelvloeistof reservoir dat lek is danwel dat er geen dop op dat reservoir zit.
De link die jij plaatste naar dit plaatje:

komt mij niet zo bekend voor.
Gr, Marcel
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors