Kwestie van software en een andere pijp als t goed is en je hebt een cooper

Klinkt allemaal leuk maar het klopt niet (tenminste gedeeltelijk). Chiptuning en echt het motormanagement aanpassen is heel iets anders dan een klep helemaal open laten gaan (parameters voor het openen en sluiten van een klep veranderen).Ralph-cooper schreef:@MartijnHM:
Denk dat €325,- een heel scherpe prijs is voor het chiptunen. Kijk voor vergelijkingsmateriaal maar eens wat andere bedrijven vragen.
Uiteraard kost het uploaden van de file naar je auto niet mega veel tijd, maar je betaalt natuurlijk voor de ontwikkeling!
Vergelijk het met software op je pc installeren: kost ook niet veel tijd, maar kan soms ook in de honderden euro's lopen.
p.s.: dit is mijn eigen idee hierover, ik werk niet voor Beek.
je mening is gebaseerd op verkeerde feiten... ga eerst maar eens langs bij beekMartijnHM schreef:Klinkt allemaal leuk maar het klopt niet (tenminste gedeeltelijk). Chiptuning en echt het motormanagement aanpassen is heel iets anders dan een klep helemaal open laten gaan (parameters voor het openen en sluiten van een klep veranderen).Ralph-cooper schreef:@MartijnHM:
Denk dat €325,- een heel scherpe prijs is voor het chiptunen. Kijk voor vergelijkingsmateriaal maar eens wat andere bedrijven vragen.
Uiteraard kost het uploaden van de file naar je auto niet mega veel tijd, maar je betaalt natuurlijk voor de ontwikkeling!
Vergelijk het met software op je pc installeren: kost ook niet veel tijd, maar kan soms ook in de honderden euro's lopen.
p.s.: dit is mijn eigen idee hierover, ik werk niet voor Beek.
Als je echt grondig gaat tunen en ontstekingstijdstip en inspuiten e.d. gaat aanpassen snap ik dat de prijs hoog ligt, maar alleen het volledig open laten gaan van een klep niet.
Naar mijn mening is chiptunen en ontgrenzen (zo noem ik het liever dan) appels met peren vergelijken en vind ik het dus nog aardig veel geld.
Maar dat is slechts mijn mening.
Als het zo eenvoudig is, waarom doe je het dan niet zelf?MartijnHM schreef:Nu is het zo dat het veranderen van deze "instelling" softwarematig niet zoveel voorsteld.
Waarom kost deze eenvoudige ingreep toch nog €300,- ? Het is een ingreep die binnen 10min gedaan kan worden.
Dat is ook mijn idee, dus: x2MaVaEe schreef:Wie zegt dat het enkel het 100% laten open gaan van de klep is? Ik neem aan dat bij een One het hele motormanagement is aangepast op die 70% en dat het niet simpel een kwestie is van die parameter op 100% zetten......
Onze sponsors