Tjah nou dat is ook zo maar voor mensen die niet,handig zijn of er geen zin in hebben. Ben,je dit i.ig gewoon kwijtDaveke schreef:Niet zozeer dat ik niet geloof dat de prijs klopt
Maar dat vind ik persoonlijk dus echt TE veel voor een mod die niet superveel toevoegd, enkel de olie "iets" koelt. Voor dat geld kun je een hoop andere koelmethodieken toepassen die effectiever zijn dan een oliekoelertje..
Peter's PW R53...new ride..pag 336
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
burn rubber not your soul


- Floor-is
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Kolhorn
Bericht
Bij de thermostaat staat 4x slang, 4x koppeling" voor €200 en dat is dan nog niet eens van dat gevlochten spul?
De tering, ik ga echt geen €1.000 uitgeven om de olie te koelen, dan nog eens 350-400€ voor een IC, nog eens minimaal €250 voor een catch-can en dan bedenken dat ik er nog niet eens ben. Phuckit, dan maar geen door elfjes in het maanlicht van pandaschaamhaar gevlochten kabels hoor
Die adapter zat toch al in de set en je houdt dan toch slangen over? Of wijkt de foto zo erg af?franklyn85 schreef: Cooler +-255
Slangen en koppelingen. +- 300
Bevestigingsspullen ?
Adapter 100
Thermostaat 100
En montage +-3uur ad 90 euro =270
1025,Europa +-
Bij de thermostaat staat 4x slang, 4x koppeling" voor €200 en dat is dan nog niet eens van dat gevlochten spul?
De tering, ik ga echt geen €1.000 uitgeven om de olie te koelen, dan nog eens 350-400€ voor een IC, nog eens minimaal €250 voor een catch-can en dan bedenken dat ik er nog niet eens ben. Phuckit, dan maar geen door elfjes in het maanlicht van pandaschaamhaar gevlochten kabels hoor

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht

Wat een... uiterst bijzonde beschrijving.....
Floor-is schreef:dan maar geen door elfjes in het maanlicht van pandaschaamhaar gevlochten kabels hoor


Wat een... uiterst bijzonde beschrijving.....


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
70 euro per gauges
100 euro gauge houder
Montage 2uur ad 90 = 180
350 pleurie wel aan de goed kopen kant met,de gauges
Ook nogstefan740 schreef:En dan nog een olie/voltmeter met houder en montage erbij lol
70 euro per gauges
100 euro gauge houder
Montage 2uur ad 90 = 180
350 pleurie wel aan de goed kopen kant met,de gauges
burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- X-treme Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
sensors zitten er toch al.
of ODB wifi module en een smartphone :-) hoef je niet al die metertjes te plaatsenDaveke schreef:Beter een Oliedrukmeter en een Mengselverhoudingmeter zou mijn keuze zijnstefan740 schreef:En dan nog een olie/voltmeter met houder en montage erbij lol
sensors zitten er toch al.
"Burning tires into adrenaline!"
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Weet niet waar je ze vanaf haalt..
Ik ga deze bestellen:


280 dollar bij elkaar, dus.. een kleine 200 euro. Houdertje kost geloof ik 3 tientjes en inbouwen is een kabel trekken naar je interieur en verbinden aan je kabelboom voor wat stroom. Kan toch niet zo heel moeilijk zijn dacht ik...
Ik ga deze bestellen:


280 dollar bij elkaar, dus.. een kleine 200 euro. Houdertje kost geloof ik 3 tientjes en inbouwen is een kabel trekken naar je interieur en verbinden aan je kabelboom voor wat stroom. Kan toch niet zo heel moeilijk zijn dacht ik...
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Oliedruk en AFR zitten nog geeneens aansluitingen voor, dus ik weet niet hoe jij die op je smartphone gaat toveren
tenminste, ik heb mn spruitstuk vandaag terug gekregen van de lasser met een extra lambdasonde-aansluiting ....
Olietemp heeft geen sensor, Volt wel, maar die heb ik samen met Boost, watertemp en Inlaatluchttemp al op de Scangauge II zittenX-treme Mini schreef:of ODB wifi module en een smartphone :-) hoef je niet al die metertjes te plaatsenDaveke schreef:Beter een Oliedrukmeter en een Mengselverhoudingmeter zou mijn keuze zijnstefan740 schreef:En dan nog een olie/voltmeter met houder en montage erbij lol
sensors zitten er toch al.
Oliedruk en AFR zitten nog geeneens aansluitingen voor, dus ik weet niet hoe jij die op je smartphone gaat toveren

tenminste, ik heb mn spruitstuk vandaag terug gekregen van de lasser met een extra lambdasonde-aansluiting ....
Laatst gewijzigd door Anonymous op 05 okt 2011, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- X-treme Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
ok maar aan je oliedruk kun je zien of het goed zit met je olie temperatuur.
persoonlijk zou ik ook de temperatuur willen zien erbij natuurlijk maar in principe is het overbodig
persoonlijk zou ik ook de temperatuur willen zien erbij natuurlijk maar in principe is het overbodig
"Burning tires into adrenaline!"
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Kolhorn
Bericht
Ik zou de discussie graag in mijn eigen topic voeren, maar gezien we het hier al doen 
Olie koelen heeft wel enig nut dunkt me, maar dan moet je het wel goed doen. De 10-rij koeler lijkt mij te klein en als de keuze dan 13 of 19 rijen wordt, dan weet ik het wel
Gevlochten kabels interesseren mij werkelijk niet, het gaat me om de functionaliteit en ik zou het ook wel fijn vinden als het juist niet ontzettend opvalt 
Een betere IC heeft ook nut, die heeft Peter al gekocht (is nog wel soort van onderweg) en daar hoeft hij dus niet meer over na te denken
Dan dat catch-can verhaal: Davy zegt wat ik ongeveer denk.. Lijkt mij nogal een boel muntjes voor de functionaliteit. Ik heb het er met een paar mensen over gehad die ik toch wel respecteer om hun voertuigkennis (of -kunde) en ook die lijken het niet geheel met elkaar eens te zijn. Heeft zo'n ding nu daadwerkelijk aantoonbaar nut, gaat die €300+ nu daadwerkelijk tastbaar resultaat opleveren of niet? Bevordert het de levensduur? Zorgt het voor schonere inlaatlucht Waardoor je IC beter koelt of iets anders nuttigs?
En is het verschil daadwerkelijk merkbaar?
Ik persoonlijk denk van niet, maar ik wil er best eentje in de DS van mijn vrouw hangen als ik een setje voor (heel) weinig kopen kan. Laat haar het maar aantonen, in mijn GP geen gekloot

Olie koelen heeft wel enig nut dunkt me, maar dan moet je het wel goed doen. De 10-rij koeler lijkt mij te klein en als de keuze dan 13 of 19 rijen wordt, dan weet ik het wel


Een betere IC heeft ook nut, die heeft Peter al gekocht (is nog wel soort van onderweg) en daar hoeft hij dus niet meer over na te denken

Dan dat catch-can verhaal: Davy zegt wat ik ongeveer denk.. Lijkt mij nogal een boel muntjes voor de functionaliteit. Ik heb het er met een paar mensen over gehad die ik toch wel respecteer om hun voertuigkennis (of -kunde) en ook die lijken het niet geheel met elkaar eens te zijn. Heeft zo'n ding nu daadwerkelijk aantoonbaar nut, gaat die €300+ nu daadwerkelijk tastbaar resultaat opleveren of niet? Bevordert het de levensduur? Zorgt het voor schonere inlaatlucht Waardoor je IC beter koelt of iets anders nuttigs?
En is het verschil daadwerkelijk merkbaar?
Ik persoonlijk denk van niet, maar ik wil er best eentje in de DS van mijn vrouw hangen als ik een setje voor (heel) weinig kopen kan. Laat haar het maar aantonen, in mijn GP geen gekloot

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Punt 2, een betere IC heeft zeker nut. De standaard IC is een goed functionerend ding, maar zodra je gaat trappen is ie nergens meer te vinden omdat ie gewoon niet snel genoeg herstelt. Goede opties? GRS / Forge / Works GP. Slechte opties? Alta / M7
Punt 3, trek je IC eens van je blok af en kijk werkelijk eens hoeveel olie daar in ligt. Bij mij is het in elk geval te verwaarlozen. En die paar druppels die er doorheen vliegen mogen van mij best het blok in komen. Worden ze daar wel verbrand, dat zwarte pluimpje doet me niet zoveel. Het is toch al een klasse G auto
Punt 1, het ligt aan de plaats waar je de koeler gaat monteren. IN mijn onderbumper is simpelweg niet genoeg plaats voor een 19 rij, met dan ook de slangen er nog eens onder. Het geheel ligt nu al tegen de bumper aan - 13 rijen voor mij dusFloor-is schreef:Ik zou de discussie graag in mijn eigen topic voeren, maar gezien we het hier al doen
Olie koelen heeft wel enig nut dunkt me, maar dan moet je het wel goed doen. De 10-rij koeler lijkt mij te klein en als de keuze dan 13 of 19 rijen wordt, dan weet ik het welGevlochten kabels interesseren mij werkelijk niet, het gaat me om de functionaliteit en ik zou het ook wel fijn vinden als het juist niet ontzettend opvalt
Een betere IC heeft ook nut, die heeft Peter al gekocht (is nog wel soort van onderweg) en daar hoeft hij dus niet meer over na te denken
Dan dat catch-can verhaal: Davy zegt wat ik ongeveer denk.. Lijkt mij nogal een boel muntjes voor de functionaliteit. Ik heb het er met een paar mensen over gehad die ik toch wel respecteer om hun voertuigkennis (of -kunde) en ook die lijken het niet geheel met elkaar eens te zijn. Heeft zo'n ding nu daadwerkelijk aantoonbaar nut, gaat die €300+ nu daadwerkelijk tastbaar resultaat opleveren of niet? Bevordert het de levensduur? Zorgt het voor schonere inlaatlucht Waardoor je IC beter koelt of iets anders nuttigs?
En is het verschil daadwerkelijk merkbaar?
Ik persoonlijk denk van niet, maar ik wil er best eentje in de DS van mijn vrouw hangen als ik een setje voor (heel) weinig kopen kan. Laat haar het maar aantonen, in mijn GP geen gekloot
Punt 2, een betere IC heeft zeker nut. De standaard IC is een goed functionerend ding, maar zodra je gaat trappen is ie nergens meer te vinden omdat ie gewoon niet snel genoeg herstelt. Goede opties? GRS / Forge / Works GP. Slechte opties? Alta / M7
Punt 3, trek je IC eens van je blok af en kijk werkelijk eens hoeveel olie daar in ligt. Bij mij is het in elk geval te verwaarlozen. En die paar druppels die er doorheen vliegen mogen van mij best het blok in komen. Worden ze daar wel verbrand, dat zwarte pluimpje doet me niet zoveel. Het is toch al een klasse G auto

Onze sponsors