LosCreepers' HB R53 - Great success!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
R53-R
Enthousiast
Enthousiast

Re: LosCreepers' new toy...

02 dec 2014, 17:10

Ik zie de discussie een compleet andere wending krijgen.

Ik haak af omdat je vorige projecten zoals de kever met verbreed staal en je bus van een andere klasse zijn.
Een rep. lemans wiel word je mee doodgegooid en de prijzen zakken idd tot 80% na een half jaar omdat je ze beter nieuw kan kopen dan een gebruikte set.

De kwaliteit is om te janken, zoals eerder gemeld met het zakken van de krik heb je ze al krom. Richten moet je niet aan beginnen. Een winter ook al dik in de lak en de oxidatie begint.

Koop dan liever een set opknappers van een goed merk ( ook voor 500 euro) bv , en doe daar iets mee. Heb je in de eventuele verkoop ook meer aan. Dus heeft helemaal nik te maken met financiële situaties. Als je dan al wel nieuw koopt, had je dezelfde centen kunnen uitgeven voor een goed gebruikt wiel.

En natuurlijk investeer je in van alles en nog wat. Maar als op een wagen immitatie velgen worden gezet die slechter zijn dan de orginele wat er nu onder zit. Ja dan haak ik af.

Daarnaast lees ik uiteraard altijd met veel genoegen naar je projecten, allen vind persoonlijk ( en ook die meningen mag je horen) de wielkeuze ruk. :icon_top:
Maar ik weet ook zeker dat je er weer een plaatje van een auto van gaat maken. :icon_top:
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

02 dec 2014, 18:40

Haha, kever met verbreed staal is wel heel lang geleden hoor, daar heb ik zelf weinig aan gedaan. De projecten van tegenwoordig met airride erop zijn interessanter en veel netter qua afwerking... :wink: Voor het luchtgekoelde spul is er eigenlijk weinig origineel te vinden. Alleen al een set Fuchsen waar je voor opknappers in de juiste maat al gauw €2000 betaalt. En dan moet je nog beginnen! Voor het hobbymatig gebruik van de kever - plus het rondcrossen naar wat meets in Europa - hoef ik niet zoveel geld uit te geven, althans, niet nu. Ben deze zomer afgestudeerd, geld groeit helaas nog niet op de rug... Maar voor repro wielen voor de kever, voor 300€ voor een setje, kun je niet al te veel verwachten. Maar dat doe ik dan ook niet! De Japanse Flat4 Fuchsen zijn wel van stuk betere kwaliteit dan zijn Chinese tegenstanders overigens...

Ik snap zeker wat je bedoelt met repro wielen die slecht van kwaliteit zijn en blanke lak die ellendig wordt na een winter. Ik heb op mijn 'eerste' auto ook met opgemaakte driedelige Borbet A's en mooie BBS RS'en gereden, maar nogmaals: een nieuwe demoset wielen voor een achterlijk laag bedrag tegenkomen betekende bij mij 'kopen!', ookal had ik ze niet nodig en had ik die Mini nog niet eens. En dan kan ik nu wel op zoek gaan naar een andere set wielen... Maar deze set ligt hier niets te doen en past er perfect onder - dan steek ik die voorlopig wel!

Mening over wielkeuze is prima, zeker zo onderbouwd als hierboven, maar in eerste instantie 'bbs lm replica, ik haak af' zonder iets erbij schoot even in het verkeerde keelgat. Geef eerlijk toe, het was ook niet mijn eerste keus qua wiel, verre van zelfs, erg gedaan. Maar we proberen er wat moois van te maken en kijken daarna wel of er inmiddels een geldboom is gegroeid ergens in de achtertuin voor een andere set. :mrgreen:
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
R53-R
Enthousiast
Enthousiast

02 dec 2014, 18:54

:icon_top:
Zie Pb btw.
Maar fuchsen hebben achterlijke wending gemaakt. Heb hier ook nog set 15 en 16 op zolder.
Ken je al van forum met de kevert.

Ik schrijf altijd met een beetje sarcasme, vind dat juist een beetje spanning brengt ipv. Alleen maar ja knikkers en duimpjes omhoog is ook zo saai :icon_top:
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

02 dec 2014, 21:33

Moet eerlijk zeggen dat ik de LM's een beetje zat begin te worden. Je ziet ze werkelijk OVERAL. Al dan niet replica.
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2014, 22:05

Echte LM velgen en dan bedoel ik de echte haal je er zo tussen uit. En dat blijven toppers. Ben een groot fan van dit soort velgen . Vind de velgen die ik nu aan Sven verkocht heb ook erg mooi echter je kan nog zo'n fan zijn het moet wel bij de auto passen. Ookal zijn dit geen LM's het zijn wel de echte en het is een mooi gebouwd wiel. Ik heb nu 2 sets meerdelige BBS velgen gehad onder de coupe en het past qua style gewoon niet zo onder een coupe. En met echte LM's wordt je echt niet dood gegooid hoor Mike er zit een hoop replica's bij. En ja als je het geld er niet voor hebt een mooie optie niets mis mee, maar als je ze naast een paar echte zet dan haal je ze er zo uit. Heb het nu gezien aan die RK velgen het is gewoon kwaliteit ik ben weeste kijken toen ze de velgen uitelkaar hadden gehaald ja ze hadden TLC nodig maar dat zijn dit soort velgen gewoon waard. En ik weet zeker dat ze onder een R53 wel super staan ik zie het liefste ook dat dit soort velgen bij een liefhebber terecht komen iemand die er echt blij mee is. En ben het wel eens met de opmerking dat je (als je echt fan bent) beter een echte set kan kopen en die opknapt en ja zal dan eerst op wat minder velgen rijden omdat je geld bij elkaar moet krijgen om de droomset te bouwen of op te knappen maar dan heb je ook wat. Ik ga nu ook weer een goedkopere velg rijden en ik weet dat die het niet halen bij de kwaliteit van de BBS's maar ja het past wel mooi in het plaatje en bij de auto. Dus voor beide kampen valt wat te zeggen. Het is misschien ook eens de moeite waard om in Duitsland of OOsterijk te kijken voor dit soort velgen heb al jaren een oosterijkse jongen onder me favorieten verkopers staan die met enige regelmaat erg mooie wielen te koop heeft maarja een set die nog moet opknappen zit je al gauw op een 1000 euro en opgebouwd het dubbelen. Het enigste wiel dat ik nog in over weging zou nemen voor een coupe is OZ F1 meerdelig daar heb ik nog lang en veel over nagedacht prachtig wiel maar ik hou het voor gezien met de coupe maar bij de opvolger ga ik het zeker weer proberen het blijft toch een hobby misschien nog wel meer dan de auto :rijden
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

03 dec 2014, 09:13

R53-R schreef: Zie Pb btw.
Maar fuchsen hebben achterlijke wending gemaakt. Heb hier ook nog set 15 en 16 op zolder.
Klopt, onmogelijk duur. Maarja, vraag en aanbod he. Vroege 15" 4,5 en deep six met hartjes, dat is vast niet wat jij hebt liggen. De latere types in 5,5J, 6J, 7J en 8J zijn niet gewild in 'onze' scene, dat is lastig pas te krijgen op een auto die origineel rondom op 3J, 3,5J of 4J is geleverd.
Mike-- schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik de LM's een beetje zat begin te worden. Je ziet ze werkelijk OVERAL. Al dan niet replica.
Ik ga er voorlopig lekker op rollen, als de auto straks plat ligt gaat het sowieso goed staan, let maar op.
Casper schreef:lang verhaal
Jongens, ik begrijp precies wat jullie bedoelen, ik heb echt niet nog meer argumenten nodig! :mrgreen: Maar mijn 'daily driver' projecten duren meestal maar een paar maanden, dan gaat de auto weer weg. Deze Mini gaat sowieso in het voorjaar weer de deur uit, dan ga ik weer een cabrio kopen. Dus ik kan nu wel letterlijk duizenden euro's gaan pompen in een setje wielen, maar dat zou maar voor een hele korte periode zijn.

Ik vind het niet erg dat je het verschil ziet tussen replica's en gewone, dat is prima. Ik steek wel BBS kapjes erin, want die chrome dopjes die erbij zitten vind ik maar niets, maar kom er eerlijk voor uit dat het neppers zijn. Dat zie je ook van 50 meter afstand al. :mrgreen:

Voor een hoop van jullie is de Mini jullie ziel en zaligheid waar je je geld in pompt - dat kan ik heel goed begrijpen. Maar mijn ziel en zaligheid ligt meer bij het luchtgekoelde spul. De dagelijkse auto moet het gewoon doen, maar er wel tegelijkertijd goed uit zien!

Afbeelding

Anyway, terug naar de auto. De Milltek is besteld, de stubby antenne om de botsautospriet te vervangen ook. De velgen liggen bij de bandenboer om te voorzien van wat rubber - wat hij ook nog had liggen in de juiste maat. BBS naafkap-units zijn besteld. Nu alleen die schroefset nog, redelijk belangrijk wel. Ik zal Rob eens een PB sturen... Verder is al het kunststof langsgelopen met de industriële föhn om weer een beetje leven in te blazen en met wat kunststof dressing weer gereanimeerd. Van buitenspiegelarmen tot kunststof dakrand, van wielboog tot dorpel, het ziet er weer netjes uit!
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 dec 2014, 09:24

Lekker doen waar je zelf zin in hebt. Ik hou ervan!!
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

03 dec 2014, 09:31

Casper schreef:Echte LM velgen en dan bedoel ik de echte haal je er zo tussen uit. En dat blijven toppers.

...Verhaal...
Natuurlijk zal je dat wel zien, maar het is allemaal BBS LM tegenwoordig. Juist het unieke maakt het voor mij aantrekkelijker. (Niet dat mijn velgen zo super-uniek zijn ofzo).
LosCreepers schreef:
R53-R schreef: Zie Pb btw.
Klopt, onmogelijk duur. Maarja, vraag en aanbod he. Vroege 15" 4,5 en deep six met hartjes, dat is vast niet wat jij hebt liggen. De latere types in 5,5J, 6J, 7J en 8J zijn niet gewild in 'onze' scene, dat is lastig pas te krijgen op een auto die origineel rondom op 3J, 3,5J of 4J is geleverd.
Mike-- schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik de LM's een beetje zat begin te worden. Je ziet ze werkelijk OVERAL. Al dan niet replica.
Ik ga er voorlopig lekker op rollen, als de auto straks plat ligt gaat het sowieso goed staan, let maar op.
Casper schreef:lang verhaal
Jongens, ik begrijp precies wat jullie bedoelen, ik heb echt niet nog meer argumenten nodig! :mrgreen: Maar mijn 'daily driver' projecten duren meestal maar een paar maanden, dan gaat de auto weer weg. Deze Mini gaat sowieso in het voorjaar weer de deur uit, dan ga ik weer een cabrio kopen. Dus ik kan nu wel letterlijk duizenden euro's gaan pompen in een setje wielen, maar dat zou maar voor een hele korte periode zijn.

Ik vind het niet erg dat je het verschil ziet tussen replica's en gewone, dat is prima. Ik steek wel BBS kapjes erin, want die chrome dopjes die erbij zitten vind ik maar niets, maar kom er eerlijk voor uit dat het neppers zijn. Dat zie je ook van 50 meter afstand al. :mrgreen:

Voor een hoop van jullie is de Mini jullie ziel en zaligheid waar je je geld in pompt - dat kan ik heel goed begrijpen. Maar mijn ziel en zaligheid ligt meer bij het luchtgekoelde spul. De dagelijkse auto moet het gewoon doen, maar er wel tegelijkertijd goed uit zien!

Afbeelding

Anyway, terug naar de auto. De Milltek is besteld, de stubby antenne om de botsautospriet te vervangen ook. De velgen liggen bij de bandenboer om te voorzien van wat rubber - wat hij ook nog had liggen in de juiste maat. BBS naafkap-units zijn besteld. Nu alleen die schroefset nog, redelijk belangrijk wel. Ik zal Rob eens een PB sturen... Verder is al het kunststof langsgelopen met de industriële föhn om weer een beetje leven in te blazen en met wat kunststof dressing weer gereanimeerd. Van buitenspiegelarmen tot kunststof dakrand, van wielboog tot dorpel, het ziet er weer netjes uit!
Ongetwijfeld! Ik vind ze ook zeker wel mooi, maar je ziet ze gewoon redelijk vaak. Net als die ASA AR1. Prachtig wiel maar je ziet ze redelijk veel. (Ik laat maar even buiten beschouwing dat m'n ma ze ook onder haar Monte Carlo krijgt in het voorjaar :mrgreen: )

Haha je zegt net dat je er niet teveel geld in wilt pompen maar da's toch een aardig lijstje al. (shakeit)

In ieder geval zal het wel weer een kekke ride worden, als ik je vorige wagens zo eens bekijk :icon_top:
Afbeelding
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

03 dec 2014, 15:25

Lars Temmink schreef:Top man! Hele verbetering! Al je andere projecten zijn ook echt om van te genieten.. Vond de Miata ook erg dik! Maar je kever vond ik toch wel het hoogtepunt! Afbeelding
Dit word vast ook weer een topper!
Batje schreef:Lekker doen waar je zelf zin in hebt. Ik hou ervan!!
Mike-- schreef:In ieder geval zal het wel weer een kekke ride worden, als ik je vorige wagens zo eens bekijk
Haha, cheers mannen!

In mijn auto heeft ooit een armsteun gezeten, geen idee of dat OEM is, maar ik heb nu alleen nog een restant over inclusief smerige plakresten naast de pookhoes. Ik heb het restant eruit geschroefd, maar mis nu het afwerkrandje wat je rond de bekerhouder klikt. Heeft iemand zoiets nog liggen in het grijs?

Afbeelding

Verder die lelijke alarm stickers eraf getrokken, alsof een dief zich daar door laat tegenhouden... Gelukkig woon ik in Rotterdam, daar jatten ze nooit! :()

Ohja, ik heb in die lelijke schrale goedkope wielen die iedereen al heeft naafdoppen zitten die bol zijn, maar de naafkap-decals die ik besteld heb zijn uiteraard plat... Heeft iemand toevallig een setje naafkapjes liggen in 65mm die plat zijn? :roll:
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 dec 2014, 09:53

Oh men :P

The drama (eat) (eat) (eat) (eat) (eat) :dansen :dansen

#becauseracecar dan maar?
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 dec 2014, 02:33

Mooie bak heb je weer gevonden! Ben benieuwd naar de updates! Komt dik inorde volgens mij ;)
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

06 dec 2014, 09:19

Twee bestellingen binnen gekregen! Allereerst werd ik gebeld door de Citroen dealert die mijn antenne binnen had. Voor de liefhebbers van een stubby antenne om de extreem lange spriet te vervangen; het onderdeelnummer van de 'GSMkort' antenne van een oude C5 is 6561N3 en kostte mij inclusief de BTW €7,88. Pasvorm is perfect, aangezien die Peugeots en Citroens identiek dezelfde antenne hebben als de Mini, kwam ik achter. Zie hier het verschil van deze goedkope lekkere mod:

Afbeelding

Daarnaast is de Milltek binnengekomen, eerder dan verwacht! Direct uitgepakt om het moois te aanschouwen, ziet er goed uit! Monteren was een eitje eigenlijk, pasvorm is prima. Hij hing in eerste instantie iets te hoog, maar een beetje trekken aan de beugels deed wonderen, zit perfect nu!

Ik heb er alleen nog maar mee naar huis mee gereden, dus weet niet echt wat hij doet qua geluid nog. Hij stinkt wel, het dempingsmateriaal wat in plastic zit ingepakt is lekker weggefikt nu, hehe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou doei, ik ga rijden, eens kijken wat hij doet! :mrgreen:
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
speedy
NMC Legend