Heb ik ook gedaan, hier leaseplan en m'n runflats verruild voor Eagle F1's (echt super!).
De truuc is een bandenboer hebben die éérst monteert en dán meldt bij de leasemij

Aan te raden is wel alle 4 te vervangen ipv 2.
Voor 'n adresje PM me maar!
Ik heb zo'n bandenreparatie-set in de kofferbak. Mini-origineel. Kompressor en van dat bandenvulspul en nog een paar fratsen.CP schreef:Allemaal leuk dat run -non runflat gepraat maar wat te doen bij de non runflat banden rijders ingeval van lekken band. Rijden jullie met reservewiel in de mini rond??
En Eelke bij spoorvorming in de weg rij je met gewone banden ook niet lekker dat blijft toch.
Groet Caroline
Ik twijfel er niet aan dat er banden zijn die qua performance Runflats achter zich laten.horn schreef:Ik wist op mijn leaseplan mcsc jcw niet hoe snel ik van mijn runflats af moest. na 28K kms de voorbanden opgerookt, pirelli p zero's eronder, achter runflats naar voren en 8k kms later ook die vervangen.
de beste mod ooit.
ik begrijp je overweging. ben er alleen niet van overtuigd dat de niet-runflats onveiliger zijn. mede gezien de kans op een lekke band of - nog kleiner - een klapband. Een lekke band is lastig, niet meer dan dat. Spuitbus schuim erop, druk wordt hersteld en lekker doorrijden. Gezien het dweilgedrag van mijn auto met runflats en de keren dat ik bijna met een te hoge snelheid een klaverblad via de vangrail moest volgen gaf het verdwijnen van de runflats een verhoging van mijn veilige gevoel in de auto.Jenkins schreef:Desalniettemin betaal ik liever meer voor een passief veiligere band.![]()
Dat klopt, maar er is wel degelijk verschil tussen verschillende banden hoeveel last je hebt van dat soort dingen. Ik weet nog dat ik op mijn classic Mini overstapte van Bridgestone banden op Yokohama. Wereld van verschil. Ik merk gewoon zaken tijdens het rijden met de Checkmate waarvan ik op diverse plaatsen hoor dat het toe te schrijven is aan de runflat banden. Misschien onterecht.CP schreef:En Eelke bij spoorvorming in de weg rij je met gewone banden ook niet lekker dat blijft toch.
Respect voor deze Euromaster!Eelke schreef: Lage Landen lease heeft ingestemd met andere banden (pluim!). Ik heb bij Euromaster onomwonden gezegd dat ik gewone banden wilde hebben. Hij had geen onzinverhalen zoals zijn concurrent, maar zei wel dat hij dat niet zomaar ging doen en wel eerst contact ging opnemen met de lease maatschappij.
Kennelijk had hij dat gedaan, want vanmorgen een telefoontje van de lease. Begon gelijk al positief, hij was kennelijk helemaal op de hoogte dat het technisch geen enkel probleem was, het enige waar hij nog een slag om de arm hield was met het oog op verzekering (andere banden monteren dan de fabrikant aanbeveelt). Dat zou hij gaan uitzoeken en later terugbellen. Uurtje terug opnieuw telefoon, had alles uitgezocht, geen enkel probleem, dus hij zou Euromaster inseinen dat er gewone banden besteld konden gaan worden. Half uurtje terug telefoon van Euromaster: geregeld.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors