Accu leeg bij door blijven lopen (radiator/stuurbekr.?) fan.

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
gunmeat
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:

Accu leeg bij door blijven lopen (radiator/stuurbekr.?) fan.

18 sep 2009, 20:31

Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit forum (en nieuwe berijder van een MCS) en ben helaas vandaag gelijk tegen een probleempje opgelopen.

Af en toe trekt de (radiator?)fan de accu leeg na contact uit.
Dit, omdat deze fan maar door blijft lopen en niet afslaat. Is dit misschien een defecte temperatuursensor?
De motor is verder normaal op bedrijfstemperatuur na contact uit.
Wegenwacht trok twee stekkertjes er uit rechts naast de radiator. Dat stopte de fan. Na opladen en stukje rijden bleef de fan niet lopen na contact uit. Echter, blijft nu mijn bandenspanningslampje constant branden. De normale reset helpt niet. Hetzelfde verhaal met mn DSC lampje.
Heeft dit te maken met het er uit trekken van die twee stekkers? Kan alleen de dealer dit resetten?

Wie heeft dit meer meegemaakt? Wie weet wat ongeveer de kosten van een nieuwe sensor zijn indien dit de oorzaak is?

***update: bandespanningsmeter en DSC lampje zijn weer uit. Bleek dat Wegenwacht de stekkers niet goed vast had gestoken.
Voorlopig ook geen draaiende Fan meer, na vandaag toch weer een stuk rijden. Ik hou de vinger aan de pols.*****
Laatst gewijzigd door gunmeat op 19 sep 2009, 16:24, 4 keer totaal gewijzigd.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Accu leeg na door blijven lopen radiatorfan na contact u

18 sep 2009, 21:25

gunmeat schreef:Af en toe trekt de radiatorfan de accu leeg na contact uit.
Dit, omdat deze fan maar door blijft lopen en niet afslaat. Is dit misschien een defecte temperatuursensor?

Wie heeft dit meer meegemaakt? Wie weet wat ongeveer de kosten van een nieuwe sensor zijn indien dit de oorzaak is?
Joh .... stel je even netjes voor in het desbetreffende topic en je krijg hier alle antwoorden !!!
Het is zeer wwrschijnlijk de ventilator van de stuurbekrachtiging die je hoort en dat is een heel bekend euvel vd Mini waar je genoeg over kunt vinden als je de zoekfunctie gebruikt !!
gunmeat
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:

18 sep 2009, 21:34

Che schreef:
gunmeat schreef:Af en toe trekt de radiatorfan de accu leeg na contact uit.

Joh .... stel je even netjes voor in het desbetreffende topic en je krijg hier alle antwoorden !!!
Het is zeer wwrschijnlijk de ventilator van de stuurbekrachtiging die je hoort en dat is een heel bekend euvel vd Mini waar je genoeg over kunt vinden als je de zoekfunctie gebruikt !!
= niet kwaad bedoeld. Zoals je ziet ben ik net lid geworden en pas sinds een paar dagen berijder van een MCS. Allemaal nieuw dus. Bedankt voor je tip.
Groet!
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 sep 2009, 21:47

Ut was ook maar een vriendelijke tip hoor !!

Je vindt hier ergens een DIY van mij mbt vervangen vd stuurpomp. Meen dat ik daar ook iets vd ventilator heb neergezet dus je moet even goed kijken welke ventilator nu werkelijk blijft lopen.
martijncooper
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

19 sep 2009, 22:59

Dag Gunmeat,
De combinatie van DCS lampje en bandenspanning heb ik ook een keer gehad, bij mij was toen de stuursensor kapot.
Dus ik denk dat de wegenwacht iets van dit systeem heeft losgetrokken, waarschijnlijk één van de bandentoerentellers.

Maar goed, ik denk inderdaad net als Che dat het de stuurbekrachtigingspomp is. Ook dit heb ik een keer gehad.
Er zijn tal van verhalen hierover te vinden, even iets beter zoeken. Bij de één gaat ie niet meer uit en bij de ander gaat
ie af en toe aan, zelfs zonder sleutel in het contact... en dit zorgt voor de lege accu.

Het ermee doorrijden zonder de ventilator vind ik echter niet zo slim van je!
De stuurbekrachtigingspomp wordt enorm heet en zonder deze geforceerde koeling is de electronica in deze pomp binnen
de kortste keren kapot. Dit kost je dan een nieuwe pomp van zo'n E450!

Groetjes, Martijncooper
gunmeat
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:

19 sep 2009, 23:20

Che schreef:Ut was ook maar een vriendelijke tip hoor !!

Je vindt hier ergens een DIY van mij mbt vervangen vd stuurpomp. Meen dat ik daar ook iets vd ventilator heb neergezet dus je moet even goed kijken welke ventilator nu werkelijk blijft lopen.
DIY gevonden van je. Ben alleen iets minder technisch dan jij denk ik zo. Moet bij zoiets de hele stuurpomp worden vervangen of voldoet alleen de vervanging van de ventilator?
gunmeat
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:

19 sep 2009, 23:23

martijncooper schreef:Dag Gunmeat,
De combinatie van DCS lampje en bandenspanning heb ik ook een keer gehad, bij mij was toen de stuursensor kapot.
Dus ik denk dat de wegenwacht iets van dit systeem heeft losgetrokken, waarschijnlijk één van de bandentoerentellers.

Maar goed, ik denk inderdaad net als Che dat het de stuurbekrachtigingspomp is. Ook dit heb ik een keer gehad.
Er zijn tal van verhalen hierover te vinden, even iets beter zoeken. Bij de één gaat ie niet meer uit en bij de ander gaat
ie af en toe aan, zelfs zonder sleutel in het contact... en dit zorgt voor de lege accu.

Het ermee doorrijden zonder de ventilator vind ik echter niet zo slim van je!
De stuurbekrachtigingspomp wordt enorm heet en zonder deze geforceerde koeling is de electronica in deze pomp binnen
de kortste keren kapot. Dit kost je dan een nieuwe pomp van zo'n E450!

Groetjes, Martijncooper
Begrijp het. Overigens zitten de stekkers er weer voor 100% in. Het zijn idd de stekkers die ik zag bij de DIY van Che mbt vervangen van de pomp. Ik laat het overigens wel nakijken uiteraard. Maandag gelijk maar even bij de dealer langsgaan.

Groet, johan

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”