Aangezien ik nu in Amsterdam woon/studeer, zet ik mijn auto altijd gratis buiten de stad (ipv 5 euro per uur in de binnenstad).
Nu staat mijn auto nooit langer dan een week stil, behalve vorige week.
Ik had hem langs een drukke weg (met bomen) staan en tijdens de eerste herfststorm heeft hij dan ook daar gebivakkeerd.
Ik was doodsbang om mijn auto terug te vinden onder de bladeren en takken (of erger...), maar dat was niet het geval.
Opgelucht als ik was, stapte ik vrijdag weer in mijn auto en zoals gewoonlijk, startte hij soepel en liep de motor als een zonnetje.
Aangezien het een drukke weg is, is het moeilijk om een gaatje te vinden om de weg op te rijden.
Uiteindelijk zag ik mijn kans, gaf gas... maar m'n wielen spinde door, vanwege de bladeren onder mijn wielen, en de ESP greep in (waardoor mijn motor hoog in de toeren ging).
Nu was dat geen ramp, totdat ik zag dat mijn ABS, Bandenspanning, DSC en motormanagement lampjes gingen branden.
Ik dacht dat het misschien kwam door een vieze sensor, omdat mijn rechter wielen echt onder een laag van bladeren stonden en de zijde aan de wegkant, was helemaal vies door langsrijdende auto's.
Ik ben daarom naar een wasbox gereden en toen viel me ook ineens op, dat mijn auto 'stotterde' als ik bij lage toerentallen gas gaf. Dit heeft mijn auto nog NOOIT gedaan!
Het voelde als vrijdag de 13e! Waarom ineens al deze problemen??
Ik heb de wielen opgepompt en schoongespoten, maar zonder resultaat. Het stotteren bleef ook, maar ik merk verder geen vermogensverlies.
Ik heb al 3 ABS sensoren laten vervangen in het afgelopen jaar, maar lijkt me wel heel toevallig dat die ene overgebleven sensor nu ineens kapot is, van een poosje stilstaan?
Ik weet in ieder geval dat ik mijn auto nooit meer daar neer ga zetten. Het deed al pijn genoeg, dat mijn auto zo hoog in de toeren ging, terwijl hij nog ijskoud was (ik rij hem ALTIJD netjes warm)

Na het forum nagelezen te hebben, zou het wellicht kunnen dat een bobine de boosdoener is van het stotteren.
Ik zal de Mini binnenkort eens uit laten lezen. Heeft iemand nog een goed adres in omgeving Amsterdam, zonder dat ik me blauw betaal aan iets wat eigenlijk gratis zou moeten zijn (uitlezen)?

En wat denken de kenners over deze 'problemen'?
Kan ik er nog wel mee rijden nu? Of verpest ik dan heel de motor?
Bedankt en vriendelijke groet,
Friso