Luchtfilter

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 jan 2006, 22:11

Als ik flink doortrek maakt ie een geluid alsof je in een vliegtuig zit die opstijgt. Het geeft wel een enorme kick. Het is in ieder geval wel het luchtfilter van JCW
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

31 jan 2006, 23:17

Mischa schreef:Wel heb ik sinds de installatie bij het starten een brandend (geel) ECU lampje in combinatie met het Engine lampje. Doven overigens weer na een seconde of 3. Tijdens het rijden nergens last van
Het is niet de normale controle bij starten wanneer alle lampjes branden (ik vraag maar even voor de zekerheid)?

Mijn AutoEnginuity is in Nederland gearriveerd, dus die zal binnekort wel op de deurmat vallen. Hiermee kun je de foutcodes uitlezen. Als je een keer naar een meet komt wil ik het wel meenemen om (kosteloos) eens te kijken wat precies de foutcode omschrijvingen zijn. Dat zal ook wel kunnen bij de dealer maar dan kost het je minimaal 40 euro. 11 feb is de eerstvolgende meet tijdens de testbank dag. Trouwens, welkom hier.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 jan 2006, 23:30

Zo heb ik 3 maanden geleden dat ik wegreed bij het stoplicht en dat het EML, motor en driehoekje gingen branden. Zlefs de auto ging niet meer vooruit :? Even stil gestaan, en gebreken komen nooit alleen, had ik mijn mobiel ook niet bij. Opnieuw gestart en voorzichtig naar huis gereden. De lampjes bleven uit, maar uiteindelijk hebben ze toch de software in mijn auto moeten vernieuwen
Mischa
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

05 feb 2006, 12:19

@Berthil: Het EML lampje icm motorlampje brandt idd alleen bij het starten, echter het viel mij op dat ze langer blijven branden dan de andere controlelampjes na de installatie van het filter. Met het originele filter ging alles praktisch tegelijk uit.

Bedankt overigens voor je aanbod om het storingsgeheugen uit te lezen; ´k ga de 11e hoogstwaarschijnlijk naar de RAI ivm tuningbeurs, dus kan er niet bij zijn bij de vermogenstestdag. Ik maak graag gebruik van je aanbod, dus wellicht binnenkort elders.
bjfloor
Enthousiast
Enthousiast

06 feb 2006, 19:09

Inmiddels hebben we alweer de nodige kilometers afgelegd met onze nieuwe MINI en een nieuw K&N 57i filter. De kone is nu wat compacter dan voorheen en raakt de motorkapbeplating niet meer.
Het geluid vinden wij nog steeds mooi.

Bijgaand een plaatje.

Groet,

Berend Jan

Afbeelding
Afbeelding
Co-driver Rumpel (http://www.rumpel.nl)
MINI Cooper S Cabrio JCW
MINI Cooper Clubman D
Kingair
4 op een rij!
4 op een rij!

ECU en Engine lampje

28 sep 2006, 20:02

Hallo Mischa,

Ik heb hetzelfde verschijnsel.

Na een paar seconden dooft het wel weer.

Iemand anders die er iets over weet ?

En mijn MCS is standaard.

Misschien is het de aanduiding dat mijn MCS een behoefte heeft aan wat extra pk's ?

Groetjes
Mischa
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 sep 2006, 14:28

He Kingair.

Bij mij doet het verschijnsel zich nog steeds voor; ben nu zo'n 10000km verder. Heb er niet meer naar laten kijken. Heb nog wel even gecheckt of alles vast zit zoals het hoort. De lampjes gaan nog steeds na een seconde of 3 uit. Heb niet het idee dat het schadelijk is of zo.

M.
Kingair
4 op een rij!
4 op een rij!

29 sep 2006, 18:27

Wel ik ook niet.

Moet nog 1750 km rijden en dan moet hij op onderhoud.

Laat U zeker iets weten.

Prettig weekend

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”