Luchtfilter
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn AutoEnginuity is in Nederland gearriveerd, dus die zal binnekort wel op de deurmat vallen. Hiermee kun je de foutcodes uitlezen. Als je een keer naar een meet komt wil ik het wel meenemen om (kosteloos) eens te kijken wat precies de foutcode omschrijvingen zijn. Dat zal ook wel kunnen bij de dealer maar dan kost het je minimaal 40 euro. 11 feb is de eerstvolgende meet tijdens de testbank dag. Trouwens, welkom hier.
Het is niet de normale controle bij starten wanneer alle lampjes branden (ik vraag maar even voor de zekerheid)?Mischa schreef:Wel heb ik sinds de installatie bij het starten een brandend (geel) ECU lampje in combinatie met het Engine lampje. Doven overigens weer na een seconde of 3. Tijdens het rijden nergens last van
Mijn AutoEnginuity is in Nederland gearriveerd, dus die zal binnekort wel op de deurmat vallen. Hiermee kun je de foutcodes uitlezen. Als je een keer naar een meet komt wil ik het wel meenemen om (kosteloos) eens te kijken wat precies de foutcode omschrijvingen zijn. Dat zal ook wel kunnen bij de dealer maar dan kost het je minimaal 40 euro. 11 feb is de eerstvolgende meet tijdens de testbank dag. Trouwens, welkom hier.
- MINIJCW
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo heb ik 3 maanden geleden dat ik wegreed bij het stoplicht en dat het EML, motor en driehoekje gingen branden. Zlefs de auto ging niet meer vooruit
Even stil gestaan, en gebreken komen nooit alleen, had ik mijn mobiel ook niet bij. Opnieuw gestart en voorzichtig naar huis gereden. De lampjes bleven uit, maar uiteindelijk hebben ze toch de software in mijn auto moeten vernieuwen

- Mischa
- Nieuwsgierig
Bericht
@Berthil: Het EML lampje icm motorlampje brandt idd alleen bij het starten, echter het viel mij op dat ze langer blijven branden dan de andere controlelampjes na de installatie van het filter. Met het originele filter ging alles praktisch tegelijk uit.
Bedankt overigens voor je aanbod om het storingsgeheugen uit te lezen; ´k ga de 11e hoogstwaarschijnlijk naar de RAI ivm tuningbeurs, dus kan er niet bij zijn bij de vermogenstestdag. Ik maak graag gebruik van je aanbod, dus wellicht binnenkort elders.
Bedankt overigens voor je aanbod om het storingsgeheugen uit te lezen; ´k ga de 11e hoogstwaarschijnlijk naar de RAI ivm tuningbeurs, dus kan er niet bij zijn bij de vermogenstestdag. Ik maak graag gebruik van je aanbod, dus wellicht binnenkort elders.
- bjfloor
- Enthousiast
Bericht
Inmiddels hebben we alweer de nodige kilometers afgelegd met onze nieuwe MINI en een nieuw K&N 57i filter. De kone is nu wat compacter dan voorheen en raakt de motorkapbeplating niet meer.
Het geluid vinden wij nog steeds mooi.
Bijgaand een plaatje.
Groet,
Berend Jan

Het geluid vinden wij nog steeds mooi.
Bijgaand een plaatje.
Groet,
Berend Jan

- Kingair
- 4 op een rij!
Bericht
ECU en Engine lampje
Hallo Mischa,
Ik heb hetzelfde verschijnsel.
Na een paar seconden dooft het wel weer.
Iemand anders die er iets over weet ?
En mijn MCS is standaard.
Misschien is het de aanduiding dat mijn MCS een behoefte heeft aan wat extra pk's ?
Groetjes
Ik heb hetzelfde verschijnsel.
Na een paar seconden dooft het wel weer.
Iemand anders die er iets over weet ?
En mijn MCS is standaard.
Misschien is het de aanduiding dat mijn MCS een behoefte heeft aan wat extra pk's ?
Groetjes
- Mischa
- Nieuwsgierig
Bericht
He Kingair.
Bij mij doet het verschijnsel zich nog steeds voor; ben nu zo'n 10000km verder. Heb er niet meer naar laten kijken. Heb nog wel even gecheckt of alles vast zit zoals het hoort. De lampjes gaan nog steeds na een seconde of 3 uit. Heb niet het idee dat het schadelijk is of zo.
M.
Bij mij doet het verschijnsel zich nog steeds voor; ben nu zo'n 10000km verder. Heb er niet meer naar laten kijken. Heb nog wel even gecheckt of alles vast zit zoals het hoort. De lampjes gaan nog steeds na een seconde of 3 uit. Heb niet het idee dat het schadelijk is of zo.
M.
Onze sponsors