Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- grand_cru
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Wordt nog een echte(re) superMINI Berthil. Mooi project ...
Heb de uitleg van de GTT intercooler gelezen en ziet er inderdaad COOL uit
Die antenne heb ik ook besteld, ben je tevreden van de ontvangst? Zou volgens de fabrikant een betere ontvangst garanderen.
Heb de uitleg van de GTT intercooler gelezen en ziet er inderdaad COOL uit

Die antenne heb ik ook besteld, ben je tevreden van de ontvangst? Zou volgens de fabrikant een betere ontvangst garanderen.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zei ik ook al een paar posts terugBerthil schreef:Kwiebje kwam er mee, via www.Inovenda.de. Drie verschillende lengtes, ik heb de langste, Kwiebje maatje korter. Was wel een wat lange levertijd. Ontvangst is op het eerste gehoor goed, maar ik weet van het weekend pas of ik weer bij Eindhoven Skyradio kan krijgen of die vergelijkbaar is met de originele. Maar ik luister eigenlijk nooit naar de radio (2000 mp3s op de PDA).

- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb de kleinste van de antennes. Op sommige plaatsen merk ik dat de ontvangst iets minder is dan met de originele mini antenne. Maar wanneer ik dan ga zoeken via de radio komt er vaak wel een frequentie uit die het goed doet. Meestal heb ik toch de cd speler aan of het raam open om het geluid van de uitlaat goed te kunnen horen
:D

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het Leda onderstel zit er op, vandaag vakkundig gemonteerd door Ton van Coolneweurope. Hier net voor de montage.

Deze zijn dus in hoogte verstelbaar, de demping is ook te verstellen in 24 stappen via een draaiknopje op de dempers. De hoogteverstelling en mijn 'Ring-ervaring' waren dan ook de hoofdreden van de aankoop. Achter vond ik het onderstel met de Eibach veren net iets te laag, en de demping op het circuit toch nog wat te slap.
Na twee keer de hoogte verstellen na een stukje rijden is deze nu goed. Niet te laag want dat is niet nodig om een straffere demping te verkrijgen. Op de schokbrekers is nog zeker 5 cm schroefdraad over om de auto nog 5 cm te laten zakken als het moet!
De demping heeft nu standje 7. Daarbij rijdt de auto wat comfortabeler dan voorheen maar lijkt het bochtenwerk er niet onder geleden te hebben, hij gaat nog altijd heel strak door de bocht. Ik ga er eerst eens nog wat door bekende bochten mee rijden om het goed te kunnen vergelijken met hoe het was voodat ik hem nog wat straffer zet, wat ik ook nog ga doen om het verschil eens te voelen en te kijken wat dat met het onderstuur doet. Morgen maar eens goed uitproberen in België
Helaas was het setje Goodridge stalen remleidingen wat Coolneweurope toevallig nog had liggen voor een MINI na 05-2003, anders was dat er ooko nog op gegaan. Een setje voor mijn MINI is besteld dus dat zit er binnenkort ook op.
Voor de geïnteresseerden heb ik dus nu een setje Cooper S Sport Suspension Plus schokdempers met gemonteerde Eibach veren liggen (originele veren heb ik ook nog).

Deze zijn dus in hoogte verstelbaar, de demping is ook te verstellen in 24 stappen via een draaiknopje op de dempers. De hoogteverstelling en mijn 'Ring-ervaring' waren dan ook de hoofdreden van de aankoop. Achter vond ik het onderstel met de Eibach veren net iets te laag, en de demping op het circuit toch nog wat te slap.
Na twee keer de hoogte verstellen na een stukje rijden is deze nu goed. Niet te laag want dat is niet nodig om een straffere demping te verkrijgen. Op de schokbrekers is nog zeker 5 cm schroefdraad over om de auto nog 5 cm te laten zakken als het moet!
De demping heeft nu standje 7. Daarbij rijdt de auto wat comfortabeler dan voorheen maar lijkt het bochtenwerk er niet onder geleden te hebben, hij gaat nog altijd heel strak door de bocht. Ik ga er eerst eens nog wat door bekende bochten mee rijden om het goed te kunnen vergelijken met hoe het was voodat ik hem nog wat straffer zet, wat ik ook nog ga doen om het verschil eens te voelen en te kijken wat dat met het onderstuur doet. Morgen maar eens goed uitproberen in België

Helaas was het setje Goodridge stalen remleidingen wat Coolneweurope toevallig nog had liggen voor een MINI na 05-2003, anders was dat er ooko nog op gegaan. Een setje voor mijn MINI is besteld dus dat zit er binnenkort ook op.
Voor de geïnteresseerden heb ik dus nu een setje Cooper S Sport Suspension Plus schokdempers met gemonteerde Eibach veren liggen (originele veren heb ik ook nog).
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De hoogte verstellen gaat met ringen, daarvoor moet het wiel er af en de auto omhoog zodat de draagarm zakt helemaal uit de veer komt zodat de spanning er af is. Dan kan je een borgring losdraaien en de ringen waar de veer op rust omhoog of omlaag draaien. Ik heb nu achter wat hoger dan de Eibach, en voor een klein beetje lager.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gewoon door gaan met deze warmte. Het carbon is binnen om de MINI te 'carboniseren'. Wat JCW heeft is van JCW, de rest van een firma die de delen met de hand maakt. Helaas heeft deze firma een fout gemaakt en mij i.p.v. de ring rond de km-teller het hele dashboard deel rond de km-teller gestuurd. Nou was ik van plan om het interieur ineens te doen en ook de interior lighting kit in te bouwen, maar dat komt nu een beetje op losse schroeven te staan nu ik die ring mis. Het complete dashboard of de deurpanelen ga ik niet doen, dat vind ik teveel van het goede. Wel ik heb ik echte carbonfolie besteld om het zilver van de handgrepen van de deurpanelen nog zelf te doen.

Voor wie het gemist heeft hier nog een keer, gisteren ook een shiftlight ingebouwd.

Voor wie het gemist heeft hier nog een keer, gisteren ook een shiftlight ingebouwd.
Onze sponsors