StefanCS -> Matte 207 -> Verkocht en weer Mini rijder
- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
Koop nou maar gewoon weer een dikke MINI!
Koop nou maar gewoon weer een dikke MINI!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- StefanCS
- Bijna verslaafd

Bericht
Neej geen Mini. Ga niet weer een R53 kopen. Als ik weer een Mini koop, dan wil ik de R56, maar is nu nog te prijzig voor mij.
Ik heb mijn zinnen gezet op een schaduwgrijze Leon Topsport 1.8T met Full Milltek uitlaatsysteem en JD chip.
De Aygo staat inmiddels op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/327589513
Ik heb mijn zinnen gezet op een schaduwgrijze Leon Topsport 1.8T met Full Milltek uitlaatsysteem en JD chip.
De Aygo staat inmiddels op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/327589513
- StefanCS
- Bijna verslaafd

Bericht
Mijn Mini heeft 4 maanden te koop gestaan en de Aygo ben ik met twee weken kwijt
Vanochtend is ie opgehaald. Vanmiddag ben ik wezen proefrijden met een Leon Topsport met 235pk. Het leek mij DE vervanger, maar viel me vies tegen. Het is echt een turbomotor met turbogat. Onder de 2000 toeren doet ie vrij weinig en dan knalt ie erin.
Dat lijkt mij niet fijn met doordeweeks file rijden.
Nu heb ik mijn zinnen gezet op een Leon V6. Deze is iets langzamer, maar het blok moet een stuk smeuiger zijn...
Vanochtend is ie opgehaald. Vanmiddag ben ik wezen proefrijden met een Leon Topsport met 235pk. Het leek mij DE vervanger, maar viel me vies tegen. Het is echt een turbomotor met turbogat. Onder de 2000 toeren doet ie vrij weinig en dan knalt ie erin.
Dat lijkt mij niet fijn met doordeweeks file rijden.
Nu heb ik mijn zinnen gezet op een Leon V6. Deze is iets langzamer, maar het blok moet een stuk smeuiger zijn...
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- modena
- Be Mini

- Locatie: Sprundel
Bericht
Hoi Stefan ik heb zelf ook een nieuwe leon V6 gehad en vond het een fijne auto.Maar ik denk als je het vermogen van een topsport tegen vind vallen,
valt die van een V6 zeker tegen.Het vermogen is wel smeuiger maar de auto is door zijn 4 wiel aandrijving veel zwaarder geworden(1475kg)en dat voel je echt.
Ook zou ik rekening houden met een zeer fors verbruik,bij normaal rijden 1 op 9 en als je een beetje door gaat rijden 1 op 7 en dat gaat ook tegen vallen als je 1 op 18 gewend bent.
Het interieur vond ik altijd heel supper met de voorstoelen en de achterbank.Mijn advies is denk er eerst goed over na voordat je hem weer gaat verkopen na een paar maanden en voor een leon V6 staan ze niet in de rij hoor.
Jack
[/b]
valt die van een V6 zeker tegen.Het vermogen is wel smeuiger maar de auto is door zijn 4 wiel aandrijving veel zwaarder geworden(1475kg)en dat voel je echt.
Ook zou ik rekening houden met een zeer fors verbruik,bij normaal rijden 1 op 9 en als je een beetje door gaat rijden 1 op 7 en dat gaat ook tegen vallen als je 1 op 18 gewend bent.
Het interieur vond ik altijd heel supper met de voorstoelen en de achterbank.Mijn advies is denk er eerst goed over na voordat je hem weer gaat verkopen na een paar maanden en voor een leon V6 staan ze niet in de rij hoor.
Jack
[/b]
mini cooper S chili R56 zwart met wit dak navi 19inch verlaagt beektuning jcw bumperset en stoelen leerbekleding
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Winsum
Bericht
Hoi Stefan,
Ik heb 4 jaar met een 20VT gereden,en vond dat altijd helemaal super
Turbo gat etc. heb ik nooit gehad.
Dit zal misschien zijn met een Ebay chip o.i.d.,maar door een goede tuner als JD,zul je daar zeker geen last van hebben.
Geluid van een V6 is natuurlijk super,maar het verbruik is aardig wat hoger
Ik reed gemiddeld met mijn Leon en Polo 20VT 1:12
Ik heb 4 jaar met een 20VT gereden,en vond dat altijd helemaal super
Turbo gat etc. heb ik nooit gehad.
Dit zal misschien zijn met een Ebay chip o.i.d.,maar door een goede tuner als JD,zul je daar zeker geen last van hebben.
Geluid van een V6 is natuurlijk super,maar het verbruik is aardig wat hoger
Ik reed gemiddeld met mijn Leon en Polo 20VT 1:12
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- StefanCS
- Bijna verslaafd

Bericht
Het vermogen viel me niet tegen van de Topsport. Hij kwam erg goed vooruit met 235pk. Maar het ging me meer om de vermogensopbouw. De turbo knalt er pas echt goed in bij 2500 toeren. Als je rustig weg rijdt, dan rijdt ie relax, maar als je voorbij de 2500 toeren komt, knalt ie ineens weg.
Dat rijdt niet echt fijn. Ik heb 5 jaar terug een Seat Ibiza Cupra met 200pk gehad. Dat is dezelfde motor, maar een kleinere turbo. Bij deze auto merkte ik niet heel veel van een turbogat heb ik het idee.
Maar zou misschien ook kunnen komen door de Mini. Dat is eigenlijk het voordeel van een compressorblok dat de vermogensopbouw lekker linear is.
Met de Mini reed ik eigenlijk altijd 1 op 9/10. Zelfs als ik rustig reed, dan zat ik nog op 1 op 10. Ik weet dat een Leon V6 meer zal zuipen, maar met een Leon 1.8 T met 230pk wordt 1 op 10 ook moeilijk.
Met de Ibiza Cupra reed ik ook 1 op 10.
De Aygo was natuurlijk superzuinig. In verhouding dan, want vrijdag heb ik nog getankt met de Aygo en kwam ik op een gemiddelde van 1 op 13,7. Dat kwam omdat ik 100km op de snelweg vol gas reed. De topsnelheid was 150km/h
Maar ik rij nu een stuk minder per jaar, dus vind het niet zo'n probleem als ik 1 op 9/10 weer ga rijden.
Zo'n Leon is wel superzwaar inderdaad. Een BMW 330i is zelfs nog lichter
Maar ik denk dat het een genot is om te rijden. 204pk op 1475kg is niet supersnel, maar wel als je uit een Aygo komt
Dat rijdt niet echt fijn. Ik heb 5 jaar terug een Seat Ibiza Cupra met 200pk gehad. Dat is dezelfde motor, maar een kleinere turbo. Bij deze auto merkte ik niet heel veel van een turbogat heb ik het idee.
Maar zou misschien ook kunnen komen door de Mini. Dat is eigenlijk het voordeel van een compressorblok dat de vermogensopbouw lekker linear is.
Met de Mini reed ik eigenlijk altijd 1 op 9/10. Zelfs als ik rustig reed, dan zat ik nog op 1 op 10. Ik weet dat een Leon V6 meer zal zuipen, maar met een Leon 1.8 T met 230pk wordt 1 op 10 ook moeilijk.
Met de Ibiza Cupra reed ik ook 1 op 10.
De Aygo was natuurlijk superzuinig. In verhouding dan, want vrijdag heb ik nog getankt met de Aygo en kwam ik op een gemiddelde van 1 op 13,7. Dat kwam omdat ik 100km op de snelweg vol gas reed. De topsnelheid was 150km/h
Maar ik rij nu een stuk minder per jaar, dus vind het niet zo'n probleem als ik 1 op 9/10 weer ga rijden.
Zo'n Leon is wel superzwaar inderdaad. Een BMW 330i is zelfs nog lichter
Maar ik denk dat het een genot is om te rijden. 204pk op 1475kg is niet supersnel, maar wel als je uit een Aygo komt
- StefanCS
- Bijna verslaafd

- MINI-man
- Leerling Mini lid

Bericht
Hoi Stefan,
Een V6 Cupra is een super auto, maar niet echt een sportieve auto vind ik. Alles is eigenlijk al gezegd, maar een 20VT is de 'betere' auto. Als de software door JD is geschreven, dan zou de motor ook onderin prima moeten oppakken, in ieder geval zou het turbogat zeker niet groter moeten zijn dan van een Ibiza 20VT. Misschien een kapotte lmm? Ik raad je aan om eerst nog een keer in een andere 20VT te rijden, ter referentie!
Het geluid van de V6 is echter wel verslavend....
Een V6 Cupra is een super auto, maar niet echt een sportieve auto vind ik. Alles is eigenlijk al gezegd, maar een 20VT is de 'betere' auto. Als de software door JD is geschreven, dan zou de motor ook onderin prima moeten oppakken, in ieder geval zou het turbogat zeker niet groter moeten zijn dan van een Ibiza 20VT. Misschien een kapotte lmm? Ik raad je aan om eerst nog een keer in een andere 20VT te rijden, ter referentie!
Het geluid van de V6 is echter wel verslavend....
StefanCS schreef:Het vermogen viel me niet tegen van de Topsport. Hij kwam erg goed vooruit met 235pk. Maar het ging me meer om de vermogensopbouw. De turbo knalt er pas echt goed in bij 2500 toeren. Als je rustig weg rijdt, dan rijdt ie relax, maar als je voorbij de 2500 toeren komt, knalt ie ineens weg.
Dat rijdt niet echt fijn. Ik heb 5 jaar terug een Seat Ibiza Cupra met 200pk gehad. Dat is dezelfde motor, maar een kleinere turbo. Bij deze auto merkte ik niet heel veel van een turbogat heb ik het idee.
Maar zou misschien ook kunnen komen door de Mini. Dat is eigenlijk het voordeel van een compressorblok dat de vermogensopbouw lekker linear is.
Met de Mini reed ik eigenlijk altijd 1 op 9/10. Zelfs als ik rustig reed, dan zat ik nog op 1 op 10. Ik weet dat een Leon V6 meer zal zuipen, maar met een Leon 1.8 T met 230pk wordt 1 op 10 ook moeilijk.
Met de Ibiza Cupra reed ik ook 1 op 10.
De Aygo was natuurlijk superzuinig. In verhouding dan, want vrijdag heb ik nog getankt met de Aygo en kwam ik op een gemiddelde van 1 op 13,7. Dat kwam omdat ik 100km op de snelweg vol gas reed. De topsnelheid was 150km/h
Maar ik rij nu een stuk minder per jaar, dus vind het niet zo'n probleem als ik 1 op 9/10 weer ga rijden.
Zo'n Leon is wel superzwaar inderdaad. Een BMW 330i is zelfs nog lichter![]()
Maar ik denk dat het een genot is om te rijden. 204pk op 1475kg is niet supersnel, maar wel als je uit een Aygo komt
- StefanCS
- Bijna verslaafd

Bericht
De 20VT was gechipt bij JD Engineering. Het motortje liep lekker, alleen de turbo knalt er pas rond de 2500 toeren in...
Maarja, zaterdag proefgereden met drie V6én.
Morgen wordt de deal rondgemaakt met een V6.
De proefrit met de 1.8T was totaal niet spectaculair. Ja erg leuk die 235pk, maar had totaal geen "WOW' gevoel...
Zaterdag met de eerste rit in de V6 was ik verkocht...Wat een sound!!
Volgende week hoop ik rond te rijden met de Leon
Maarja, zaterdag proefgereden met drie V6én.
Morgen wordt de deal rondgemaakt met een V6.
De proefrit met de 1.8T was totaal niet spectaculair. Ja erg leuk die 235pk, maar had totaal geen "WOW' gevoel...
Zaterdag met de eerste rit in de V6 was ik verkocht...Wat een sound!!
Volgende week hoop ik rond te rijden met de Leon
Onze sponsors















