Welke Pulley??..Alta Crank Pulley groupsbuy

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

29 jun 2007, 11:46

Je krijg geen extra vermogen aan de krukas maar wel merkbaar aan de wielen ivm minder draaiend gewicht.. komt overheen met 50 kilo minder gewicht in de Mini :D Er kunnen evt iets meer trillingen voorkomen omdat deze niet gedempt is maar er gaat niks sneller draaien met de 100% pulley dus 100% safe :wink:
Black Berliner
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Bilthoven
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 sep 2006, 15:16

29 jun 2007, 12:38

Ik doe ook mee! Deze pulley staat al langer op mijn lijstje! Gewoon een 100% versie.

Moet je bij een 102% ook niet een alta-nater pulley erbij?
Description Features Included Items Specifications The ALTA Performance ALTA-nator is a wonderful compliment for drivers who use an oversized crank pulley. The ALTA Performance ALTA-Nator will reduce alternator speed back in line with factory setting, eliminating any stress on your MINI.
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

29 jun 2007, 14:50

Mooi 8)

*Idarkdesign 1x 100% pulley
*Kingjur 1x 100% pulley
*Black berliner 1x 100% pulley

En je heb gelijk! :wink: maar iedereen wil een 100% voor safety..
Ik heb nog even met klaas overlegd maar als ik alles langer heel wil houden (zeker icm circuitgebruik) gewoon de 100% versie nemen..
Laatst gewijzigd door Hans op 02 jul 2007, 11:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Black Berliner
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Bilthoven
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 sep 2006, 15:16

29 jun 2007, 16:07

De 100% versie is misschien zelfs wel minder belastend voor de motor vanwege de kleinere massa.
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

29 jun 2007, 22:34

doe maar 100% pulley. Dan ga ik nog wel even controleren bij Braspenning. Beek tuning hou ik nog even af.


iDD
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 dec 2005, 09:50

01 jul 2007, 11:20

Al ruim 10.000 km er op zitten met een 102% van M7. 100% is wel veiliger maar ik weet niet of het veel effect heeft.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

01 jul 2007, 11:37

Heb jij ook een 15% pulley?
Je heb toch een works? Ik zit namelijk nog sterk te twijfelen.. opzich wel lekker extra druk erbij.. Maar ik zit wel veel tussen de 6000 en 7000 toeren zeker op het circuit :? het schijnt naar verhouding 50kilo wagengewicht te schelen nu went dit snel natuurlijk.. maarja dat geldt voor alles :wink:
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 dec 2005, 09:50

01 jul 2007, 13:41

Klopt, idd een works, maar die heeft al een andere pulley dan standaard. Daarnaast ook nog een TB van 63 mm er op met Alta intercooler. Wat er nog op moet is een Detroit tuned bypass valve. Even nu geen tijd voor, volgt nog in de vakantie. Deze aangepaste valve zou het probleem van de oudere mini's van flat spot rond de 3000 rpm moeten oplossen.
kingjur
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2007, 21:32

01 jul 2007, 13:51

hans, sign me in 2!! doe mij ook een 100% pulley!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

01 jul 2007, 22:42

Je staat erbij kingjur :wink:
Maarre.. rob, vertel eens iets meer over die bypass valve..
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

02 jul 2007, 11:27

Hmm.. net even Beek geweest om die dingen te bestellen.. maarre.. Ik laat het even zitten :?
Paul begon over die krukaspulley's dat ze niet voor niks zo zwaar zijn gemaakt.. die om trillingen weg te halen maar ook om balans te hebben in de motor (krukas) wat kan er gebeuren!? Nou bij hoge snelheden constant krijg je kleine trillingen die normaal uitgebalanceerd zijn door de fabriek met de standaard krukaspulley, door die trillingen met een lichte pulley kunnen er scheurtjes ontstaan in de krukas en de lagers kunnen beschadigen.. dit is natuurlijk in het ergste geval.. maar je motor zal waarschijnlijk geen 100.000km meer meegaan. Dus ik weet het, het was mijn idee maar ik doe het niet.. ben even bang gemaakt en dat is ze goed gelukt!

Wie wil nog?! want de aanbieding blijft, maar je weet het, tunen is eigen risico! :wink:
Black Berliner
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Bilthoven
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 sep 2006, 15:16

02 jul 2007, 12:24

Mmm daar zit op zich wel iets in.... Ik twijfel nu ook.
Er worden wel vaker balansassen in een motor gestopt om secundaire trillingen te voorkomen (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Balansas).
Draait de pully in omgekeerde richting van de krukas?
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

02 jul 2007, 13:18

Chicken....tok-tok-tok-tok :mrgreen:
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 dec 2005, 09:50

02 jul 2007, 20:16

Als een aangepaste crank pulley dit effect zou hebben dan hadden we dat al eerder vernomen, zijn al zeker 3 jaar te krijgen. En zoals gezegd, bij mij nog geen enkel probleem opgeleverd met 102%. Overigens is deze geinstalleerd door de dealer.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

02 jul 2007, 20:38

Hmm.. maar was het direkt merkbaar? En de extra trillingen..

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”