Je krijg geen extra vermogen aan de krukas maar wel merkbaar aan de wielen ivm minder draaiend gewicht.. komt overheen met 50 kilo minder gewicht in de Mini Er kunnen evt iets meer trillingen voorkomen omdat deze niet gedempt is maar er gaat niks sneller draaien met de 100% pulley dus 100% safe
Ik doe ook mee! Deze pulley staat al langer op mijn lijstje! Gewoon een 100% versie.
Moet je bij een 102% ook niet een alta-nater pulley erbij? Description Features Included Items Specifications The ALTA Performance ALTA-nator is a wonderful compliment for drivers who use an oversized crank pulley. The ALTA Performance ALTA-Nator will reduce alternator speed back in line with factory setting, eliminating any stress on your MINI.
En je heb gelijk! maar iedereen wil een 100% voor safety..
Ik heb nog even met klaas overlegd maar als ik alles langer heel wil houden (zeker icm circuitgebruik) gewoon de 100% versie nemen..
Laatst gewijzigd door Hans op 02 jul 2007, 11:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Heb jij ook een 15% pulley?
Je heb toch een works? Ik zit namelijk nog sterk te twijfelen.. opzich wel lekker extra druk erbij.. Maar ik zit wel veel tussen de 6000 en 7000 toeren zeker op het circuit het schijnt naar verhouding 50kilo wagengewicht te schelen nu went dit snel natuurlijk.. maarja dat geldt voor alles
Klopt, idd een works, maar die heeft al een andere pulley dan standaard. Daarnaast ook nog een TB van 63 mm er op met Alta intercooler. Wat er nog op moet is een Detroit tuned bypass valve. Even nu geen tijd voor, volgt nog in de vakantie. Deze aangepaste valve zou het probleem van de oudere mini's van flat spot rond de 3000 rpm moeten oplossen.
Hmm.. net even Beek geweest om die dingen te bestellen.. maarre.. Ik laat het even zitten
Paul begon over die krukaspulley's dat ze niet voor niks zo zwaar zijn gemaakt.. die om trillingen weg te halen maar ook om balans te hebben in de motor (krukas) wat kan er gebeuren!? Nou bij hoge snelheden constant krijg je kleine trillingen die normaal uitgebalanceerd zijn door de fabriek met de standaard krukaspulley, door die trillingen met een lichte pulley kunnen er scheurtjes ontstaan in de krukas en de lagers kunnen beschadigen.. dit is natuurlijk in het ergste geval.. maar je motor zal waarschijnlijk geen 100.000km meer meegaan. Dus ik weet het, het was mijn idee maar ik doe het niet.. ben even bang gemaakt en dat is ze goed gelukt!
Wie wil nog?! want de aanbieding blijft, maar je weet het, tunen is eigen risico!
Mmm daar zit op zich wel iets in.... Ik twijfel nu ook.
Er worden wel vaker balansassen in een motor gestopt om secundaire trillingen te voorkomen (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Balansas).
Draait de pully in omgekeerde richting van de krukas?
Als een aangepaste crank pulley dit effect zou hebben dan hadden we dat al eerder vernomen, zijn al zeker 3 jaar te krijgen. En zoals gezegd, bij mij nog geen enkel probleem opgeleverd met 102%. Overigens is deze geinstalleerd door de dealer.