Geloof me, dat "ben bang dat hij gaat dreunen" ben ik ook ontzettend, maar heb toen met de MINI van Maaij en de ALTA eronder gereden, toen was ik meteen om! Dat moest hem worden.ieniemini schreef:@CooperS-lightningblue: andere uitlaat kan idd, maar hij word al zo duur met de opties die ik wilen ben bang dat zo'n sportuitlaat teveel gaat 'dreunen' in de auto waardoor het minder comfortabel word bij lange afstanden.
De R56 S waar ik mee gereden heb was vrij nieuw (1500km) dus misschien is de indruk niet zo goed geweest, maar heb ook met verschillende R50(?) Sjes gereden en die gaven me allemaal meer kart en mini gevoel dan de nieuwe. En ik vind het niet mooi dat als je achter een nieuwe rijdt je de ophanging zo goed ziet zitten. jij hebt toch ook een oude S gehad, welke verschillen ervaar jij?
Als ik de R56 demo van mijn dealer vergelijk met de R56 die ik nu heb is het een compleet andere auto. Die had geen sportonderstel, geen sperdiferentieel, geen DSCIII en geen strutbrace. Dat maakt een enorm verschil. Ik vind mijn R56 Cooper S 10x beter dan ik eigenlijk had verwacht.
Als ik deze dan vergelijk met mijn R53 Cooper S (mijn vorige) dan valt me op dat de oude wat spartaanser is. De nieuwe is een wat meer all-round auto. Ze hebben met meer dingen beter rekening gehouden. Maar ik moet zeggen dat de ruimte om spullen mee te nemen er niet beter op is geworden, eigenlijk alleen maar erger. De bakjes zijn allemaal van zo'n vreemd formaat/vorm dat je er niks in kwijt kan. Ik mis het geluid van de compressor best wel, maar moet zeggen als ik met m'n zonnedakje open door de stad rij en die turbo in hoor slaan...