S cabrio eclipse grey foto's | Update p5

Stel je hier even voor.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jul 2007, 19:09

ieniemini schreef:@CooperS-lightningblue: andere uitlaat kan idd, maar hij word al zo duur met de opties die ik wil :cry: en ben bang dat zo'n sportuitlaat teveel gaat 'dreunen' in de auto waardoor het minder comfortabel word bij lange afstanden.
De R56 S waar ik mee gereden heb was vrij nieuw (1500km) dus misschien is de indruk niet zo goed geweest, maar heb ook met verschillende R50(?) Sjes gereden en die gaven me allemaal meer kart en mini gevoel dan de nieuwe. En ik vind het niet mooi dat als je achter een nieuwe rijdt je de ophanging zo goed ziet zitten. jij hebt toch ook een oude S gehad, welke verschillen ervaar jij?
Geloof me, dat "ben bang dat hij gaat dreunen" ben ik ook ontzettend, maar heb toen met de MINI van Maaij en de ALTA eronder gereden, toen was ik meteen om! Dat moest hem worden.

Als ik de R56 demo van mijn dealer vergelijk met de R56 die ik nu heb is het een compleet andere auto. Die had geen sportonderstel, geen sperdiferentieel, geen DSCIII en geen strutbrace. Dat maakt een enorm verschil. Ik vind mijn R56 Cooper S 10x beter dan ik eigenlijk had verwacht.
Als ik deze dan vergelijk met mijn R53 Cooper S (mijn vorige) dan valt me op dat de oude wat spartaanser is. De nieuwe is een wat meer all-round auto. Ze hebben met meer dingen beter rekening gehouden. Maar ik moet zeggen dat de ruimte om spullen mee te nemen er niet beter op is geworden, eigenlijk alleen maar erger. De bakjes zijn allemaal van zo'n vreemd formaat/vorm dat je er niks in kwijt kan. Ik mis het geluid van de compressor best wel, maar moet zeggen als ik met m'n zonnedakje open door de stad rij en die turbo in hoor slaan... :-PP Elke keer weer de rillingen over m'n lijf. Heerlijk! :mrgreen: Al-met-al vind ik hem van kwaliteit (en verbruik :wink: ) dik verbeterd en zou ik voor geen goud terug willen naar het vorige type, niet dat het een ramp zou zijn om terug te moeten, maar mijn voorkeur gaat absoluut uit naar de R56. Ik ben benieuwd wat de clubman gaat doen! :wink:
Afbeelding
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

30 jul 2007, 20:00

Hoihoi,

Welkom hier bij DE club :D Nette COOPER heb je hoor 8) Veel plezier nog op het forum en miss tot meets

Greetz BigD
erikawf
Enthousiast
Enthousiast

30 jul 2007, 20:59

Hoi ieniminie, Welkom hier op het forum. Leuke "stories" heb je enneh dis 335I wil ik ook wel een keer ruilen voor mijn mini hoor.... :wink: :wink:
mini works for me
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast

01 aug 2007, 03:41

@CooperS-lightningblue
Zo te horen moet ik dus wanneer ik een nieuwe mini ga aanschaffen dus eerst ammr even zo'n uitlaat horen.
De oude is inderdaad sprataanser, dat vind ik wel leuk. De nieuwe voelt dus volwasserner aan, meer richting een 1 serie.. Een sper zit er nu standaard op toch? wat is het voordeel daarvan? en wat doet zo'n stutbrace?

De ruimte met bakjes enzo is nog minder dan de oude ja. Het lijkt een trend bij bmw want de 3 heeft ook bijna geen aflegvakken, maar ook een 7 serie (schoonvader) heeft hele kleine vakken (handleiding kan niet eens in dashbordkastje!)

Je zei dat het verbruik verbeterd is. hoeveel? Mijn boordcomp geeft nu als gemiddelde verbruik 11,7/100.
Als ik geen cabrio neem, dan wel absoluut zo'n groot dak. Heerlijk met de zon lekker open! :D
Op de foto's vond ik de clubman eem beetje tegenvallen eigenlijk. De achterkant met dat zilver enzo lijkt met niet echt mooi. Maar vaak moet je het toch in het echt zien he.
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 aug 2007, 10:56

ieniemini schreef:@CooperS-lightningblue
Zo te horen moet ik dus wanneer ik een nieuwe mini ga aanschaffen dus eerst ammr even zo'n uitlaat horen.
De oude is inderdaad sprataanser, dat vind ik wel leuk. De nieuwe voelt dus volwasserner aan, meer richting een 1 serie.. Een sper zit er nu standaard op toch? wat is het voordeel daarvan? en wat doet zo'n stutbrace?

De ruimte met bakjes enzo is nog minder dan de oude ja. Het lijkt een trend bij bmw want de 3 heeft ook bijna geen aflegvakken, maar ook een 7 serie (schoonvader) heeft hele kleine vakken (handleiding kan niet eens in dashbordkastje!)

Je zei dat het verbruik verbeterd is. hoeveel? Mijn boordcomp geeft nu als gemiddelde verbruik 11,7/100.
Als ik geen cabrio neem, dan wel absoluut zo'n groot dak. Heerlijk met de zon lekker open! :D
Op de foto's vond ik de clubman eem beetje tegenvallen eigenlijk. De achterkant met dat zilver enzo lijkt met niet echt mooi. Maar vaak moet je het toch in het echt zien he.
Zo'n uitlaat kan je uiteraard zonder problemen een keer horen. Op een meet of wanneer je eens in de buurt bent van Bergen op Zoom.
De oude is wat spartaanser, wat hem een extra belevingsfactor geeft. De nieuwe is wat makkelijker elke dag te rijden, je word er op hele lange afstanden ook minder moe in. Nee, met een 1-serie kan je hem absoluut niet vergelijken. Hij is qua fun minstens net zo leuk als het vorige model, dat hebben ze er godzijdank wel in kunnen houden. Ik stap elke dag met een dikke glimlach in. Rij nog steeds binnendoor naar Steenbergen (heerlijk met al die bochtjes) en als ik dan de sportknop aan heb (dan stuurt hij zwaarder en reageert hij wat sneller op het de gasreactie) dan lach ik me elke keer weer kapot als een of andere uitgebouwde Peugeot 206GTi of Audi TT het niet bij kan houden.

Volgens mij zit het sper-differentieel standaard in het Chili pakket. Voordeel daarvan is dat wanneer je van sportief rijden houd hij een eventueel doorslippend binnenwiel (in een bocht) tegen gaat, daardoor behoud je de grip op je wielen en kan je vaak harder door bochten. Ik moet eerlijk toegeven dat wanneer het nat is het geen fijn ding is om te hebben, als je ook maar een schijntje te veel gas geeft bij het uitkomen van een bocht slipt hij door, geeft hij de kracht over aan het andere wiel aan dezelfde as, waardoor hij dan gaat ondersturen. 9 van de 10 keer komt de traction control zich er ook mee bemoeien en valt hij nogal dood :oops: .

De strut-brace (veerpootbrug) verbind de veerpoten met elkaar. De ene veerpoot zorgt er (met name weer in bochten) voor dat de andere veerpoot niet te ver omhoog komt. Het buitenste wiel duwt het binnenste wiel zeg maar terug omlaag, doordat er kracht komt te staan op deze veerpootbrug. Resultaat: harder door een bocht. Bij nat weer en sportief rijgedrag heb je vaker iets sneller onderstuur dan wanneer er geen op zit.

Het verbruik van de nieuwe is een stuk beter (als je dat belangrijk vind, ik vind het slechts een mooie 'bonus' op een super-autootje) dan van de vorige S.
Ik deed met mijn vorige S gemiddeld zo'n 1 op 8, ongeveer 400 km met een tank (50L). Mijn record bij m'n vorige S was 1 op 11 (heel veel moeite).
Met de nieuwe rij ik (met zelfde rijgedrag) gemiddeld zo'n 1 op 12, ongeveer 600 km met een tank (50L).

Mijn record tot nu toe is:
Afbeelding
Bijna 720 km totaal op die tank gereden

Ik vind de Clubman een heel geslaagd bakkie. Dat grijs moet ik inderdaad ook aan wenen, maar ik weet zeker dat als ik hem in het echt heb gezien hij me heel goed gaat bevallen. Vaak komen dat soort dingen op een foto heel anders over dan in het echt.

Hoe-dan-ook, als je voor een nieuwe S of Clubman S gaat, dan heb ik een paar tips om er echt op te nemen (mits je van lekker sportief rijden houdt dan):
-Sper-differentieel (Chili-pack)
-Sportonderstel
-Sportknop (Chili-pack)
-DSCIII (zit ook de heuvel-wegrijd-assistent bij, heel erg tevreden over!)
-Zonnedak (zou niet meer zonder kunnen nu!)
-Chili-pack zou ik sowieso op een S nemen, maakt hem net even wat mooier af en is een interessante aanbieding. Maar goed het is geen 'must'
-Een veerpootbrug zou ik er ook altijd opnemen, maar dat is heel persoonlijk. De ene vind het fijn en de ander zegt dat ze er niks van voelen. Ik ben er heel blij mee in ieder geval.
Afbeelding
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 aug 2007, 18:53

Hoi ienie, welkom op de club en sterkte met je keuze. Je hebt al een leuke MINI en die vervangen voor een andere leuke MINI. Wat een (luxe)probleem. :lol:

Groeten en tot meetz, Huib
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast

09 okt 2007, 17:06

Zo daar ben ik weer, was mn wachtwoord voor de site kwijt, maar gelukkig weer gevonden.
Dank je CooperS-lightningblue voor alle tips!
Jouw optielijstje spreekt me zeer aan, alleen veerpootbrug weet ik zo niet.
Het vrbruik ziet er ook positief uit, zal binnenkort eens een fototje maken van mijn verbruik :-)

Inmiddels meer foto's van de clubman gezien. Ik begin hem al leuker te vinden. Met het oog op toekomstige gezinsuitbreiding misschien geen gek id om de clubman te kiezen.

De bandjes van mn huidige mini moeten vervangen worden. Waar kan ik dat het beste doen, en welke banden kan ik het best nemen? Ik heb nu runflats.
Kan iemand mij adviseren?
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 okt 2007, 19:08

Sorry voor het gigantische verhaal destijds.

Als je nieuwe banden wil dan kan het allemaal. Runflats zijn duur, maar wel handig en goed. 'Normale' banden rijden iets strakker en zijn goedkoper. Hele persoonlijke keus. Op bandenmarkt.nl geloof ik is nog wel eens een interessant aanbod. Ik ga verder altijd naar de Kwik Fitt, lekker goedkoop en bij mij om de hoek. :mrgreen:
Afbeelding
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast

09 okt 2007, 20:08

CooperS-lightningblue schreef:Sorry voor het gigantische verhaal destijds.

Als je nieuwe banden wil dan kan het allemaal. Runflats zijn duur, maar wel handig en goed. 'Normale' banden rijden iets strakker en zijn goedkoper. Hele persoonlijke keus. Op bandenmarkt.nl geloof ik is nog wel eens een interessant aanbod. Ik ga verder altijd naar de Kwik Fitt, lekker goedkoop en bij mij om de hoek. :mrgreen:
Geeft niet hoor je lange verhaal van de vorige keer. Het was mooi uitgebreid en duidelijk!
Dus nogmaals dank daarvoor!

Ik ga mn dealer eens vragen voor een banden aanbieding, maar zat ook net te denken om er anders een gebruikte set 17" s-spoke's onder te leggen. Misschien heeft iemand hier nog een setje liggen?

CooperS-lightningblue weet jij welke 'problemen' ik kan verwachten bij mijn mini met bijna 80k op de teller?

ieniemini
Enthousiast
Enthousiast

13 jun 2011, 18:57

Sinds 2002 heb ik met zeer veel plezier in m'n cooper gereden. Het was m'n eerste eigen auto en ben door deze ook echt van autorijden gaan houden. Hiervoor reed ik namelijk een mazda 626 en zelfs een chevrolet corsica.

Ik heb wel steeds kriebels gehad om een nieuwe te nemen, maar hakte toch steeds de knoop niet door omdat ik zo gehecht was aan mn coopertje en ik vond de mijne ook vaak lekkerder rijden dan het nieuwe type.

Toch, gezien km-stand en wat kleine reparaties (uitlaat etc) leek het ons beter iets nieuws te nemen.
En als het iets nieuws zou worden dat ook absoluut een cabrio. Mijn schoonmoeder heeft een 335 cabrio, en daar rijden we regelmatig is en dat vind ik echt heerlijk zo open en vrij genieten van alles om je heen.

Zodoende diverse cabrio's bekeken, ook 335, 125/135 en mini natuurlijk. En de mini past nu toch het best bij me; lekker handzaam, heerlijke rijeigenschappen, eigenzinnig uiterlijk etc.
Het moest ook wel minimaal een S zijn, want de cooper vind ik niet snel genoeg.
We waren eigenlijk van plan een nieuwe te bestellen, maar toen werden we dus geconfronteerd met het leveringsprobleem door navigatie dus zijn we opzoek gegaan naar een jong gebruikte.

Uiteindelijk vonden we bij een dealer een demo die aan onze specificaties voldeed, levering over een week of 2!

Het is een eclips grey cooper s, chili, wired, met punch leather en carbonblack interieur, chromeline in/exterieur:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De volgende 'mods' voeren we nu direct uit:
-R108 multi spoke black velgen
-jwc uitlaat
-jwc scuttles
-jwc stuur
-zwarte lijsten om de grill (wel mooi met chromeline?)
-pilot leds (stadlicht+knippers -> waar te krijgen?)

daarna staat het volgende op het lijstje:
-korte antenne (waar te krijgen?)
-Aero flat wissers

De oude mini rijdt wat puurder dan de nieuwe, de nieuwe vind ik eigenlijk wat teveel op comfort gericht.
daarom denken we aan de volgende aanpassingen:
-jwc strutbrace
-andere veren ivm duiken/omhoogkomen bij schakelen + verlagen
-jwc remmen voor
-beek tuning 211pk

wat denken jullie hiervan? Nog tips?
Laatst gewijzigd door ieniemini op 13 jun 2011, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

13 jun 2011, 19:03

Gefeliciteerd met de aanwinst 8)
Sjees
4 op een rij!
4 op een rij!

13 jun 2011, 20:17

Gave MINI!! :D
Kees en Annet
Racende reporter

13 jun 2011, 20:55

Gefeliciteerd met je Cabrio.

Daar ga je vast heel veel plezier van hebben.

annet
Afbeelding
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2011, 21:13

Gefeliciteerd met de aanschaf! 8) Gaat een schitterende MINI worden! Eclipse Grey is een topkleur!
funnyskate schreef:Veel succes met het wachten en ik zie je vast en zeker tijdens een toertocht. Kunnen we ze naast elkaar parkeren, want zo ver als ik weet was ik de enige Cabrio S Eclipse.
Toevallig was er gisteren bij de Maasrit ook een erg mooie Cabrio in Eclipse Grey, maar ik weet eigenlijk niet welke forumnaam erbij hoort:

Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Who are U?”