Problemen met mini uit 2001

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

08 aug 2007, 19:57

Die versnellingsbak problemen zijn hier heel erg bekend :( zijn veel mensen die daar last van hebben. Dit zou er bij de facelift uit zijn maar ook daar zijn hier al problemen mee :roll: Miss een S die hebben daar minder last van. Veel succes.

Greetz BigD

p.s. wil de dealer er in deze staat nog €11.000 voor geven??? dat is best veel
maus105
Bonkey

08 aug 2007, 20:05

versnellingsbak is inderdaad een bekend probleem remschijven vervangen zou ook goed kunnen ligt er maar net aan hoe er mee is om gegaan.en begrijp het niet helemaal de kosten zijn3000euro en je denkt dat ie dat niet meer waard is terwijl ze je 11.000 euro ervoor geven?? :s hoeveel km staat erop?als dit veel is en de dealer geeft je in deze staat 11.000euro en je hebt zelf wat geld dan zou ik zeker op zoek gaan naar een ander.maar hecht je veel waarde aan je bakkie dan zou ik het betalen dan rij je in je eigen cooper met een nieuwe versnellingsbak.
BigD

08 aug 2007, 20:07

Een facelift zou vanaf Augustus 2004 moeten zijn maar die van mijzelf is van 28 Augustus 2004 en dat is een pre-facelift heeft wat langer bij de dealer gestaan denk ik :roll: Hoop dat je er wat aan hebt en veel succes

Greetz BigD

p.s. het veschil tussen een pre-facelift en facelift is ook te zien hoor
maus105
Bonkey

08 aug 2007, 20:43

vind het echt niet kunnen van bmw uit dat zoiets gebeurt je zou toch meer verwachten van zo een concern maar goed jij zit met de problemen!!
succes en misschien binnenkort een nieuwe "SHOW YOUR RIDE :wink:
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

08 aug 2007, 22:14

Je zou eens bij een andere dealer kunnen kijken wat ze zeggen. :wink:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 aug 2007, 22:23

Er zijn veel dealers die een coulance-regeling toepassen met de versnellingsbak, BMW weet best wel dat het niet goed zit met die bak. Even goed vragen bij de dealer en niet te snel af laten schepen.
Marcel Always Open
Cabrio-King

09 aug 2007, 00:03

BigD schreef:Die versnellingsbak problemen zijn hier heel erg bekend :( zijn veel mensen die daar last van hebben. Dit zou er bij de facelift uit zijn maar ook daar zijn hier al problemen mee :roll:

BigD, ik had de indruk dat het met de facelift versnellingsbakken wel meeviel... (I hope I'm right :cry: )
Een search op dit forum laat mij ook alleen maar problemen met de pre-facelift v-bak zien en dan vooral de eerste types (2001-2002).
Wel is het ellendige gekraak bij het snel achteruitschakelen gebleven en het lastig naar achteruit schakelen. Maar geen schade of slijtage-verhalen.

Overigens zag ik in een post van 'CooperS Lightning Blue' dat het nieuwe type versnellingsbak is gemonteerd vanaf APRIL 2004 , dus die update liep enkele maanden vooruit op de facelift.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
BigD

09 aug 2007, 00:13

mderijke schreef:
BigD schreef:Die versnellingsbak problemen zijn hier heel erg bekend :( zijn veel mensen die daar last van hebben. Dit zou er bij de facelift uit zijn maar ook daar zijn hier al problemen mee :roll:

BigD, ik had de indruk dat het met de facelift versnellingsbakken wel meeviel... (I hope I'm right :cry: )
Een search op dit forum laat mij ook alleen maar problemen met de pre-facelift v-bak zien en dan vooral de eerste types (2001-2002).
Wel is het ellendige gekraak bij het snel achteruitschakelen gebleven en het lastig naar achteruit schakelen. Maar geen schade of slijtage-verhalen.

Overigens zag ik in een post van 'CooperS Lightning Blue' dat het nieuwe type versnellingsbak is gemonteerd vanaf APRIL 2004 , dus die update liep enkele maanden vooruit op de facelift.
Ja die indruk had ik ook. Maar volgens mij had LUV2XLR8 en die moeder van biermagnaat ook problemen met de bak en dit zijn facelifts :roll: Ik dacht eens gelezen te hebben die COOPER van de moeder van biermagnaat zelfs meerdere malen :roll: Maar over het algemeen is de facelift beter :wink: En als dat van April 2004 echt zo is heb ik miss ook wel de vernieuwde bak :D maar dat wist ik niet

Greetz BigD

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”