Champ Cars Assen

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Champ Cars Assen

03 sep 2007, 09:45

Naar de Champ Cars geweest op het TT-circuit van Assen gisteren?

Toch wel een heel bijzonde evenement! Ben nog nooit naar een Formule 1 race geweest, (wel graag een keer doen)
Maar volgens mijn zit er niet veel tussen! Gigantisch kabaal ook natuurlijk. Wat een geluid! Wacht maar op de geluidsoverlast klachten... :roll:
Doornbos werd jammer genoeg 13e... Wel te danken aan zijn slapende pitcrew... Doornbos staat overigens 3e in het klassement, en maakt daarmee wel een (kleine) kans op de titel.
Wij zaten op de hoofdtribune, dus de pitlane was ook goed te zien.
De race had zijn nodige gele vlaggen, en spin-offs, maar het leukste was voor mij toch aan het einde van de race. Hier kwam een coureur (Will Power geloof ik) letterlijk op de finish line zonder brandstof te zitten! :oops: En werd op de streep door onze vriend Doornbos ingehaald! lol! Maar toch nog 13e..

Na de race kwam er nog een 'historic american race' met ouwe Mustangs en Shelby's... heel gaaf, maar ook heel traag als je de Champ Cars gewend bent! :D

Daarna was er ook nog een 'Dutch Supercar race'. Dit was eigenlijk een soort DTM. En er zaten uiteraard ook een aantal DTM-ers bij. Toch wel heel leuk om te zien als een Gallardo door een Opel Astra wordt ingehaald! :shock:

Eten en drinken was weer heerlijk onbetaalbaar, maar goed, dat is altijd te verwachten...

Overigens vond ik het parkeren heel goed voor elkaar, en de verkeersregeling was helemaal top!

Ik ga maar weer gauw aan het werk!

P.S. Trouwens heel jammer dat Berry van Elk er niet was met zijn Mini! :( Ik hoorde zijn naam nog genoemd worden over de speakers, maar had de rest heel handig niet meegekregen...
jimmysx
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

03 sep 2007, 11:16

He MiniMatt! ben er ook geweest! Zat op de haarbochttribune.
Je vergeet helemaal die mafkees op die Harley Davidson met z'n vriend uit HongKong. Wat een malloot zeg!!!
Ik vond het trouwens briljant toen Bourdais tijdens de driverparade een bijzonder gemeend oerhollands boegeroep over zich heen kreeg! Welkom in Nederland ventje 8)

Verders vond ik inderdaad dat de parkeervoorzieningen, bijzonder goed waren geregeld.
Wat ook opviel waren de vele controles op weg naar het circuit. De acceptgiro-brigade draaiden volop overuren.

Voor de rest zou ik zeggen, ga inderdaad eens langs een F1 wedstrijd, want dan hoor je hoe echte motoren brullen.
Bij de ChampCar, kon ik nog prima zitten zonder oordopjes. Bij de F1 deed dat toch bijzonder veel pijn aan m'n trommelvliesjes.

Al met al een leuke dag, al miste ik tijdens de Dutch SuperCars inderdaad wel een Mini. Die had zeker meegekomen met de rest. In ieder geval zeker met dat zwarte autootje wat constant achteraan reed met geloof ik nummer 118. :mrgreen:
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 sep 2007, 12:46

Ja, die zwarte Lotus Exige had het wel erg moeilijk he! En dan ook nog zonder dakkie in de regen...haha!

Tsja Bourdais werd wel flink uitgelachen op meerdere momenten toen er dingen fout gingen! lol! Maar goed, Hij zal waarschijnlijk de laatste lach hebben gezien hij kampioen gaat worden denk ik!

Ik was pas tegen 12.30 op de tribune dus heb dat stukje met die harley gemist... Wat gebeurde daar dan?

zo te horen ben jij weleens naar F1 geweest. Welke GP?
lijkt me wel leuk om naar een F1 GP te gaan op Silverstone ofzo...

Groet,

Matt
jimmysx
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

03 sep 2007, 18:55

Ik ben 3 jaar geleden bij Spa geweest tijdens de F1. Behalve de wespenplaag was het er errug leuk!

Die gast op die Harley was een Amerikaan die op z'n voorwiel en achterwiel reed. Ik zal de foto's plaatsen als ik kan. Op een gegeven moment deed hij ook wheelie's en stoppie's met een passagier op z'n motor, echt bizar!!!
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 sep 2007, 19:05

Inderdaad een leuk event zeg

--- Foto's ---
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

03 sep 2007, 19:15

Ries schreef:Inderdaad een leuk event zeg

--- Foto's ---
Dat zijn idd de leukere foto's 8) :mrgreen: Mooi evenement 8) jammer dat Doornbos het toch minder heeft gedaan :| Wanneer zou F1 toch weer eens in Nederland komen zeg :roll:

Greetz BigD
jimmysx
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

03 sep 2007, 19:53

BigD schreef:
Ries schreef:Inderdaad een leuk event zeg

--- Foto's ---
Dat zijn idd de leukere foto's 8) :mrgreen: Mooi evenement 8) jammer dat Doornbos het toch minder heeft gedaan :| Wanneer zou F1 toch weer eens in Nederland komen zeg :roll:

Greetz BigD
Als ze nu al moeilijk doen met die 'geluidsdagen' rondom de circuits van NL, denk ik dat dat nooit meer gaat gebeuren. :s
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 sep 2007, 20:19

Tja, dat wordt idd niks zo... Schijnbaar hebben ze op allerlei plaatsen rondom het circuit geluidsmetingem gedaan... Volgens mij zullen ze moeite hebben om weer zo'n race te houden als het geluid boven het aangegeven limiet was... Wat een gezeik allemaal! Je weet dat als je bij een cicuit gaat wonen, dat er dan veel lawaai kan zijn! Maar goed...

@Jimmysx: Gaaf dat je dat hebt meegemaakt! Spa is wel een mooi cicuit! Wheelies doen met passagiers is echt typisch iets voor de Yanks! :s :D

Goed gevonden Ries! mooie fotos! Ik zal kijken als ik eigen fotos kan uploaden - had ze namelijk met het mobieltje van mn broertje genomen... Maar die zullen geheid niet zo mooi zijn als deze! :P
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 sep 2007, 20:46

Zo nu eerst een Bavaria :mrgreen:
Denk dat ik voor Cindy ook maar eens zo'n catsuite ga halen!!!

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.

Terug naar “Kletshoek”