Zandvoort 19 september

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

Zandvoort 19 september

20 sep 2007, 13:10

Met het Driving Foum en Hans gisteren naar Zandvoort geweest.
Eerst twee uur vrijwillig vlaggen om daarna twee uur te gaan rijden.
Op het hoogste punt van het circuit tussen Hugenoltz en Scheivlak was het vet koud tijdens het vlaggen maar er kwam veel moois voorbij wat het weer goedmaakte :)

Daarna was het de beurt aan mij en Hans om ook een paar rondjes te rijden. Dat ging heel lekker, niet druk op de baan en mooi wat rondjes achter elkaar op max snelheid kunnen rijden. Kennelijk hebben we wel indruk gemaakt want we hebben veel positieve opmerkingen gekregen over de snelheid en geluid van onze Mini's.

Dit keer bleef het spruitstuk ook heel en zorgde de extra remkoeling (en de wat lagere buitentemperaturen) ook voor minder fading op de remmen. Al moet er echt wel wat anders komen want in wat rondjes die ik met Hans meereed voelden zijn remmen echt stukken beter aan dan de mijne.

Ik heb even de film teruggekeken die ik heb gemaakt en er zit geloof ik wel een goeie ronde tussen. Ik kan de film pas maandag overzetten naar computer en hier posten, maar zoals het er nu naar uitziet zit er een ronde in de 2.13 tussen, stukkje sneller dus dan de tijd van Hans in de Time Attack.
Toevallig staat Hans ook op die ronde want die wordt ingehaald :mrgreen:
Ik heb zelfs nog even wat ingehouden want ik wist niet of hij nog naar binnen ging sturen in de bocht waar ik hem inhaalde, maar hij maakt netjes ruimte omdat hij bezig is met de uitloopronde met een instructeur naast hem, vandaar het inhalen natuurlijk.

Met de tips van de instructeur die Hans aan mij gegeven heeft (dankjewel), nieuwe remmen en andere nokkenas moet het de volgende keer wel in de 2.12 kunnen hoop ik.

Verder wel een bijzonder racewagen uit 1937 op de baan met 16 cilinder waar Fango nog mee heeft geracet. Wat een geluid dat ding. Een rijdende sigaar van ik schat wel 4000 kg met trommelremmen. Als er wat meer foto's komen van gisteren post ik ze hier wel. In tegenstelling tot de vorige keer is iedereen gelukkig nu schadevrij gebleven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 sep 2007, 16:41

maar hij maakt netjes ruimte omdat hij bezig is met de uitloopronde met een instructeur naast hem, vandaar het inhalen natuurlijk.
Zo is het maar net :wink:
Was idd een top dag! Lekker gereden, goed weer, rustig op de baan en iedereen hield rekening met elkaar!
Ik wilde nog langer doorgaan maar de benzine was op :? Echt sinds tijden niet meer zo genoten op de baan, nieuwe lijnen leren kennen, echt top! Veel meer snelheid in de Masters en Renaultbocht en het scheivlak ook anders aansnijden! De GP haalde dit keer de 200 op het rechte stuk dat kan harder met echt goede remmen.. ik wil namelijk alles heel houden. Heb geen tijden geklokt deze keer.
Volgend jaar met de Dax naar het circuit, en de Mini laat ik daar natuurlijk ook af en toe even uit.. want ik moet natuurlijk wel sneller dan Berthil blijven :P

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

20 sep 2007, 17:06

Sneller dan mij in 250 pk met bijna 700 kilo is natuurlijk niet zo moeilijk.
Die 'challenge' ga ik niet eens aan, ik kom wel naast je zitten :)

Ook van gisteren:

Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 sep 2007, 17:07

Gave foto! 8)
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 sep 2007, 17:17

Mooi verslagje Berthil 8) Allebei dus een goeie dag gehad..
Ben benieuwd naar het filmpje :)
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 sep 2007, 18:50

Wow 2.13 is vlug zeg.
Lekker gereden dus heren?
Het is veel beter als je inderdaad met jongens rijdt die uitkijken bij wat ze doen, en de spullen liever ook heel houden.
Ik moet die MINI nu ook maar eens ontmaagden hoor.... :wink:
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2007, 10:21

Hier krijgt Berthil les van de GP rijder :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 sep 2007, 10:36

Vriend, zoals het er nu uitziet heb ik uit de losse pols even jouw Time Attack tijd verbeterd nog voordat je me wat tips hebt gegeven :)
Geen wonder dat je overstapt op een apparaat met een betere pk/gewichtsverhouding :)

Wel een leuke foto 8)

Met dank aan alle fotografen die steeds langs de kant staan.

Afbeelding

Afbeelding
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2007, 10:44

Hey kerels, leuke foto's man!!

@ Berthil, lijkt dat zo of zit jij zo kort op het stuur? Is dat je normale "openbare weg" rijhouding?

marss
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 sep 2007, 10:50

Op het circuit zit ik altijd wat korter op het stuur, anders zijn mijn armen niet lang genoeg i.v.m. de vierpuntsgordels :)
Op de openbare weg zit ik een stukje verder weg maar ook niet weer zo ver dat ik mijn armen teveel moet uitstrekken bij het bochtenwerk, anders kom je uit de stoel naar voren en dan hebben de JCW stoelen niet zoveel nut meer.
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2007, 10:52

Berthil schreef:Op het circuit zit ik altijd wat korter op het stuur, anders zijn mijn armen niet lang genoeg i.v.m. de vierpuntsgordels :)
Op de openbare weg zit ik een stukje verder weg maar ook niet weer zo ver dat ik mijn armen teveel moet uitstrekken bij het bochtenwerk, anders kom je uit de stoel naar voren en dan hebben de JCW stoelen niet zoveel nut meer.
Op die fiets, snap 'um :wink:

marss
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2007, 10:54

Schitterende foto's!!

MR
erik-de-perik
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 sep 2007, 11:34

Mooie verhalen, mooie foto's.

Ik moet volgend jaar ook maar eens komen kijken, zeker als die DAX wordt uitgelaten.. :mrgreen:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2007, 13:58

Hele gave foto's weer van de driving crew :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 sep 2007, 20:11

Ik heb de drie snelle rondjes van mijn camera afgetrokken en op de PC de exacte rondetijden bepaald.

Eerste ronde 2:13.09 (waar ik Hans inhaal)
Tweede ronde 2:12:08
Derde ronde op Google video, tijd is de lengte van de film (aan het eind in beeld):

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2086&hl=nl[/GVideo]

Volgende keer met betere remmen en wat agresievere lijnen moet er nog wat af kunnen.
Ook in deze ronde een BMW die iets in de weg rijd.

Ik had alleen helaas de film opgenomen zonder geluid,
niet de stekker van de externe microfoon er uit gehaald en vergeten de microfoon aan te zetten :?
Ik heb het geluid van een vorige Zandvoort sessie er achter gezet en een muziekje anders is het zo kaal :)
Laatst gewijzigd door Berthil op 24 sep 2007, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Afterparty”