S uitlaat onder mijn Cooper

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 20:15

OK!! De zoektocht naar hoe hang ik mijn uitlaat op gaat door..... Ik kruip gewoon ff onder me auto die op de stoep stond.... waarom niet :D :D

De middenpijp is geen probleem lijkt me. Check de foto en je zegt nee dat moet geen probleem zijn. Alle onderdelen zijn aanwezig om gewoon de middenpijp te vervangen door een andere. Vraag me af of ik dan ook iets van een rubber tussen de CAT en de middenpijp moet vervangen. Iemand?

Afbeelding

Maar dan....

1. Die zwarte box moet weg hieronder (het lijkt net of dat je er drugs in kan vervoeren.... zo lijkt het wel. Hoort normaal zeker het wiel in te liggen), net zoals de uitlaat, de bumper, de twee hittenschilden en de volledige middendemper dus.

Afbeelding

2. In plaats daarvan komt de SS middenpijp

3. Daarna de einddemper, maar waar bevestig je die! Nu zie je op de onderstaande foto dat er twee bevestigingspunten zitten aan de einddemper. 1 rechts vanuit de achterkant van de demper en 1 links vlakbij het eindstuk.

Afbeelding

Rechts is geen probleem. Die moet je vastmaken aan het rode bevestigingspunt wat er al voor de Cooper zit.

Afbeelding

De linker is een groter probleem. Die zit te ver naar voren en waar die vast moet geen idee! :s Ik ga maar eens op zoek door die OEM foto's, wellicht helpt da....

Daarnaast nog een probleem. Ik heb die zwarte bak los geschroefd en onder de gereedschapbak gekeken. Daar steken drie palletjes uit. Ik denk dat die bedoeld zijn voor mijn reservewiel en om die op zijn plek te houden tegen draaien.... Die gaan hoe dan ook mijn einddemper raken. Ik zag aan de bovenkant dat ze een schroefdraad hebben dus ik hoop dat ik de meest rechtste kan losdraaien. Die moet er echt uit. Anders is het de dremmel ermee!

ff wat foto's van onder in die bak.... zo te zien vervoer ik kruimels of zo.. :D:D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mocht iemand nog tips hebben hoe die andere kant vast te maken dan hou ik me aanbevolen. Die vat ik niet, maar ga nu ff verder zoeken hoe en wat!

MR
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 20:31

die pinnetjes zal je moeten wegslijpen. ik vrees alleen dat je gaten zal moeten boren om die einddemper te kunnen vasthangen :shock:

tussen de kat en de tussenpijp moet ook een dichting (best nieuw)
deze is afhankelijk van hoe je aansluiting is. platte flens of conische flens (post ff een foto)
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 20:45

Hier staat ie op:

Afbeelding

Ik denk maar 1 pinnetje, dat is voldoende. De ene kant weet ik wel hoe ie vast moet de andere kant is een raadsel. De importeur maar ff gemaild, morgen ff bellen wat ik daarvoor nodig heb :s

MR
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 21:50

Hebbie 'm laten vallen?
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 22:06

Nee die deuk hoort hahaha Anders kan ie niet onder dat blauwe deel door waar die pinnetjes uitsteken!

MR
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2007, 17:44

zie ik dat goed ? is dat één rechte lijn naar achteren zonder tussendempers ?

succes ! >)
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 okt 2007, 19:04

Gaaaf!!! Ben benieuwd naar het resultaat!!!

Gr. Mitch
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2007, 19:21

Ja snans en dan wil ik zelfs nog een spruit moet je nagaan! Ik zal maar niet vertellen wat ik vandaag meegemaakt heb.... Dat heeft niet de schoonheidsprijs van een bepaalde tuner in ons land, maar het is opnieuw weer een verhaal opzich... En dat alleen wanneer het gaat om een uitlaat die ik als enige in Nederland bezit straks onder me Cooper! Voel ik me een partij trots. :mrgreen:

MR
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2007, 19:36

MR schreef:Ik zal maar niet vertellen wat ik vandaag meegemaakt heb.... Dat heeft niet de schoonheidsprijs van een bepaalde tuner in ons land, maar het is opnieuw weer een verhaal opzich... En dat alleen wanneer het gaat om een uitlaat die ik als enige in Nederland bezit straks onder me Cooper! Voel ik me een partij trots. :mrgreen:

MR
nou willen we het weten ook :roll: :roll: :wink:
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2007, 19:40

Verhaal! Ik zal het van de week ff op papier zetten.... Komt er min of meer op neer dat mijn uitlaat van een beurs komt en dat iemand hem niet teruggegeven heeft wat had gemoeten :P Nu schroef ik hem onder me auto ;)

MR
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2007, 19:42

Goed geregeld 8)
maus105
Bonkey

03 okt 2007, 21:08

he MR die uitlaat was van ireneK toch?
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2007, 21:28

Yup lang verhaal ;) Maar hij heeft nooit onder een auto gezeten!

MR
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2007, 20:30

Zo... ff n update van gedeelte wat we gaan doen!! Opnieuw met een vraag aan iedereen hier. Ik heb dan toch eindelijk duidelijk hoe me uitlaat onder de auto moet.... Maar nu heb ik een facelift en mis ik weer eens wat..... :s idioot voor worden wanneer zit het n keer mee ;)

Dan het volgende waar ik jullie hulp bij nodig heb. Check eerst even de volgende link:

http://www.promini.com/technical/instal ... xhaust.php

Dit is mijn uitlaat en zo gaat ie eronder komen!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu komt het probleem. Dit ophangpunt dat je ziet houdt in dat dat er een beugel onder de auto zit op de plek waar je wiel normaal zou kunnen zitten. Je ziet het ophangpunt zitten. Het is meegespoten en heeft twee van die pootjes. Het is waar de bout wordt aangedraaid.

Check nu deze foto onder mijn auto:

Afbeelding

Uh, waar is die beugel die vastgelast moet zitten aan me auto? Ik heb die dus niet... he lekker een facelift wagen. Ze hebben die dus weggehaald en daar word ik niet vrolijk van!!! Maar wat nu!

Ik moet dus door de carrosserie gaan boren om het goed te krijgen. Ik ben van plan om een gat te maken en daardoor heen een bout te plaatsen. Beide kanten goed vastmaken zodat het punt niet meer kan draaien. De bout zal hooguit 10 - 15 cm zijn. Paar ringen ertussen en klaar is kees... Moet het denk ik wel insmeren tegen het roesten en RVS bouten gebruiken!

Iemand nog tips!!??

Oh ja,... zo gaat het klinken: Geluidje

MR
jordi8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Vraag: Past een r53 uitlaat onder een r50 (Mini One)?

14 apr 2012, 16:01

De titel zegt het al...maar hier nog even een aanvulling.
past deze zonder dat ik ergens nog extra gaten moet boren? ik heb verder geen verstand van montage van uitlaten. Dit is dus ook nieuw voor me. waar moet ik op letten als ik mijn One (standaard) uitlaat verwijder. en waarop moet ik letten als ik de r53 uitlaat wil plaatsen. Ben namelijk van plan om de uitlaat over te kopen van Bram die nu een nieuwe heeft gekocht.
I was a proud and crazy owner of the world's first MINI Blooper S.
Afbeelding

Now I got myself a Opel Corsa GSI Turbo.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”