Lek (thermostaat huis)

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Lek (thermostaat huis)

22 sep 2007, 19:29

vandaag mijn ori uitlaat + spruit terug gemonteerd. binnenkort komt de S uitlaat eronder, maar de spullen waren niet snel genoeg binnen bij de stealer, dus even noodgedwongen terug naar standaard.

ik heb helaas vastgesteld dat één van de motorsteunen OPNIEUW naar de gort is. hij is een jaartje geleden vervangen omdat hij lekte. nu zit alles opnieuw onder de olie. mini is nimmer in garantie, dus ben benieuwd wat dat gaat worden.
is toch niet normaal dat die krengen zo snel kapot gaan ...

ook vastgesteld dat ik een behoorlijke lekkage heb in het koelvloeistof systeem. het druppelt er redelijk hard onderuit...

maandag toch maar ff naar de stealer om ff te kijken waar het zit en of het snel te repareren valt.
iemand meer uitleg over het hoe/waar van de koelvloeistof ?
ik vermoed dat die naar een pomp gaat, en het lijkt bij dat spul te lekken. is dit de waterpomp ?
lijkt me vreselijk duur als dat het ding is dat kapot is. hopelijk is het maar een dichting ofzo ?!?

zucht ...

iemand nog ervaring mee ? lekkage van die koelvloeistof moet al veel langer zijn... stealer moet dat gezien hebben bij het laatste onderhoud (maar toen was ie nog in garantie en wss hadden ze zoiets van .. .ff wachten)

nee, de kwaliteit van mini weet me niet te overtuigen
coendek
Stoepsleutelaar

23 sep 2007, 00:19

koelvloeistof reservior en aansluiting is KLOTE.. als hij daar lekt verbaasd het me niks. Verder geen ervaring met motorsteun die lek gaat etc.. maar koelvloeistof lek is geen onbekend terein.. Ik heb nieuw reservior gemonteerd en nu is het weg ;)

Coen
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Lek

23 sep 2007, 04:13

snans schreef:iemand nog ervaring mee ? lekkage van die koelvloeistof ...
Hier nog zo iemand. Naar garage gereden om lekkage te traceren / beoordelen.
Niks kunnen vinden. Moest de auto maar eens terug brengen, zodat ze 'm 's morgens vroeg en helemaal koud onder druk konden zetten.
Zo gezegd, zo gedaan. Wat bleek: Thermostaathuis lekte.
Onderdeel niet voorraadig, dus moest maar terug komen als het binnen was.
Zo gezegd, zo gedaan.
Bij de 3e keer onderdeel vervangen en ja; de lekkage was verholpen.
Maar een gorgelend en borrelend geluid van achter het dashboard was duidelijk hoorbaar als tijdens stationair draaien korte gasstootjes werden gegeven.... het koelvloeistofniveau daalde van de ene op de andere dag van max naar onder minimum... :?
4e keer terug gegaan om bij te laten vullen.
Monteur zei me, dat het een kl*te werk was om dit motorblok goed te ontluchten. In ons blok zat toevallig wat veel lucht.
Daarom borrelde hij zoveel na de reparatie & kelderde het niveau zo snel.

Al met al in 4x heen en weer rijden was het koelvloeistoverhaaltje uit.

:s
horn
Be Mini
Be Mini

23 sep 2007, 08:34

prutsers :?
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 sep 2007, 12:52

lek:

is een lekkage aan de dichting van het thermostaathuis (geen idee wat dat gaat kosten)

de motorsteun zal wss wel in garantie vervangen worden aangezien het dezelfde is als vorige keer
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 sep 2007, 13:06

snans schreef:lek:
is een lekkage aan de dichting van het thermostaathuis (geen idee wat dat gaat kosten)
Heeeej.... :D
Ik hoor een echo!

Wil je dat ik bij mijn dealer informeer wat 't mij gekost zou hebben buiten de garantie?
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

24 sep 2007, 15:06

Jenkins schreef:
snans schreef:lek:
Heeeej.... :D
Ik hoor een echo!

Wil je dat ik bij mijn dealer informeer wat 't mij gekost zou hebben buiten de garantie?

derruit mettie handel :wink:
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 sep 2007, 16:53

@Jenkins,

mag altijd :)

zal het "binnenkort" ook wel horen. volgens mijn garage is die dichting heel moeilijk leverbaar (vanwege de grote vraag ?!?) en bellen ze me pas op voor een afspraak te maken als ze zicht hebben op de leverdatum van die dichting.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Lek

24 sep 2007, 17:06

Jenkins schreef:
snans schreef:iemand nog ervaring mee ? lekkage van die koelvloeistof ...
Hier nog zo iemand. Naar garage gereden om lekkage te traceren / beoordelen.
Niks kunnen vinden. Moest de auto maar eens terug brengen, zodat ze 'm 's morgens vroeg en helemaal koud onder druk konden zetten.
Zo gezegd, zo gedaan. Wat bleek: Thermostaathuis lekte.
Onderdeel niet voorraadig, dus moest maar terug komen als het binnen was.
Zo gezegd, zo gedaan.
Bij de 3e keer onderdeel vervangen en ja; de lekkage was verholpen.
Maar een gorgelend en borrelend geluid van achter het dashboard was duidelijk hoorbaar als tijdens stationair draaien korte gasstootjes werden gegeven.... het koelvloeistofniveau daalde van de ene op de andere dag van max naar onder minimum... :?
4e keer terug gegaan om bij te laten vullen.
Monteur zei me, dat het een kl*te werk was om dit motorblok goed te ontluchten. In ons blok zat toevallig wat veel lucht.
Daarom borrelde hij zoveel na de reparatie & kelderde het niveau zo snel.

Al met al in 4x heen en weer rijden was het koelvloeistoverhaaltje uit.

:s
Bij onze MINI is het de afgelopen weken vrijwel precies hetzelfde gegaan. Wij zijn in totaal ook een keer of vier met dit probleem bij de dealer geweest. Eerst hebben ze de koelvloeistof bijgevuld omdat het tankje zo goed als leeg was (zag ik toevallig toen ik de ruitensproeiervloeistof bijvulde). Toen zakte het peil weer vrij rap, dus heb ik de auto een week later 's ochtends vroeg naar de dealer gebracht. Het zou eerst dezelfde dag klaar zijn, maar het bleek het thermostaathuis te zijn en dat kwam pas de volgende dag binnen (dus de auto moest een nachtje blijven). Volgende dag weer opgehaald en alles zou goed moeten zijn. Toch daalde het peil weer langzaam en uiteindelijk was het tankje weer bijna leeg. Vorige week dus weer naar de dealer. Ze konden nergens een lek vinden en de monteur zei dat het wel eens met lucht te maken kon hebben. Koelvloeistof weer bijgevuld en nu lijkt alles goed te zijn.
Afbeelding
wally
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

24 sep 2007, 19:33

snans schreef:zal het "binnenkort" ook wel horen. volgens mijn garage is die dichting heel moeilijk leverbaar
Heeft bij mij ook 6 dagen geduurd eer die geleverd was.
Prijs ? Don't know, werd nog net binnen garantie-periode vervangen ...
Afbeelding
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2007, 17:35

het verdikt:

230 euro !!

ze hebben het thermostaathuis vervangen (volgens hun is dichting niet appart te vervangen) en reset van mijn emissie lampje

daarnaast hebben ze de motorsteun ook vervangen, en dit gelukkig in garantie. schijnbaar heb je op alle herstellingen uitgevoerd door de stealer opnieuw 2 jaar garantie.

viel me echt tegen deze factuur :evil:

(lek moet volgens mij al aanwezig geweest zijn toen ie een half jaartje geleden nog in garantie was...)
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2007, 18:28

Bij ons is het probleem toch niet opgelost na het vervangen van het thermostaathuis. Het leek eerst goed te zijn, maar nu is het koelvloeistofpeil toch weer flink gezakt :?. Wordt dus weer een bezoekje aan de dealer.
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2007, 20:23

Ivo schreef:Bij ons is het probleem toch niet opgelost na het vervangen van het thermostaathuis.
Het leek eerst goed te zijn, maar nu is het koelvloeistofpeil toch weer flink gezakt :?.
Wordt dus weer een bezoekje aan de dealer.
Pas op: Dit kan ook slechts 'n kwestie zijn van slechte ontluchting!
(tenzij er weer koelvloeistof onder je Mini ligt, natuurlijk.)

Maar dat je alweer terug moet is wel zeker, ja.
:|
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Koelvloeistof

07 okt 2007, 14:26

Goeie 's middags allen,

het is weer eens zover...

vandaag gezien dat mijn MINI zonder koelvloeistof staat. Reservoir is echt kurkdroog, echter geen plas onder de auto, ruik niets tijdens het rijden en bovendien is er geen enkel waarschuwingslampje gaan branden!

Waar kan dat spul gebleven zijn?

Het is overigens niet de eerste keer dat het bijgevuld wordt en volgens Breeman was dat totaal geen probleem.

Inmiddels contact opgenomen met BMW Service, er komt zo iemand langs...ben wederom benieuwd!

:?
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 okt 2007, 14:39

OK. Lekker dan...

Ben net gebeld, ze komen kijken met een auto ambulance. Is het niet simpel dan gaat de MINI weg en krijg ik vervangend vervoer...
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”