Speedy MINI pt. II

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2007, 19:02

kaj ik en rick waren lekker aan het knallen en toen kwamen we een duitse 997 cabrio carrera 2 tegen.
die kerel zat steeds tussen mij en kaj of voor kaj, gewoon te kijken hoe hard die mini's nou eigenlijk lopen 8)
toen we eraf gingen kreeg kaj die voorop reed nog een duimpje omhoog en knipperlichten.
iDarkDesign
Transformer

22 okt 2007, 19:25

fotoos:

Eerste parkeerspot.
Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk in Duitsland
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meester Rob
Afbeelding

Onze eigen MINI-scene
Afbeelding

Smurfen op de Autobahn
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met de MINI-SUVs
Afbeelding

Inhaalactie, kijk die mooie meegespoten ringen!
Afbeelding

iDD
MaVaEe
Koeien-teller

22 okt 2007, 19:32

Lol de 3e foto van onder! :mrgreen:
Afbeelding
Bas
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 okt 2007, 20:02

@IDD, mooie pics :P
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2007, 20:12

Erg leuke foto's heb je geschoten IDD. Jammer dat ik toen ff aan het vlammen was :D
Het was echt een super geslaagde dag 8)
MoNkToNk
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 okt 2007, 20:44

Grensovergang Boxmeer
Afbeelding

Duitse cabrio :)
Afbeelding

Parkeerplaats
Afbeelding

Meneer Wint :)
Afbeelding

Startpositie
Afbeelding

Eindelijk Berthil inhalen :lol:
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: maar jongens, niet geloven in je eigen fantasie toch?

22 okt 2007, 21:54

Ferdinand schreef:Help me effe mannen/dames, want ik hoor wel wat praatjes.

Dus een standaard r56 van blue (175pk?) haalt dus 243 km/u op de GPS, onder 'gunstige' omstandigheden. Hoe daadwerkelijk minder gunstig waren die dan wel afgelopen zondagmorgen tov. de vorige keer, anders dan dat het deze keer veel drukker op de snelweg was?
Lag er sneeuw en ijs? Of was het windkracht 11, enorme tegenwind? Of was het ruim 35 graden?

Mijn Mini bijvoorbeeld, die rijdt op de teller 242, geen spat harder. In de winter, in de herfst, in de lente en in de zomer (soms 1 a 2 km/u sneller, dan weer wat langzamer, maar niet zulke gorte marges). In Duitsland reed ik, met V-Power 100(!), wederom niet harder dan +/-240km/u, wat ik ook deed (spiegels in.. hoofd omlaag en oren in de nek): rechte weg, 10gradenC was het buiten. In Italie deze zomer, 28GradenC en V-Power 100, en ik reed gewoon weer +/-240km/u. Maakte allemaal geen barst uit. Ik heb 227pk.

De Beek getundende mini's met 30pk meer dan die van Blue, moeten wel over iedereen heen gedenderd zijn toch? Of viel dat toch tegen?

gr. Ferdinand
Ja kerel, ik snap er ook geen reet meer van. De ene keer is het verschil zo gruwelijk groot en loopt hij echt niet meer dan 230, de andere keer gaat hij over de 230 (op hetzelfde stuk asfalt) alsof het niks is... :?

Hier het shotje van een tijdje terug van m'n Garmin:
Afbeelding

Het staat er nog steeds op, net zolang tot de top nog hoger ligt. Als dat stuk asfalt van Breda naar Roosendaal nog langer was geweest zou het wellicht nog ietsje sneller kunnen, want de 243 bereikte ik pas op het moment dat ik het 100 km/h stuk in knalde (ik schat een kilometer of 15-20 verderop). Daar zit een bocht waar ik echt niet met meer dan 150 doorheen kan, dus ik moest wel remmen helaas.
Sid schreef:ja, hierna geen mini meer voor mij, dingen hebben alleen maar kwaaltjes :s
bedankt voor het slopen van mn versnellingsbak gisteren kaj, die van mij maakt nu datzelfde takkegeluid van 3 naar 2 :mrgreen:
Ja voor mij denk ik ook geen MINI meer hierna, hoe ontzettend vet het wagentje ook is!

Ik heb niks gedaan kerel, dat ging vanzelf. :wink: Wel apart trouwens dat je het nog nooit (op één keer na) had gehoord en op het moment dat ik je koppeling voor het eerst op laat komen meteen veroorzaak... :oops:

@Idd en MonkTonk:
Schitterende foto's mannen! 8)
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2007, 22:08

was inderdaad vreemd kaj.
ik had het vanmorgen ook, 40km gereden en het werd steeds minder. nu is het weer bijna weg (afkloppen).

ik denk wel dat ik weet hoe het komt dat ik het niet heb, met de rechterhelft van mn voet geef ik met terugschakelen altijd gas bij zodat de motor al ongeveer het juiste toerental draait als ik de koppeling laat opkomen.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2007, 22:16

Sid schreef:ik denk wel dat ik weet hoe het komt dat ik het niet heb, met de rechterhelft van mn voet geef ik met terugschakelen altijd gas bij zodat de motor al ongeveer het juiste toerental draait als ik de koppeling laat opkomen.
Dat doe ik alleen als ik op de snelweg ga inhalen, beetje tussengas. :mrgreen: Maar als ik moet afremmen voor het stoplicht bijvoorbeeld duw ik hem van 3 naar 2, laat ik de koppeling opkomen en als je hem dan niet te hoog in de toeren gooit doet hij dit nagenoeg altijd. :s

Alles aan die auto is vreemd geloof ik, topsnelheid, allerlei geluiden... :mrgreen:
Afbeelding
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2007, 22:29

Vooral die geluiden ja, m'n voorruit maakt nu ook al geluid :s
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 okt 2007, 01:39

FF een vraagje voor de R53 Speedy's. Hoe gaan jullie naar de top toe? in 5 doorknallen tot aan de begrenzer en dan naar 6 of eerder?

Bij mij is het namelijk zo dat als ik gewoon in 6 rij en naar de top probeer te gaan dit snel gaat totaan net zo'n 205 km/h/ 5200 toeren. Daarna lijkt het niet sneller of in ieder geval heel langzaam sneller te gaan, een soort dood punt waar die maar niet overheen wil (N11 tussen Bodegraven en Alphen a/d Rijn is niet heel lang :roll: ). Wanneer ik ditzelfde trucje in 5 doe, gaat het rap richting de 220 km/h en 7000 toeren (dan opschakelen naar 6 is nog niet gelukt, weg was op, of althans, stoplichten kwamen eraan :mrgreen: )

Ben benieuwd naar jullie methoden. :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

23 okt 2007, 01:51

De pre-facelift moet je zo lang mogelijk doortrekken in de 5 omdat deze lange versnellingen heeft. Vaak wordt de top bereikt in de 5. Als je wat modificaties gedaan hebt voor meer koppel gebeurd er in de 6 ook nog wat :)
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 okt 2007, 02:29

Berthil schreef:De pre-facelift moet je zo lang mogelijk doortrekken in de 5 omdat deze lange versnellingen heeft. Vaak wordt de top bereikt in de 5. Als je wat modificaties gedaan hebt voor meer koppel gebeurt er in de 6 ook nog wat :)

Euhm.... Das waar!

8)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 okt 2007, 08:12

ja gewoon tot het maximale doortrekken in de 5 en de laatste paar km in de 6. Zit erover te denken om een keer naar beek te gaan voor meer vermogen dat ik ook wat aan die 6e versnelling heb

Terug naar “Afterparty”