die kerel zat steeds tussen mij en kaj of voor kaj, gewoon te kijken hoe hard die mini's nou eigenlijk lopen

toen we eraf gingen kreeg kaj die voorop reed nog een duimpje omhoog en knipperlichten.
Ja kerel, ik snap er ook geen reet meer van. De ene keer is het verschil zo gruwelijk groot en loopt hij echt niet meer dan 230, de andere keer gaat hij over de 230 (op hetzelfde stuk asfalt) alsof het niks is...Ferdinand schreef:Help me effe mannen/dames, want ik hoor wel wat praatjes.
Dus een standaard r56 van blue (175pk?) haalt dus 243 km/u op de GPS, onder 'gunstige' omstandigheden. Hoe daadwerkelijk minder gunstig waren die dan wel afgelopen zondagmorgen tov. de vorige keer, anders dan dat het deze keer veel drukker op de snelweg was?
Lag er sneeuw en ijs? Of was het windkracht 11, enorme tegenwind? Of was het ruim 35 graden?
Mijn Mini bijvoorbeeld, die rijdt op de teller 242, geen spat harder. In de winter, in de herfst, in de lente en in de zomer (soms 1 a 2 km/u sneller, dan weer wat langzamer, maar niet zulke gorte marges). In Duitsland reed ik, met V-Power 100(!), wederom niet harder dan +/-240km/u, wat ik ook deed (spiegels in.. hoofd omlaag en oren in de nek): rechte weg, 10gradenC was het buiten. In Italie deze zomer, 28GradenC en V-Power 100, en ik reed gewoon weer +/-240km/u. Maakte allemaal geen barst uit. Ik heb 227pk.
De Beek getundende mini's met 30pk meer dan die van Blue, moeten wel over iedereen heen gedenderd zijn toch? Of viel dat toch tegen?
gr. Ferdinand
Ja voor mij denk ik ook geen MINI meer hierna, hoe ontzettend vet het wagentje ook is!Sid schreef:ja, hierna geen mini meer voor mij, dingen hebben alleen maar kwaaltjes![]()
bedankt voor het slopen van mn versnellingsbak gisteren kaj, die van mij maakt nu datzelfde takkegeluid van 3 naar 2
Dat doe ik alleen als ik op de snelweg ga inhalen, beetje tussengas.Sid schreef:ik denk wel dat ik weet hoe het komt dat ik het niet heb, met de rechterhelft van mn voet geef ik met terugschakelen altijd gas bij zodat de motor al ongeveer het juiste toerental draait als ik de koppeling laat opkomen.
Berthil schreef:De pre-facelift moet je zo lang mogelijk doortrekken in de 5 omdat deze lange versnellingen heeft. Vaak wordt de top bereikt in de 5. Als je wat modificaties gedaan hebt voor meer koppel gebeurt er in de 6 ook nog wat
Onze sponsors