Versnellingsbak topic

Van alles over de 1ste generatie MINI.
maus105
Bonkey

25 okt 2007, 20:05

:lachuh ik zag het van de andere kant maar ik heb het dekseltje :? toch maar is navragen bij bmw den haag
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast

25 okt 2007, 20:11

Heb je al problemen dan? Zo niet: niet druk maken en lekker van je MINI genieten!! Misschien ff olie van versnellingsbak verversen en als je het echt niet vertrouwd als voorzorg het lager vervangen. Dit kan zonder de versnellingsbak uit te bouwen.
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: versnellingsbak topic

25 okt 2007, 20:18

Thegreenery schreef: ....Dit geld ook voor de motor, deze komt van de Chrysler NEON. Hierbij pakte het wel goed uit en blijkt beren sterk te zijn....
Dit is niet helemaal waar, de motor ligt inderdaad ook in de Neon maar hij is ontwikkeld door Tritec. De motor is ontstaan door een joint venture van BMW en Chrysler.
maus105
Bonkey

25 okt 2007, 20:18

nog geen problemen gehad maar al die topics over die bak maken mij een beetje bang :?
tnx in ieder geval voor je reacties man :wink:
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast

Re: versnellingsbak topic

25 okt 2007, 20:19

Ralph-cooper schreef:
Thegreenery schreef: ....Dit geld ook voor de motor, deze komt van de Chrysler NEON. Hierbij pakte het wel goed uit en blijkt beren sterk te zijn....
Dit is niet helemaal waar, de motor ligt inderdaad ook in de Neon maar hij is ontwikkeld door Tritec. De motor is ontstaan door een joint venture van BMW en Chrysler.
Helemaal gelijk, kon niet op de naam komen :oops: !

Tnkx!!
maus105
Bonkey

25 okt 2007, 20:23

jij ook nog nooit last gehad ralph jij hebt hetzelfde model toch?
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 okt 2007, 20:30

maus105 schreef:jij ook nog nooit last gehad ralph jij hebt hetzelfde model toch?
Ik heb een '03 (dus idd diezelfde bak), geen problemen tot nu toe (afkloppen :wink:), jij wel? Heel af en toe heb ik een klein krakje bij het inschakelen van de achteruit, maar dit is echt zeer sporadisch.
Zeer nuttige info trouwens van thegreenery, thx!
Heeft een bedrijf al ervaring met het uitvoeren van deze modificatie? Denk dat ze bij BMW raar gaan kijken als je ze dit wil laten doen, om nog maar te zwijgen over het uurloon daar.
maus105
Bonkey

25 okt 2007, 20:39

nee heb ook geen last maar je leest iedere keer die verhalen en daar word ik een beetje huiverig van en ik denk met mij velen kijk en het uuroon van bmw is idd niet misselijk maar als ik dan niet meer met die gedachte zit is het me wel wat waard maar ja we zien het wel :D
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 okt 2007, 20:49

maus105 schreef:nee heb ook geen last maar je leest iedere keer die verhalen en daar word ik een beetje huiverig van en ik denk met mij velen kijk en het uuroon van bmw is idd niet misselijk maar als ik dan niet meer met die gedachte zit is het me wel wat waard maar ja we zien het wel :D
Ik begrijp het, houd me maar op de hoogte van de evt vorderingen.
Zou M7 deze modificatie trouwens niet kunnen uitvoeren?
MeMini
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

02 nov 2007, 18:37

Vraagje:

M'n mini maakt, vooral als hij koud is, in de 2e versnelling een ratelend geluid (geen scherp geluid..). Ook in de 3e versnelling komt het nog wel eens voor. Heeft iemand hier ook ooit last van gehad en kan iemand me vertellen of dit de versnellingsbak is. :?
Ik heb hem nog niet zo lang, dus ik heb nog Bovag garantie (2e hands gekocht, bouwjaar 2002).
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 nov 2007, 20:18

Volgens mij heb ik dat ook en het is alleen bij een koude motor en alleen in de 2e en 3e versnelling. Zodra de motor opgewarmd is, dan is dat geluid weg. Het is ook geen hard geluid en ook geen scherp geluid. Ik heb het al sinds ik m'n MINI heb. Toen stond er 27.000 km op. Nu 2,5 jaar later staat er 116.000 km op en alles is nog hetzelfde. Nog steeds geen kapotte versnellingsbak, dus ik denk dat dit geluid niet met de versnellingsbak heeft te maken. Misschien een trillend hitteschild of zoiets.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
MeMini
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

05 nov 2007, 19:48

Sepp schreef:Volgens mij heb ik dat ook en het is alleen bij een koude motor en alleen in de 2e en 3e versnelling. Zodra de motor opgewarmd is, dan is dat geluid weg. Het is ook geen hard geluid en ook geen scherp geluid. Ik heb het al sinds ik m'n MINI heb. Toen stond er 27.000 km op. Nu 2,5 jaar later staat er 116.000 km op en alles is nog hetzelfde. Nog steeds geen kapotte versnellingsbak, dus ik denk dat dit geluid niet met de versnellingsbak heeft te maken. Misschien een trillend hitteschild of zoiets.
Ik hoop mar dat 't niks is... Het is inderdaad een moeilijk te omschrijven geluid maar klinkt toch niet lekker. Het is een beetje een geklapper. Ik ga aanstaande woensdag toch maar ff naar de dealer, misschien kan hij me gerust stellen of het probleem verhelpen..
In ieder geval bedankt voor je reactie!
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast

14 nov 2007, 12:20

MeMini schreef:Ik hoop mar dat 't niks is... Het is inderdaad een moeilijk te omschrijven geluid maar klinkt toch niet lekker. Het is een beetje een geklapper. Ik ga aanstaande woensdag toch maar ff naar de dealer, misschien kan hij me gerust stellen of het probleem verhelpen..
Nog nieuws over je versnellingsbak?
MeMini
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 nov 2007, 12:46

Thegreenery schreef:
MeMini schreef:Ik hoop mar dat 't niks is... Het is inderdaad een moeilijk te omschrijven geluid maar klinkt toch niet lekker. Het is een beetje een geklapper. Ik ga aanstaande woensdag toch maar ff naar de dealer, misschien kan hij me gerust stellen of het probleem verhelpen..
Nog nieuws over je versnellingsbak?
Aanstaande vrijdag moet ik 'm naar de garage brengen, dan gaan ze kijken waar het geluid vandaan komt. Zodra ik meer weet laat ik het weten.
MeMini
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

18 nov 2007, 20:18

Nou, afgelopen vrijdag de Mini naar de garage geweest om te laten onderzoeken waar het geluid vandaan komt. Dit is geen BMW garage maar de garage waar ik de auto heb gekocht, dit vanwege de garantie die ik nog op de Mini heb.

Nadat ze er een stukkie mee hadden gereden dacht de monteur toch dat het de versnellingbak was. Bij het aftappen van de olie kwamen ze in de oude olie geen ijzerslijpsel of iets tegen. Met de bak was verder ook niks mis. De garage heeft toen contact opgenomen met de BMW dealer of dit een bekend probleem was. Zij hadden er ook al eerder mee te maken gehad en dit bleek te maken te hebben met de olie in de bak. Andere olie erin en waarschijnlijk zou het probleem verholpen moeten zijn.

Zaterdag mijn Mini opgehaald. Ze zeiden dat als het geluid binnen een week niet weg was dat ik dan maar terug moest komen. Ik heb er nadat ik hem op heb gehaald al geen last meer van gehad, dus ga ervan uit dat het inderdaad de olie was. Nu maar hopen dat het niet meer terug komt.

Ik kan in ieder geval weer met plezier rijden zonder nare bijgeluidjes...

@Sepp: Misschien toch maar je olie laten verversen, misschien is het dan verholpen.

Groeten

Terug naar “MINI-talk”