JCW Braking kit

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

16 nov 2007, 16:27

wie kan mij zeggen of er echt veel verschil zit tussen de JCW remmen of de gewone cooper S remmen?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

16 nov 2007, 16:49

Ik kan het wel zeggen en het antwoord is: Nee! (helaas)
Je kan ook andere remblokken nemen werkt ook prima of anders iets aftermarket.

4 weken geleden met een zwaar opgevoerde Mini meegereden over de Ring met standaard remmen en blokken en dat ging prima.. gewoon kort en heftig remmen hij had wel iets fading maar om nu te zeggen dat mijn GP met Works remmen beter remt!? Nee
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

16 nov 2007, 18:03

Hans schreef: 4 weken geleden met een zwaar opgevoerde Mini meegereden over de Ring met standaard remmen en blokken en dat ging prima.. gewoon kort en heftig remmen hij had wel iets fading maar om nu te zeggen dat mijn GP met Works remmen beter remt!? Nee
Is dat al weer 4 weken geleden?
Wanneer gaan we weer? :wink:
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 dec 2005, 09:50

22 dec 2007, 21:59

Vrijdag nieuwe remmen (geboord) van tarox laten monteren bij Ven Beek. Voor grotere schijven met 6 pots klauwen en achter ook nieuwe schijven met blokken. Ik kan het niet vergelijken met JCW, hiervoor had ik ook Tarox maar dan voor standaardmaat met standaard klauwen.

Nog niet veel mee gereden en maandag met het gezin naar Parijs. Eerste indruk is nu al dat het prima remt, het voelt heel zeker aan en zeer stabiel, goede balans tussen voor en achter.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

22 dec 2007, 22:30

Waarom gekozen voor de Tar-ox en niet de AP?
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

23 dec 2007, 00:54

frankie schreef:Waarom gekozen voor de Tar-ox en niet de AP?
13e maand er in 1 keer doorheen blazen ipv in delen?


iDD
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

23 dec 2007, 10:57

:mrgreen:
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 dec 2005, 09:50

30 dec 2007, 14:40

Net weer terug uit Frankrijk, remmen gaan het steeds beter doen en waarom Tarox en geen AP?
1. remklauw is 6 pots en geen 4 pots.
2. remklauw is zwart, valt minder op.
3. schijf bestaat uit twee delen en bij AP is het een 1 delige schijf.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

30 dec 2007, 14:44

Wat is het voordeel van een 2 delig schijf?
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

30 dec 2007, 16:04

Rob schreef:1. remklauw is 6 pots en geen 4 pots.
Voor het remvermogen schijnt het in dit geval niet veel uit te maken. Ben geen kenner, maar heb me laten vertellen dat de 4 pots AP ongveer dezelfde remprestaties levert als de 6 pots tar-ox

Maar in ieder geval, vet staat het wel 8)
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 dec 2005, 09:50

31 dec 2007, 08:54

Voordeel 4 bij Tarox voor mij is nog dat ik geen wheel spacers nodig had voor 18 inch velgen. Zelf nu nog ruim 8 m over, dus geen kans op beschadigingen. De velg is wel 2 mm meer naar buiten gekomen door het dikkere metaal van het bevestigingsdeel van de rem.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6589
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

31 dec 2007, 14:22

Rob schreef:Zelf nu nog ruim 8 m over, dus geen kans op beschadigingen.
8 meter moet inderdaad genoeg zijn hahaha :mrgreen: :s :mrgreen:

geintje!
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6589
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

31 dec 2007, 14:28

Ik heb vanmorgen de standaard R56 remmen (Works remmen van R50-53 serie) opgehaald die ik van Maaij heb overgenomen.

1 klauw heb ik inmiddels schoongemaakt, onvet en rood gespoten. Over 2 weken heb ik tijd om de andere te doen en dan moeten ze een uurtje de oven in op +/- 160°C om de verf uit te laten harden.

Ben benieuwd.... De stalen goodridge remleidingen liggen al sinds Sinterklaas klaar.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

31 dec 2007, 14:41

Works logo erop plakken klaar! :wink:
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

31 dec 2007, 14:42

:cool:

wil ook wel!!! :lol:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”