Link removed

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 287
Lid geworden op: 01 jul 2007, 01:31

07 jan 2008, 17:32

Ik heb weinig kunnen vinden om voorbeelden te geven via het internet, maar dit zijn enkele links.

http://mkiv.com/techarticles/filters_test/2/

Dit is mss wel beetje reclame maken voor k&n dus ik weet niet of dit wel echt betrouwbaar is.
http://www.aptfast.com/KN_Additional_St ... _facts.htm

Foam filter nadelen zijn

- Laat wel wat vuil door
- Brengt turbelentie op in uw luchtinlaat na de filter

Maar ik weet het zelf ook niet zo goed, hangt mss alleen af van fabrikant of was dat alleen vroeger zo?
Het is echt moeilijk een professionele (technishe) review te vinden over verschillende filters.
Der Abt
Be Mini
Be Mini
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:31

07 jan 2008, 19:16

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt op 17 dec 2012, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

07 jan 2008, 19:24

hmm foamfilter komt er inderdaad slecht uit in die test.
Ik wilde eigenlijk voor een BMC vervangingsfilter(foam geloof ik) gaan, maar neig nu toch meer naar een K7N dan maar...
Der Abt
Be Mini
Be Mini
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:31

07 jan 2008, 19:39

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt op 17 dec 2012, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

07 jan 2008, 20:04

Dan ik dus toch voor de BMC :mrgreen: :dansen
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

07 jan 2008, 20:28

StefanCS schreef:Dan ik dus toch voor de BMC :mrgreen: :dansen
Stefan, wat verwacht je eigenlijk van de BMC of uberhaupt een (open)sportfilter? Bij een One of een Cooper (of elke andere atmosferische/ongeblazen motor) geeft een filter een mooi donker aanzuiggeluid. Mijn ervaring is dat dat bij een compressor motor zoals de Cooper S anders is. Hier is het naar mijn idee voornamelijk het compressor geluid dat flink versterkt kan worden en in mindere mate het aanzuiggeluid. Nietemin net zo, zo niet nog meer, verslavend 8) 8) :mrgreen:
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 287
Lid geworden op: 01 jul 2007, 01:31

07 jan 2008, 20:42

Der Abt schreef:In de BMC CDA zit geen foam filter.
In de filterbox zit een papierelement, zoals de open BMC filter.
Ja idd men keuze was tussen pipercross viper (foam) of BMC CDA....maar ik heb dan toch maar een k&n 57i genomen was heel goedkoop nieuw op ebay.
Als het me niet aan staat dan ga ik voor de bmc cda.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

07 jan 2008, 20:50

frankie schreef:
StefanCS schreef:Dan ik dus toch voor de BMC :mrgreen: :dansen
Stefan, wat verwacht je eigenlijk van de BMC of uberhaupt een (open)sportfilter? Bij een One of een Cooper (of elke andere atmosferische/ongeblazen motor) geeft een filter een mooi donker aanzuiggeluid. Mijn ervaring is dat dat bij een compressor motor zoals de Cooper S anders is. Hier is het naar mijn idee voornamelijk het compressor geluid dat flink versterkt kan worden en in mindere mate het aanzuiggeluid. Nietemin net zo, zo niet nog meer, verslavend 8) 8) :mrgreen:
Ik wil dat het blokje net ff een tikkeltje beter oppakt. Op de vermogensbank bij Beek is mij opgevallen dat een open luchtfilter drama is. Neem bijv een K&N Typhoon, leuke sound, maar kost alleem maar pk's. Een BMC airbox is redelijk goed. Ik voelde echt een duw in me rug door de BMC CDA. Maar tussen de 3000 en 3500 hadden de jongens met een open luchtfilter of airbox een dipje. Volgens Paul kwam dat door de open luchtfilters.

De meeste koppel werd behaald door een jongen die alleen een K&N inlegfilter had. Paul zegt ook; de fabrieksluchtfilter zijn over het algemeen erg goed. Ze zuigen erg goed koude lucht aan. Alleen het inlegfiltertje stelt vaak geen reet voor, vandaar een vervangingsfilter.

Ik wil nog wel een beetje experimenteren met een orgineel luchtfilterhuis. Om er een klein gaatje in te maken, zodat ie lucht wegpakt bij de rooster, net zoals de Works standaard geloof ik doet.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

07 jan 2008, 21:17

Voor de Cooper S zijn veel Cold Air Intakes die afgesloten worden. Eigenlijk is het het een open filter, dat vervolgens in een gesloten bak geplaatst worden, meestal wordt dan gebruik gemaakt van de oude onderkant van de standaard luchtfilterbox. M7 en Alta zijn bekende merken.

Dit is het M 7 filter zoals ik het heb:
Afbeelding
Afbeelding
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

07 jan 2008, 21:47

Merkbaar verschil door die airbox Frank?
Nie kwa sound, maar pk's dan he.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

07 jan 2008, 21:51

Heb niet direct verschil in pk's kunnen voelen (sowieso is het de vraag of je 2/3 pk meer uberhaupt kunt voelen), wel wat over het algemeen geldt, wat sneller oppakken, betere respons op het gaspedaal.

Niet lang daarna ook Beek tuning laten doen, ben alweer vergeten hoe het reed toen het standaard was :roll: :mrgreen: :mrgreen:
Der Abt
Be Mini
Be Mini
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:31

08 jan 2008, 08:58

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt op 17 dec 2012, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 287
Lid geworden op: 01 jul 2007, 01:31

08 jan 2008, 12:53

yep, die heb ik al goed bestudeerd voor ik een luchtfilter ging kopen!
Der Abt
Be Mini
Be Mini
Berichten: 726
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:31

08 jan 2008, 14:11

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt op 17 dec 2012, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 287
Lid geworden op: 01 jul 2007, 01:31

08 jan 2008, 14:59

Is het niet beter om de aanzuig slang langs voor te plaatsen in de plaats aan de achterkant van het motor ruimte.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”