Ik heb weinig kunnen vinden om voorbeelden te geven via het internet, maar dit zijn enkele links.
http://mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
Dit is mss wel beetje reclame maken voor k&n dus ik weet niet of dit wel echt betrouwbaar is.
http://www.aptfast.com/KN_Additional_St ... _facts.htm
Foam filter nadelen zijn
- Laat wel wat vuil door
- Brengt turbelentie op in uw luchtinlaat na de filter
Maar ik weet het zelf ook niet zo goed, hangt mss alleen af van fabrikant of was dat alleen vroeger zo?
Het is echt moeilijk een professionele (technishe) review te vinden over verschillende filters.
Link removed
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Stefan, wat verwacht je eigenlijk van de BMC of uberhaupt een (open)sportfilter? Bij een One of een Cooper (of elke andere atmosferische/ongeblazen motor) geeft een filter een mooi donker aanzuiggeluid. Mijn ervaring is dat dat bij een compressor motor zoals de Cooper S anders is. Hier is het naar mijn idee voornamelijk het compressor geluid dat flink versterkt kan worden en in mindere mate het aanzuiggeluid. Nietemin net zo, zo niet nog meer, verslavendStefanCS schreef:Dan ik dus toch voor de BMC![]()

- Lorr
- Mod virus alert!
Bericht
Als het me niet aan staat dan ga ik voor de bmc cda.
Ja idd men keuze was tussen pipercross viper (foam) of BMC CDA....maar ik heb dan toch maar een k&n 57i genomen was heel goedkoop nieuw op ebay.Der Abt schreef:In de BMC CDA zit geen foam filter.
In de filterbox zit een papierelement, zoals de open BMC filter.
Als het me niet aan staat dan ga ik voor de bmc cda.
- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
De meeste koppel werd behaald door een jongen die alleen een K&N inlegfilter had. Paul zegt ook; de fabrieksluchtfilter zijn over het algemeen erg goed. Ze zuigen erg goed koude lucht aan. Alleen het inlegfiltertje stelt vaak geen reet voor, vandaar een vervangingsfilter.
Ik wil nog wel een beetje experimenteren met een orgineel luchtfilterhuis. Om er een klein gaatje in te maken, zodat ie lucht wegpakt bij de rooster, net zoals de Works standaard geloof ik doet.
Ik wil dat het blokje net ff een tikkeltje beter oppakt. Op de vermogensbank bij Beek is mij opgevallen dat een open luchtfilter drama is. Neem bijv een K&N Typhoon, leuke sound, maar kost alleem maar pk's. Een BMC airbox is redelijk goed. Ik voelde echt een duw in me rug door de BMC CDA. Maar tussen de 3000 en 3500 hadden de jongens met een open luchtfilter of airbox een dipje. Volgens Paul kwam dat door de open luchtfilters.frankie schreef:Stefan, wat verwacht je eigenlijk van de BMC of uberhaupt een (open)sportfilter? Bij een One of een Cooper (of elke andere atmosferische/ongeblazen motor) geeft een filter een mooi donker aanzuiggeluid. Mijn ervaring is dat dat bij een compressor motor zoals de Cooper S anders is. Hier is het naar mijn idee voornamelijk het compressor geluid dat flink versterkt kan worden en in mindere mate het aanzuiggeluid. Nietemin net zo, zo niet nog meer, verslavendStefanCS schreef:Dan ik dus toch voor de BMC![]()
![]()
![]()
De meeste koppel werd behaald door een jongen die alleen een K&N inlegfilter had. Paul zegt ook; de fabrieksluchtfilter zijn over het algemeen erg goed. Ze zuigen erg goed koude lucht aan. Alleen het inlegfiltertje stelt vaak geen reet voor, vandaar een vervangingsfilter.
Ik wil nog wel een beetje experimenteren met een orgineel luchtfilterhuis. Om er een klein gaatje in te maken, zodat ie lucht wegpakt bij de rooster, net zoals de Works standaard geloof ik doet.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Voor de Cooper S zijn veel Cold Air Intakes die afgesloten worden. Eigenlijk is het het een open filter, dat vervolgens in een gesloten bak geplaatst worden, meestal wordt dan gebruik gemaakt van de oude onderkant van de standaard luchtfilterbox. M7 en Alta zijn bekende merken.
Dit is het M 7 filter zoals ik het heb:

Dit is het M 7 filter zoals ik het heb:

- StefanCS
- Bijna verslaafd
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb niet direct verschil in pk's kunnen voelen (sowieso is het de vraag of je 2/3 pk meer uberhaupt kunt voelen), wel wat over het algemeen geldt, wat sneller oppakken, betere respons op het gaspedaal.
Niet lang daarna ook Beek tuning laten doen, ben alweer vergeten hoe het reed toen het standaard was

Niet lang daarna ook Beek tuning laten doen, ben alweer vergeten hoe het reed toen het standaard was

Onze sponsors