Sidemarkers voor R56 S, ze zitten d'r op!!!

MaVaEe
Koeien-teller

23 feb 2008, 14:11

parklaneworks schreef:@MaVaEe: Thanx!!
51 41 0 143 406 is het partnummer ;)
Overigens gebruik ik voor de sidemarkers op mijn R50 gewoon normale moertjes!
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2008, 14:12

Ben benieuwd als "de" sidemarkerman onderhand hier hoe het gaat worden.... :lol:

Ze zitten in ieder geval beter vast dan die oude :)

MR
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

23 feb 2008, 14:14

Bij mij bleven die moertjes niet zo heel mooi zitten.
Je kan ook de ringetjes nemen die gebruikt worden als je nieuwe speakerafdekking neemt voor de 1ste generatie. Die zitten heel erg vast.
Die ringetjes zijn volgens mij ook wel te krijgen in een goed geoutilleerde doe-het-zelf zaak.
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 feb 2008, 14:53

Berthil schreef:Bij mij bleven die moertjes niet zo heel mooi zitten.
Je kan ook de ringetjes nemen die gebruikt worden als je nieuwe speakerafdekking neemt voor de 1ste generatie. Die zitten heel erg vast.
Die ringetjes zijn volgens mij ook wel te krijgen in een goed geoutilleerde doe-het-zelf zaak.
Hoe ziet zo'n ring eruit :oops: ? Heb je soms een atikelnummer van de ringetjes voor de speaker afdekking?
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 feb 2008, 16:17

parklaneworks schreef:
Berthil schreef:Bij mij bleven die moertjes niet zo heel mooi zitten.
Hoe ziet zo'n ring eruit :oops: ? Heb je soms een atikelnummer van de ringetjes voor de speaker afdekking?
Ik ben maar even langs een automaterialenzaak geweest en heb onderstaande ringetjes gekocht. Is dit wat je bedoeld, Berthil?

Afbeelding

De klipjes voor de bedrading hadden ze helaas niet , daarvoor zal ik bij Brezan langsgaan.
coendek
Stoepsleutelaar

23 feb 2008, 16:23

yup :cool:
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 feb 2008, 18:14

@coendek: Dankjewel!
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 feb 2008, 19:35

Aangezien ik nog niet alle onderdelen binnen heb, probeer ik mij maar zo goed mogelijk voor te bereiden en ben ik maar eens gaan nazoeken hoe ik de bumpers er af kan krijgen. Aan de voorkant lijkt mij dat in het in ieder geval handig om te doen, achter zal hij er waarschijnlijk ook wel af moeten.

Voorbumper:
Eerst maar de gril verwijderen en dan de schroeven van de bumper losdraaien. De 2 shroeven naast grill zijn makkelijk te verwijderen, alleen de 2 aan de zijkant, daar vraag ik mij af hoe ik bij de schroef moet komen (zie rode pijl). Moet ik dan eerst de zwarte rand van de bumper verwijderen?

Afbeelding

Achterbumper:
Hier heb ik ook dezelfde vraag als bij de voorbumper. Hoe krijg ik de schroeven aan de zijkant (rode pijl bij nr.8) los?

Afbeelding

@coendek: ik las dat jij bij ricktolboom de aero kit heb geplaatst. Kun je mij soms uitleggen hoe je de bumpers eraf hebt gekregen?
coendek
Stoepsleutelaar

23 feb 2008, 21:24

uhm jah.. no prob...

Voorbumper EN achterbumper:

grill weghalen.. (alleen voorbumper.. duh)

2torx dingetjes losdraaien bovenop...

achter de wielkastrandjes (dus op de hoek van de bumpers) dingen zitten ook twee torxjes... (zorg dus voor nieuwe clipjes voor de wielkastjes)

op de hoek van de bumper (aan de binnenkant) zit een plastic dopje die de bumper en wielkastjes vasthouden... flink pielen maar die moet dus ook los.. (ff dus binnen bekleding ontdoen van zichtbare plastic schroefdopjes, want dan is het pas zichtbaar)

daarna moet je de wielkast naar voren schuiven om hem eruit te krijgen want deze zit IN de bumper geschoven.. (klinkt gek maar wijst zichzelf)

dan verder voorbumper:
onderop gewoon ff de schroeven en dopjes loshalen..zijn er wel een paar.

dan verder achterbumper:
de binnen bekleding van de wielkasten zitten vast met plstic schroefdopjes en deze houden EN de bekleding vast maar OOK de bumper.. dus die moeten ook los

rechts naast de uitlaat zit een moertje dopje acht..

vergeet je mistlampen niet los te klikken...

SUCCES!!!!

vragen???

let me know

:cool:

Coen

ps. is de auto verlaagd moet je de achterkant opkrikken om de achterbumper los te krijgen anders kom je nergens bij!!
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 feb 2008, 22:29

Tnx Coen :D ! Mocht ik vragen hebben, dan laat ik het je weten. M'n auto is niet verlaagd, dus het zou zonder krik moeten lukken.
coendek
Stoepsleutelaar

23 feb 2008, 22:40

indeed... no problem..

good luck!!

:cool:

Coen

ps. thanks 4 the karma!! :wink:
coendek
Stoepsleutelaar

26 feb 2008, 21:39

en en en en ??
gelukt?
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mar 2008, 18:18

coendek schreef:en en en en ??
gelukt?
Heb de bumpers er nog niet afgehaald. Ik wacht nog even tot ik alles binnen heb, is helaas nog niet het geval, dus ben ik maar eens gaan kijken hoe de draden op de achterlichten zijn aangesloten. Na de binnenbekleding van de kofferbak te hebben weggehaald, kon ik de stekker van de achterlichten lostrekken. Die ziet er als onderstaand uit.

Afbeelding

Onderkant:

Afbeelding

Afbeelding

Daar ik weinig verstand van elektriciteit heb, vraag ik me af hoe ik de draden van de sidemarkers op deze stekker moet aansluiten. Ik gok op nummer 2 en nummer 6 (5 is niet bezet), daar het bij MR 2 en 5 (6 niet bezet) was. Ik heb ook de klipjes gekocht, moet ik die ook bij de achterlichten gebruiken en zo ja, hoe?

Afbeelding

Heeft iemand een antwoord voor deze vraag? Alvast bedankt!

Gr.

Jan
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 mar 2008, 15:32

Volgens mij ben ik eruit hoe het werkt. Het is lang zo ingewikkeld niet als ik dacht.....

Ik vond op een duits forum een DIY voor het monteren van sidemarkers op een R53 en daarin stond de volgende afbeelding:

Afbeelding

De "Kabel vom Standlicht" is de kabel van de stadsverlichting, danwel de kabel van de verlichting van het achterlicht. Aan deze draadjes doe je niets, je geleid hem door de clip. De "Kabel für Begrenzungsleuchte" is het draadje van de sidemarkerverlichting. Van dit draadje maak je het uiteinde een stukje kaal en stop je het in de clip. De draadjes maken contact door het metalen 'bruggetje' in de clip, dat door de draadjes heengaat (alleen aan de buitenkant van het draadje) wanneer je de clip dichtknijpt.

Ik las overigens ook dat ik beter de rode clipjes kan gebruiken (0,25 mm) ipv de blauwe.

Kan iemand mij vertellen of het klopt wat ik schrijf? Alvast bedankt :) !
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 mar 2008, 19:29

Inmiddels een week en verder en weer contact gehad met de dealer en gevraagd of mijn 3 resterende onderdelen, te weten de zwarte 'verbreding zijpanelen', al binnen zijn gekomen. Ze zijn nog steeds niet binnen :evil: , duurt nu al 3 weken en men kon helaas niet zeggen wanneer ze er zullen zijn. We wachten dus maar verder af........ :(

Terug naar “Exterieur”