The Heks...
- Wint
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Onder de Erasmusbrug
Bericht
De Air-Diverter zelf zorgt dan namelijk voor de perfect aansluiting op de motorkap/luchtgeleiding van de lucht naar de intercooler.
werner schreef:De plaat met schuimrand is niet diep genoeg (in de motorkap).
Deze valt nu op de extra koelribben van de GP intercooler(dus hier geen koeling).
Dat zal dus met de andere afdekplaat niet veranderen
Een andere geleideplaat in de motorkap is dus wel nodig!.
Deze plaat met schuimrand gebruik je alleen bij de standaard (plastic) airdiverter van MINI zelf, als je de RVS Air-Diverter zou monteren komt deze plaat te vervallen.peter schreef:@ Wint, laat je de schuimrand aan de motorkap zitten als de air diverter monteerd?
De Air-Diverter zelf zorgt dan namelijk voor de perfect aansluiting op de motorkap/luchtgeleiding van de lucht naar de intercooler.
Save a tree, eat a beaver


- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Nou de Mini is bij Beek geweest.
De basisrun kwam vandaag uit op 200PK en 243Nm. Dit wat iets lager dan de run van november 2006. Toen was het resultaat 205PK en 247Nm.
Vandaag kwamen we na montage van de 15% pulley op 215PK en 266Nm.
Een winst van 15PK en 19Nm koppel!

De basisrun kwam vandaag uit op 200PK en 243Nm. Dit wat iets lager dan de run van november 2006. Toen was het resultaat 205PK en 247Nm.
Vandaag kwamen we na montage van de 15% pulley op 215PK en 266Nm.
Een winst van 15PK en 19Nm koppel!

- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Maar van perfect aansluiten is geen sprake
Er kan hier nog wel wat verbeterd worden denk ik. Er kan nu nog te veel lucht langs het rubber ontsnappen.
De kap in de motorkap is niet vlak maar heeft een lichte kromming en de air-diverter niet !
Ik zal er in het weekend eens grondig naar kijken
We hebben er vandaag even naar zitten kijkenWint schreef:werner schreef:De plaat met schuimrand is niet diep genoeg (in de motorkap).
Deze valt nu op de extra koelribben van de GP intercooler(dus hier geen koeling).
Dat zal dus met de andere afdekplaat niet veranderen
Een andere geleideplaat in de motorkap is dus wel nodig!.Deze plaat met schuimrand gebruik je alleen bij de standaard (plastic) airdiverter van MINI zelf, als je de RVS Air-Diverter zou monteren komt deze plaat te vervallen.peter schreef:@ Wint, laat je de schuimrand aan de motorkap zitten als de air diverter monteerd?
De Air-Diverter zelf zorgt dan namelijk voor de perfect aansluiting op de motorkap/luchtgeleiding van de lucht naar de intercooler.


Er kan hier nog wel wat verbeterd worden denk ik. Er kan nu nog te veel lucht langs het rubber ontsnappen.
De kap in de motorkap is niet vlak maar heeft een lichte kromming en de air-diverter niet !
Ik zal er in het weekend eens grondig naar kijken

- Wint
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Onder de Erasmusbrug
Bericht
Je zal na verloop van tijd dan ook precies het afdruk van het rubber in je motorkap zien, omdat het hier schoon is gebleven terwijl de rest vies is.
Je moet dan natuurlijk wel (net als bij de standaard S intercool) ervoor zorgen dat die plastic-schuimrand weg is uit je motorkap, anders is heel het effect weg.
Deze dus:
Als je het goed monteerd dan sluiten de rubbers alle ruimte perfect af tussen de diverter en de motorkap.werner schreef:We hebben er vandaag even naar zitten kijkenWint schreef:werner schreef:De plaat met schuimrand is niet diep genoeg (in de motorkap).
Deze valt nu op de extra koelribben van de GP intercooler(dus hier geen koeling).
Dat zal dus met de andere afdekplaat niet veranderen
Een andere geleideplaat in de motorkap is dus wel nodig!.Deze plaat met schuimrand gebruik je alleen bij de standaard (plastic) airdiverter van MINI zelf, als je de RVS Air-Diverter zou monteren komt deze plaat te vervallen.peter schreef:@ Wint, laat je de schuimrand aan de motorkap zitten als de air diverter monteerd?
De Air-Diverter zelf zorgt dan namelijk voor de perfect aansluiting op de motorkap/luchtgeleiding van de lucht naar de intercooler.Maar van perfect aansluiten is geen sprake
![]()
Er kan hier nog wel wat verbeterd worden denk ik. Er kan nu nog te veel lucht langs het rubber ontsnappen.
De kap in de motorkap is niet vlak maar heeft een lichte kromming en de air-diverter niet !
Ik zal er in het weekend eens grondig naar kijken
Je zal na verloop van tijd dan ook precies het afdruk van het rubber in je motorkap zien, omdat het hier schoon is gebleven terwijl de rest vies is.
Je moet dan natuurlijk wel (net als bij de standaard S intercool) ervoor zorgen dat die plastic-schuimrand weg is uit je motorkap, anders is heel het effect weg.
Deze dus:

Save a tree, eat a beaver


- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb net ook Rob zijn airdiverter zitten bekijken met Klaas maar hij zit er super uit! Wat Rob ook zegt, niet de GP hood bestellen maar alleen de intercooler! En ter plaatse de standaard S hood bewerken en het past perfect.
215pk! Netjes peet, nu nog de 4-2-1 spruit en dan heb je 225pk
215pk! Netjes peet, nu nog de 4-2-1 spruit en dan heb je 225pk

- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Onze sponsors