The Heks...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

16 apr 2008, 23:25

@ Wint, laat je de schuimrand aan de motorkap zitten als de air diverter monteerd?
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

17 apr 2008, 11:18

werner schreef:De plaat met schuimrand is niet diep genoeg (in de motorkap).
Deze valt nu op de extra koelribben van de GP intercooler(dus hier geen koeling).
Dat zal dus met de andere afdekplaat niet veranderen :wink:
Een andere geleideplaat in de motorkap is dus wel nodig!.
peter schreef:@ Wint, laat je de schuimrand aan de motorkap zitten als de air diverter monteerd?
Deze plaat met schuimrand gebruik je alleen bij de standaard (plastic) airdiverter van MINI zelf, als je de RVS Air-Diverter zou monteren komt deze plaat te vervallen.
De Air-Diverter zelf zorgt dan namelijk voor de perfect aansluiting op de motorkap/luchtgeleiding van de lucht naar de intercooler.
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

17 apr 2008, 19:35

Nou de Mini is bij Beek geweest.

De basisrun kwam vandaag uit op 200PK en 243Nm. Dit wat iets lager dan de run van november 2006. Toen was het resultaat 205PK en 247Nm.

Vandaag kwamen we na montage van de 15% pulley op 215PK en 266Nm.

Een winst van 15PK en 19Nm koppel!

Afbeelding
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

17 apr 2008, 19:50

Wint schreef:
werner schreef:De plaat met schuimrand is niet diep genoeg (in de motorkap).
Deze valt nu op de extra koelribben van de GP intercooler(dus hier geen koeling).
Dat zal dus met de andere afdekplaat niet veranderen :wink:
Een andere geleideplaat in de motorkap is dus wel nodig!.
peter schreef:@ Wint, laat je de schuimrand aan de motorkap zitten als de air diverter monteerd?
Deze plaat met schuimrand gebruik je alleen bij de standaard (plastic) airdiverter van MINI zelf, als je de RVS Air-Diverter zou monteren komt deze plaat te vervallen.
De Air-Diverter zelf zorgt dan namelijk voor de perfect aansluiting op de motorkap/luchtgeleiding van de lucht naar de intercooler.
We hebben er vandaag even naar zitten kijken :shock: Maar van perfect aansluiten is geen sprake :wink:
Er kan hier nog wel wat verbeterd worden denk ik. Er kan nu nog te veel lucht langs het rubber ontsnappen.
De kap in de motorkap is niet vlak maar heeft een lichte kromming en de air-diverter niet !
Ik zal er in het weekend eens grondig naar kijken :wink:
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

17 apr 2008, 20:22

Mooie waarden hoor :-))! Nu even heel snel die aerokit erop en de JCW velgen er weer onder en je hebt naast een van de snelste ook nog een van de dikste Cabrio's van het land :wink:.
Afbeelding
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

17 apr 2008, 21:01

mooie waarden, dat beloofd wat voor de Vierlandenrit 8)
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

18 apr 2008, 14:02

werner schreef:
Wint schreef:
werner schreef:De plaat met schuimrand is niet diep genoeg (in de motorkap).
Deze valt nu op de extra koelribben van de GP intercooler(dus hier geen koeling).
Dat zal dus met de andere afdekplaat niet veranderen :wink:
Een andere geleideplaat in de motorkap is dus wel nodig!.
peter schreef:@ Wint, laat je de schuimrand aan de motorkap zitten als de air diverter monteerd?
Deze plaat met schuimrand gebruik je alleen bij de standaard (plastic) airdiverter van MINI zelf, als je de RVS Air-Diverter zou monteren komt deze plaat te vervallen.
De Air-Diverter zelf zorgt dan namelijk voor de perfect aansluiting op de motorkap/luchtgeleiding van de lucht naar de intercooler.
We hebben er vandaag even naar zitten kijken :shock: Maar van perfect aansluiten is geen sprake :wink:
Er kan hier nog wel wat verbeterd worden denk ik. Er kan nu nog te veel lucht langs het rubber ontsnappen.
De kap in de motorkap is niet vlak maar heeft een lichte kromming en de air-diverter niet !
Ik zal er in het weekend eens grondig naar kijken :wink:
Als je het goed monteerd dan sluiten de rubbers alle ruimte perfect af tussen de diverter en de motorkap.
Je zal na verloop van tijd dan ook precies het afdruk van het rubber in je motorkap zien, omdat het hier schoon is gebleven terwijl de rest vies is.
Je moet dan natuurlijk wel (net als bij de standaard S intercool) ervoor zorgen dat die plastic-schuimrand weg is uit je motorkap, anders is heel het effect weg.
Deze dus:
Afbeelding
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

18 apr 2008, 14:23

Aha. Dat verklaart alweer het e.e.a.!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

18 apr 2008, 14:56

Heb net ook Rob zijn airdiverter zitten bekijken met Klaas maar hij zit er super uit! Wat Rob ook zegt, niet de GP hood bestellen maar alleen de intercooler! En ter plaatse de standaard S hood bewerken en het past perfect.

215pk! Netjes peet, nu nog de 4-2-1 spruit en dan heb je 225pk :wink:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

18 apr 2008, 15:09

Mooie resultaten peter, mooi op tijd voor de Vierlandenrit 8)
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

18 apr 2008, 17:18

Wel een lekker vermogen trouwens!

8)
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

18 apr 2008, 19:22

Als ik het goed begrijp dan moet het kunstof deel in de motorkap er helemaal uit!
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

18 apr 2008, 19:58

Ik heb het er gewoon in laten zitten....

iDD
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

18 apr 2008, 20:03

Oké nog 1 keer dan:

Hij moet er echt af!
Zowel bij de grote- als bij de kleine Air-Diverter. :D
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

18 apr 2008, 20:57

Wint schreef:Oké nog 1 keer dan:

Hij moet er echt af!
Zowel bij de grote- als bij de kleine Air-Diverter. :D
Oké, kun je misschien wat foto's plaatsen hoe het nu bij jou zit.
Sorry voor off topic peter :wink:

Terug naar “Show your ride”