Waar gaat de vakantie 2008 naar toe?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
iDarkDesign
Transformer

28 apr 2008, 13:18

Ik vlieg over 3 weken lekker naar Bonaire toe. 2 weken mn meisje opzoeken. Ik duik ook graag op Bonaire, altijd makkelijk en veel te zien. Ik ga ook lekker zeilen en wakeboarden weer. Verder vooral veel drinken en weinig nadenken.

Ik zit hier:
Afbeelding Vooraan de zee beide verdiepingen.

iDD
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 apr 2008, 13:21

@mr schreef:Een paar tips.. Als je tijd hebt, ga dan "down south" via Highway one langs de kust. ge-wel-dig rijden. Zeker in de Zomer.

Ar.
Ik heb de highway 1 van LA naar San Francisco gereden, prachtige weg en schitterend uitzicht, alleen dat in 1 dag doen incl stops is bijna niet te doen, je wordt na een aantal uur helemaal gek van die 20mph snelheidslimiet en sommige bizar krappe bochten, helemaal in een Corvette met 400pk.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
jbcola
Brugse zot

28 apr 2008, 14:12

Schoon foto's Mario! Kan al niet meer wachten op onze vakantie :roll:
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 apr 2008, 18:41

@ MdeRijke:

Heb je nog een Normandië-route op de plank liggen?
(de kans is groot dat wij daar in juli of augustus 2008 naar toe gaan)

Tips (must-seens) zijn welkom!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Kees en Annet
Racende reporter

28 apr 2008, 18:43

Des schreef:
@mr schreef:Een paar tips.. Als je tijd hebt, ga dan "down south" via Highway one langs de kust. ge-wel-dig rijden. Zeker in de Zomer.

Ar.
Ik heb de highway 1 van LA naar San Francisco gereden, prachtige weg en schitterend uitzicht, alleen dat in 1 dag doen incl stops is bijna niet te doen, je wordt na een aantal uur helemaal gek van die 20mph snelheidslimiet en sommige bizar krappe bochten, helemaal in een Corvette met 400pk.

@ MR. wij gaan ook van San Francisco naar Los Angeles via de kust. Ik wil ook graag naar dat strand, maar ook Rodeo Drive moet ik gezien hebben. En als alles goed gaat hebben we een paar dagen voor San Francisco.
Dus we gaan je tips zeker meenemen.

@ DES wij gaan met een camper van 10 meter. :s Die zal heus wel pk's hebben, maar die zal die anders gebruiken gok ik. :lol:
Dus gelukkig hoeven wij het stuur niet op te eten van frustratie. Ik ga gewoon een beetje koffie zetten Koffie! enz.

Maar we nemen jullie tips wel mee.
Zijn daar in de buurt ook Mini dealers. Dat lijkt mij nou wel weer leuk.

Annet
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 apr 2008, 19:05

Telt een vierlandenrit ook mee :wink: , 17+18 mei door de mooiste delen van België/Moezelstreek/Luxemburg 8)

:mrgreen:
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 apr 2008, 19:54

@ iDD: ik zou het niet-doen :wink:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 apr 2008, 01:21

BMW X3 schreef:
Des schreef:

Ar.

@ MR. wij gaan ook van San Francisco naar Los Angeles via de kust. Ik wil ook graag naar dat strand, maar ook Rodeo Drive moet ik gezien hebben. En als alles goed gaat hebben we een paar dagen voor San Francisco.
Dus we gaan je tips zeker meenemen.

@ DES wij gaan met een camper van 10 meter. :s Die zal heus wel pk's hebben, maar die zal die anders gebruiken gok ik. :lol:
Dus gelukkig hoeven wij het stuur niet op te eten van frustratie. Ik ga gewoon een beetje koffie zetten Koffie! enz.

Maar we nemen jullie tips wel mee.
Zijn daar in de buurt ook Mini dealers. Dat lijkt mij nou wel weer leuk.

Annet
In San Francisco zijn er zeker een aantal die de moeite waard zijn, maar Google even voor het adres :mrgreen:
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2008, 08:37

Ik denk dat ik dit jaar nog niet echt op vakantie ga.... in ieder geval heb nog niks staan.... door allerlei dingen valt er nu nog niks te plannen!

MR
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 apr 2008, 14:20

www.minisf.com :)
Misschien een leuke topic.. "Mini's transatlantic" :zon

Ar.
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2008, 19:38

Wij gaan Noord-Italie onveilig maken.
Villa (huisje klinkt zo goedkoop) gehuurd, direct aan het Ledromeer.
Vandaar uit diverse rondritjes maken. Heerlijke bergweggetjes hebben ze daar. :rijden
Zal wel spierpijn in mijn gezicht krijgen van die big smile. :D
Marcel Always Open
Cabrio-King

29 apr 2008, 22:11

Arjan schreef:@ MdeRijke:

Heb je nog een Normandië-route op de plank liggen?
(de kans is groot dat wij daar in juli of augustus 2008 naar toe gaan)

Tips (must-seens) zijn welkom!
he Arjan & Yvon,
In mijn gallery heb ik een paar plattegrondjes geplaatst van de reis naar Normandie.

Dag 1 zijn we naar het verste punt gereden:
Afbeelding

Hier zie je een overzichtje hoe de invasie plaatsgevonden heeft.
Afbeelding

Wij hebben ervoor gekozen om naar het verste punt over de snelweg te rijden , en van daaruit binnendoor terug te rijden tot aan ong. Le Havre, met overal stopplaatsen. Onze eerste overnachting was in Ste Mére Eglise, bekend ook van de oorlogsfilm. Van daaruit kun je Utah Beach makkelijk bereiken in 10 minuutjes. Ook een mooi museum met veel informatie.
Vooraf zou ik een boek kopen van de omgeving waarin alle bezienswaardigheden benoemd worden. Dat helpt ook de navigatie.
Je kunt gewoon binnendoor rijden en je hebt al een leuke route te pakken! Ik ben erg geinteresseerd in de oorlogsverhalen. Deze trip kun je in goed 3 tot 5 dagen doen, afhankelijk van hoeveel je wilt zien. Wij hebben gewoon in enkele dorpjes onderweg een overnachting geboekt. Er is trouwens (behalve de invasie-musea) weinig anders te doen in deze regio. De hotels zijn over het algemeen erg pover. Wel goed en schoon, maar erg mager aangeklede kamers. Het is niet slim om in juni-juli te komen want dan is het in de regio stervensdruk ivm de veteranen die dan de invasie komen herdenken.

Wat ik erg indrukwekkend vond, waren het museum in Ste Mere Eglise en absoluut de presentatie in de Batterie de Merville (dit laatste is echt een aanrader). Je moet eigenlijk uitgebreid de tijd nemen in de musea om ook de verhalen te lezen want die zijn nog treffender dan het tentoongestelde oorlogsmaterieel.

Let op dat diverse musea niet op zondagen open zijn.

Een aantal must-see´s:
- Musee memorial d´Omaha Beach
- Utah Beach
- Amerikaanse begraafplaats Colleville-sur-Mer
- Musee du Mur de l´Atlantique, Ouistreham
- Hillman Bunker, Colleville
- Batterie de Merville !!!!

Slapen 1e nacht in Ste Mere Eglise, later in Ouistreham, eventueel daarna nog in de buurt van Honfleur.
Je kunt overigens ook nog een uitstapje maken naar de beroemde baai van Mont St. Michel in het zuidwesten van Normandie. Dit is de baai die onder water komt te staan bij vloed. (getijde scheelt hier 15 meter) . Daarnaast is het natuurlijk Frankrijk dus kastelen te over om te bezoeken.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marcel Always Open op 29 apr 2008, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
jbcola
Brugse zot

29 apr 2008, 22:22

je hebt toch wel lekker gegeten daar??
En Honfleur gezien??
1 van de mooiste dorpjes in de regio!! :wink: ook 1 van de duurste restaurants in frankrijk daar :s
Marcel Always Open
Cabrio-King

29 apr 2008, 22:24

Ik weet de plaatsnamen niet allemaal uit m´n hoofd. Lekker eten gaat daar prima, inderdaad. :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
jbcola
Brugse zot

29 apr 2008, 22:33

Mont st michel is echt indrukwekkend! Ga ik zeker nog es bezoeken en dat gaat niet lang meer duren!! :wink:

My favorit country!! La douce France :mrgreen:
Wij gaan dit jaar naar de Dordogne :wink:

Terug naar “Kletshoek”