Verlaging van de R56, merk en ervaring

èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

17 jul 2007, 14:56

Uitlijnen was bij de eibach veren in ieder geval absoluut niet nodig.

maar 1 centimeter naar beneden voor 1790 euro... kolere, ben heel blij met m'n eibach verlaging :D

Overigens, die DS MCS hierboven is ook niet meer dan 3/4 centimeter naar beneden lijkt me?
MCmies
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oostzaan
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jul 2007, 15:16

18 jul 2007, 07:13

èrcé schreef:Uitlijnen was bij de eibach veren in ieder geval absoluut niet nodig.

maar 1 centimeter naar beneden voor 1790 euro... kolere, ben heel blij met m'n eibach verlaging :D

Overigens, die DS MCS hierboven is ook niet meer dan 3/4 centimeter naar beneden lijkt me?
Waar heb jij die Eibach veren laten plaatsen? Veel rijden er op H&R heb ik begrepen. Die Eibach gaan toch ook iets van 3 cm omlaag?
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

18 jul 2007, 13:56

Klopt, precies 3 centimeter omlaag. Ik heb het bij Beek Auto Racing laten doen
MCmies
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oostzaan
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jul 2007, 15:16

18 jul 2007, 14:03

èrcé schreef:Klopt, precies 3 centimeter omlaag. Ik heb het bij Beek Auto Racing laten doen
Die naam kwam ik inderdaad al vaker tegen op het forum. En mijn dealer gaf hem ook een goede aanbeveling. Dus je hebt geen uitlijning meer nodig gehad? Dan denk ik dat als ik mijn Cooper heb gelijk een afspraak met ze ga maken. Ben je er verder tevreden over? Die remmenset ziet er trouwens ook heerlijk uit zeg! >) Zo gauw de geldboom weer vruchten heeft........ :D
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

18 jul 2007, 14:14

hehe, ja, die Tarox set is erg mooi, vraag maar aan ome Wint, die heeft hem er ook onder. Kan me voorstellen dat ik daar ook een keer aan ga beginnen, maar voorlopig ben ik nog steeds blij met de standaard remmen op de R56 MCS (zelfde als de R53 JCW remmen, alleen geen rode remklauwen)

Ik ben erg te spreken over Beek, aardige gasten, goeie service en snel.
MCmies
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oostzaan
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jul 2007, 15:16

18 jul 2007, 14:19

èrcé schreef:hehe, ja, die Tarox set is erg mooi, vraag maar aan ome Wint, die heeft hem er ook onder. Kan me voorstellen dat ik daar ook een keer aan ga beginnen, maar voorlopig ben ik nog steeds blij met de standaard remmen op de R56 MCS (zelfde als de R53 JCW remmen, alleen geen rode remklauwen)

Ik ben erg te spreken over Beek, aardige gasten, goeie service en snel.
Top, goed om te horen. Ik zal ze gelijk even mailen om te vragen hoe lang van te voren ik een afspraak moet maken.

Wordt vervolgd!
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

18 jul 2007, 14:23

even met klaas bellen, is nog sneller en meestal kan je binnen een week wel terecht. Op de verlaging kan je wachten. kost iets van anderhalf a twee uur of zo. Tjek hier voor foto's van het verlagen bij Beek.
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

05 aug 2007, 00:52

IK denk er zwaar over om mijn mcs te verlagen. Deze heeft geen sportonderstel.
Nu zit ik met een paar vragen.
Hoe veel harder is/wordt de auto afgeveerd uitgaande van 3cm verlaging? (Met het bovenstaande rekening houdend). Er zitten n.l. wel runflatbanden onder de Mini.
En zit er nog verschil tussen de merken veren qua hardheid?
Ik heb n.l. geen zin in een auto die gigantisch "stuiterd" en waarin spontaan je last krijg van "zwevende" nieren.
Schroefveren vind ik te prijzig t.o.v. de normale verlagingsveren.
MCmies
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oostzaan
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jul 2007, 15:16

05 aug 2007, 17:49

èrcé schreef:even met klaas bellen, is nog sneller en meestal kan je binnen een week wel terecht. Op de verlaging kan je wachten. kost iets van anderhalf a twee uur of zo. Tjek hier voor foto's van het verlagen bij Beek.
Top, ga ik binnenkort Klaas even bellen. By the way, had jij nog die spacers laten plaatsen? Ik wil die namelijk ook. Dat moet samen met die eibach verlaging en die R105 velgen erg mooi staan. Levert Beek die spacers ook? Dan laat ik alles in één keer doen. En wie weet, gelijk wat modifactie van het motormanagement >) Hoewel ik niet weet of dat al gelijk op een nieuwe kan. Deze zal wel eerst ingereden moeten worden.
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

01 mei 2008, 19:11

ik heb een weitec schroefset bij beek eronder laten zetten (zie hun site).
helemaal goed, zowel om te zien als kwa rijden.
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1392
Lid geworden op: 20 dec 2006, 23:30

01 mei 2008, 19:38

harmar schreef:IK denk er zwaar over om mijn mcs te verlagen. Deze heeft geen sportonderstel.
Nu zit ik met een paar vragen.
Hoe veel harder is/wordt de auto afgeveerd uitgaande van 3cm verlaging? (Met het bovenstaande rekening houdend). Er zitten n.l. wel runflatbanden onder de Mini.
En zit er nog verschil tussen de merken veren qua hardheid?
Ik heb n.l. geen zin in een auto die gigantisch "stuiterd" en waarin spontaan je last krijg van "zwevende" nieren.
Schroefveren vind ik te prijzig t.o.v. de normale verlagingsveren.
Heb je 17" of 18", dat maakt namelijk ook nogal wat verschil uit. 18" is over het algemeen al een stuk harder dan 17" met die runflats.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
wannes
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: heverlee
Berichten: 130
Lid geworden op: 10 mar 2006, 23:14

20 aug 2008, 22:39

ik kan maar één ding zeggen...ik had het al ervaren bij de mkI en nu dus ook weer bij de mkII...de JCW ophanging is gewon de max...
het is misschien niet de laagste van de klas...maar zeker en vast de meest evenwichtige van allemaal!


het beste compromis voor alle terreinen. De dagelijkse bruikbaarheid is er zelfs nog op vooruit gegaan tegenover de mkI.

ben ermee op de ring geweest , en was perfect!
ok er zullen nog wel radicalere systemen bestaan , maar dit is veruit het beste all round systeem op de markt!
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

21 aug 2008, 00:02

MCmies schreef:
èrcé schreef:even met klaas bellen, is nog sneller en meestal kan je binnen een week wel terecht. Op de verlaging kan je wachten. kost iets van anderhalf a twee uur of zo. Tjek hier voor foto's van het verlagen bij Beek.
Top, ga ik binnenkort Klaas even bellen. By the way, had jij nog die spacers laten plaatsen? Ik wil die namelijk ook. Dat moet samen met die eibach verlaging en die R105 velgen erg mooi staan. Levert Beek die spacers ook? Dan laat ik alles in één keer doen. En wie weet, gelijk wat modifactie van het motormanagement >) Hoewel ik niet weet of dat al gelijk op een nieuwe kan. Deze zal wel eerst ingereden moeten worden.
Wij gaan binnenkort de auto (R56 model 2008) ook verlagen bij Beek. (afspraak reeds gemaakt)
met de H&R verenset (3cm) (wij hebben er nu 18" R113 velgen onder zitten)
tevens zetten we er 15mm spacers onder (ook van H&R) echter niet bij Beek vandaan want deze waren daar duurder. :oops:
( nml 121 per set en 41 euro voor de 8 bouten M14x1,25x43mm dus dit 2 maal maakt dan 324,- )
ik heb ondertussen een ander adresje gevonden voor de H&R art.nr.3024562 http://www.cartuningpoint.de/shop/ het is even zoeken onder : Spurverbreiterungen / H&R / BMW/ Mini en dan bij model en breedte en vergeet niet de bouten van H&R art.nr. 14254301

Dit is de oorzaak van deze modificatie :p nml.
We hebben vorige week bij ROMY in de Clubman R55 gereden.
18" velgen, H&R veren -3cm en H&R spacers 15mm, ik kan zeggen het reed subliem, je merkte er niet veel van :lol: dat hij lager lag.
En we hadden in de auto ook veel lol :lol: :mrgreen: omdat de wagen een beetje gekieteld was, zodat hij wat rapper was :roll: , we zaten regelmatig boven de 200 :zwaai (ps dit was alleen maar om de veren uit te proberen en te testen :wink: )

Kees
Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

21 aug 2008, 10:35

Sid schreef:ik heb een weitec schroefset bij beek eronder laten zetten (zie hun site).
helemaal goed, zowel om te zien als kwa rijden.
Is er eig veel verschil tss weitec en kw? Want weitec is toch een dochteronderneming van kw hé?
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 287
Lid geworden op: 01 jul 2007, 01:31

21 aug 2008, 12:17

Nee, niet echt Weitec is gewoon ietsje meer basic en het materiaal is misschien ietsje goedkoper wat wel te verwaarlozen is.

Op meeste forums vinden ze amper verschil in die 2

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”