M7 Strutbrace probleem

Van alles over de 1ste generatie MINI.
tysie
Be Mini
Be Mini

M7 Strutbrace probleem

13 mei 2008, 23:56

Ik dacht dat het misschien handig was om naast het "M7 ervaringen" topic dit topic te openen.

Ik heb op dit moment een innige mail relatie met Shelly Horvath van M7 Tuning.

Tijdens het monteren van de M7 Strutbrace kwam ik erachter dat de drie middenstukken niet goed op
elkaar aansluiten. Voor het effect van de M7 Strurbrace maakt dit niets uit, maar het oog wil per slot
van rekening ook wat. Het is een hoogwaardig product en het kost wat.

Wellicht dat er mensen zijn die zich hier niet aan storen, maar ik vind het gewoon erg slordig staan.

Ik heb onlangs wat foto's gemaakt en heb deze aan M7 verstuurd.

Foto van de rechterzijde:
Afbeelding

Foto van de linkerzijde:
Afbeelding

Foto gemonteerde strutbrace:
Afbeelding

Dit is het antwoord wat ik van M7 ontving:
  • Mattijs,

Again, our apologies for the fitment issue with the brace. We sell about 600 of these each year and this is truly the first time anyone here has seen this. We just looked at the photos and left side looked OK, overall shot was questionable and the right side we all said "what?!?".

I'm having production review the photos and will advise on the resolve. Bottom line--M7 stands behind all of our products and will make it right.

How is the CAI--did cleaning out the filter resolve the issues. Please let me know--we want everyone to be 100% happy with all of their M7 products and we will work hard to make sure that happens!

Thanks,

Shelly Horvath
    M7 Tuning
    +1 562 608 8123
    [email protected]
    www.m7tuning.com
Via Mark (Zijlboot) gevraagd of er nog meer leden waren die de strutbrace hadden besteld en of deze
mij dan een foto wilde toesturen.

Hieronder de foto's van AA-16V:

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's heb ik ook naar M7 gestuurd.

Mochten er meer leden zijn met dit probleem, stuur mij dan even een foto. Liefst met een wit papiertje met
horizontale lijnen onder de strutbrace. Op deze wijze is de afwijking beter te zien namelijk.

Ik hou jullie via dit topic op de hoogte van de vorderingen.

Uit de laatste mail van M7 maak ik op dat ze alles zullen oplossen, ik ben dus erg benieuwd!
iDarkDesign
Transformer

14 mei 2008, 00:08

gewijfstraal!

maar wel echt goede service, en ja mailen met Shelly is altijd fijn

iDD
Ossie
The Calendar Guy

14 mei 2008, 10:19

Nee hoor, Terecht dat je klaagt!
Ik zou dit ook niet accepteren, op de gemonteerde foto is net alsof de brug geknikt is. Idd geen pan.

Wel een nette mail het lijkt ook wel dat dit opgelost zal worden.

Succes
AA-16V
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

14 mei 2008, 10:40

Wat betreft de strut brace: het verwondert me dat ze zeggen dat ze nog nooit van dit probleem hebben gehoord. Het zou me geweldig verwonderen als deze struts met de hand zouden geboord worden.
En als ze machinaal worden geboord, dan moeten ze allemaal hetzelfde zijn...dus allemaal hetzelfde probleem.

gewijfstraal!
??? eerste keer dat ik dat woord hoor of lees. Ik kan me al inbeelden wat het ongeveer betekent :wink: .
Geert-Jan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 mei 2008, 12:56

Het is me gisteren niet meer gelukt om ernaar te kijken. Hopelijk lukt het vanavond.
coendek
Stoepsleutelaar

14 mei 2008, 12:57

Geert-Jan schreef:Het is me gisteren niet meer gelukt om ernaar te kijken. Hopelijk lukt het vanavond.
hoe is het verder met de mushroom's?
Geert-Jan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 mei 2008, 13:07

Ik ben sinds zaterdag constant weg en druk geweest dus heb er nog niet verder naar kunnen kijken.
Ik moet dus nog op internet gaan zoeken en ga dan denk ik maar naar een schadehersteller.

Edit: Ik ben dus maar meteen gaan zoeken op internet. Eerst maar eens naar de M7 site gegaan en daar kom ik dus de originele handleiding voor de veerpootbrug tegen. Daar staat dus in dat je hem idd met een stuk hout terug moet slaan terwijl je de auto opkrikt. Op NAM wordt het advies gegeven er wel even een handdoek tussen te doen tegen krassen.
Iemand misschien zin en tijd (en een goede krik) om dit een keer met mij te doen?

http://www.m7tuning.com/techinfo/Instal ... -m7stb.pdf
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mei 2008, 14:17

Ik kan je hier wel mee helpen als je wilt. Heb ook een goede krik tot mijn beschikking.

Alleen dat terugslaan met dat stuk hout vind ik echt raar :D:D

Laat maar horen of je zin hebt om langs te komen binnenkort.
Geert-Jan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 mei 2008, 15:15

Voor dat terugslaan op een krik ben ik dus ook bang. Sla je dan niet juist je krik in je krikpunt :s
En as-steunen kun je niet gebruiken want die moet je juist ontlasten.
AA-16V
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

14 mei 2008, 15:29

Voor dat terugslaan op een krik ben ik dus ook bang.
Niet bang voor zijn, je moest eens weten hoe sommigen te werk gaan bij schadeherstellers.

Heb zulke dingen (nog niet bij een Mini) ook al gedaan met hamer en blok hout. Gewoon een goede blok hout nemen, niet te klein in oppervlakte. Hoe kleiner het stuk hout, des te sneller dat je putjes maakt in plaats van je mushrooming weg te werken. Met balkje van 10cm x 5cm moet het lukken!!!
Geert-Jan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 mei 2008, 17:25

Ik heb net even de strutbrace in elkaar gezet en hij ziet er bij mij wel goed uit. Alleen jammer dat ik hem nog niet kan monteren :?
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 mei 2008, 19:16

Het monteren van de strut is toch gewoon schroefjes losdraaien, strut monteren en weer aandraaien. Niks geen krik nodig toch?
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mei 2008, 19:30

Nee in principe niet nee. En te vast is ook niet goed want anders kunnen je bouten losknappen en dan ben je echt ver van huis. Dus snap het principe niet met het terugslaan van de strut....
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mei 2008, 20:29

kwiebje schreef:Nee in principe niet nee. En te vast is ook niet goed want anders kunnen je bouten losknappen en dan ben je echt ver van huis. Dus snap het principe niet met het terugslaan van de strut....
dat gaat ook niet over de strut en de montage zelf, maar over het fenomeen mushrooming. De strut zou door zijn ontwerp mushrooming tegen moeten gaan maar als het fenomeen zich al voor heeft gedaan kun je dat oplossen door de auto op te krikken en met een houten blok proberen de top van veerpoot weer netjes terug te slaan.

hier meer over mushrooming
Meani
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

14 mei 2008, 22:12

Hehe....weet ik eindelijk wat mushrooming is.
Kwam het de laatste tijd regelmatig tegen, geen idee wat het nu was.
Kon er niet echt een voorstelling bij maken.
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”