Roest aan je MINI

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2006, 13:59

Ik heb nog steeds niet gehoord van de dealer word tijd dat ik weer eens ga bellen denk ik duurt mij allemaal veel te lang :(

Moet nog steeds wachten of ze er wel at aan gaan doen het probleem is zo verholpen bij mij hoeft alleen nieuwe rubber in en klaar maarja ze kijken niet eerst zelf maar bellen gelijk Mini Nederland :(
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2006, 21:52

Bij van Laarhoven wordt het zo behandeld. Deden ze niet moeilijk over. Viel allemaal in de garantie, maar ze hadden er wel nog nooit van gehoord en zouden het nu bij de minis in de gaten houden :D
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

16 jun 2006, 23:12

wat hebben ze eraan gedaan dan?
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2006, 23:22

Bij mij niks, want poetste de 2 vlekjes er zo af. Wel in de gaten houden
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jun 2006, 11:05

newmini schreef:het probleem is zo verholpen bij mij hoeft alleen nieuwe rubber in
Daar is jouw probleem niet mee opgelost hoor, alleen een nieuw rubbertje (klinkt heel vaag wat ik nu schrijf) :lol: alleen een nieuw rubber zorgt er niet voor dat je carrosserie roestvrij wordt en blijft. Gewoon nog een keer lief je dealer aankijken of bellen en dan fixen ze het hoe dan ook.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 jun 2006, 14:32

volgens mij is er geen permanente oplossing voor hoor .. nieuwe rubber of niet .. langs de binnenste groef dat over de ijzeren rand zit komt er altijd vocht ..

natuurlijk roest het stukje dat niet meegeverfd is, als je dat stukje verft - verniest .. dan zal je het roest een lange tijd kunnen tegenhouden, meer kan je er niet aan doen volgens mij .. of de rubber op de rand helemaal vol siliconen spuiten voor de montage en na het verven .. maar water vind toch altijd een baan

om de zoveel maanden eens controleren is de boodschap
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jun 2006, 10:04

Arjan schreef:
newmini schreef:het probleem is zo verholpen bij mij hoeft alleen nieuwe rubber in
Daar is jouw probleem niet mee opgelost hoor, alleen een nieuw rubbertje (klinkt heel vaag wat ik nu schrijf) :lol: alleen een nieuw rubber zorgt er niet voor dat je carrosserie roestvrij wordt en blijft. Gewoon nog een keer lief je dealer aankijken of bellen en dan fixen ze het hoe dan ook.
Er zit een metalen strip in het rubber wat kan roesten, dit komt er dan vervolgens uit en dit zie je dan op de lak. Dus nieuw rubber is denk wel de oplossing.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jun 2006, 16:46

werner schreef:Er zit een metalen strip in het rubber wat kan roesten, dit komt er dan vervolgens uit en dit zie je dan op de lak. Dus nieuw rubber is denk wel de oplossing.
Wener het is idd dat metaal wat in het rubber zit wat dus nu door het rubber heen komt want zit veder geen roest aan de Mini zelf het komt alleen uit rubber vandaan als het geregent heeft :(
Maar ik heb nog steeds niets van de dealer gehoord hoor ben zelf op onderzoek uit geweest :evil:
Dus ik ben nog steeds in afwachting van de dealer :'(
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2006, 22:18

Vandaag stond mijn dealer op mijn voicmail of ik a.s. donderdag even langs kan komen omdat Mini Exper langs komt? :(
Nou sorry hoor ik krijg dus 2dagen voordat Mini Eper komt te horen of ik even langs kan komen zou niet weten hoe ik vrij moet krijgen dit slaat werkelijk alles hoe kan je nu 2 dagen van te voren tegen iemand zeggen kom even langs :( :evil:

Er werdt wel netjes vermeld dat ze al nieuwe rubbers hebben besteld dus :wink:
Oja vergeet bijna als ik dus nu a.s. donderdag niet ga kan het wel eens 6 maanden gaan duren voordat Mini Exper weer eens langs komt :( :shock:
Weet niet meer wat ik nu moet :'(
Kunnen jullie mijn tips geven???
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 jun 2006, 22:22

krijg je geen vervang-mini ?
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2006, 22:28

gilles schreef:krijg je geen vervang-mini ?
Probleem is dat ik morgen dus ook geen tiojd heb om hem te brengen dat heb ik gezegt :( Anders had ik vast een vervangende auto gehad denk ik,maar heb geen tijd als ze eens eerder bellen had ik de dag van morgen anders gedaan.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2006, 22:38

Succes donderdag! en hou ons op de hoogte als je wilt :)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jun 2006, 18:18

Ik kon vandaag geen vrij krijgen dus jammer genoeg geen MiniExper naar mijn Mini gekeken :(

Maar ik heb nu een afspraak staan voor 5 juli om de rubbers te vervangen en alles goed schoon te maken en roestvrij :wink: :D
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

24 jul 2006, 16:16

Ik lees net in het onderhoudsboekje dat er een carrosseriegarantie van 6 jaar is tegen doorroesten zonder nabehandeling.

Er staat tevens dat bij inspecties de dealer de boven en onderzijde wast wanneer nodig, om te controleren of er ergens roest is. De dealer zal dan wijzen op evt. beschadigingen en in opdracht repareren.

Ik ga toch binnenkort voor inspectie I waarschijnlijk (in 2004 voor olieservice en microfilter geweest, dus denk ik dat ik nu aan inspectie I toe ben...) dan wijs ik ze meteen op die plekjes hier besproken.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jul 2006, 17:44

Op de onderkant bevinden zich allemaal roestplekken! Ik heb de mijne behandeld toen ik mijn S-uitlaat eronder hing. Even schuren en dan met hammerite er overheen! Laatst stond die van cooperS-indiblue ook bij ons thuis op de zelfgemaakte brug (stapel stenen) en bij hem zagen we ook roestplekken. De roest zit vooral op de lasnaden!

Terug naar “Exterieur”