De rubbers zijn meer om kantelen van de motor tegen te gaan om het spruitstuk heel te houden. Kan ik missschien eens het bobbeltje uit de motorkap laten halen
Ik weet niet of de Gruppe M CAI wat op gaat leveren. Het is nu echt geheel afgesloten van de motorruimte en het K&N filter wat er in zit is het grootste wat ik tot nu toe gezien heb
Misschien brengt het wat maar zal niet veel zijn. Gewoon een mooi ding vind ik, ik heb hem niet voor die 2 pk meer
Hey dat is vet! Ik had al een vermoeden dat jij hem had over genomen. Snel een andere brug aanschaffen! zonder is niet alleen een raar aanzicht, maar het stuurt ook minder prettig
Hoe is het met de spaghetti tweeling? Zijn ze al naar Her Doktor?
Nog even wat ervaringen van de Gruppe M nu ik er even mee gereden heb.
Voorheen had ik twee grote gaten in het schutbord zitten voor het GTT filter (naast het originele gat). Deze heb ik nu dichtgemaakt omdat het Gruppe M filter er geen gebruik van maakt. De gaten werken ook alleen maar averechts omdat er dan warme lucht vanuit de motorruimte naar de ruimte achter het schutbord gaat en dit vervolgens weer wordt aangezogen door het gat daaronder het Gruppe M filter in. Lang verhaal maar dit is er de oorzaak van dat er nu in de cockpit minder compressorgeluid te horen is, aan de buitenkant maakt het niets uit.
Verder hoor ik de gasklep een beetje meer fluiten en dat deed hij al behoorlijk met het open GTT filter. Verder meen ik een iets diepere grom te horen zoals de Coopers dat ook hebben al is het moeilijk waar te nemen boven het uitlaatgeluid uit
Performance-wise is er niet zoveel verschil al lijkt het er op dat hij wat beter reageert op het gas. Via de instrumenten die ik heb kan ik wel zien dat de inlaatluchttemperatuur wel enkele graden lager is (bij gelijke buitentemperatuur).