Moet toch dringend es mee in die kart van je
Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
De rubbers zijn meer om kantelen van de motor tegen te gaan om het spruitstuk heel te houden. Kan ik missschien eens het bobbeltje uit de motorkap laten halen 
Ik weet niet of de Gruppe M CAI wat op gaat leveren. Het is nu echt geheel afgesloten van de motorruimte en het K&N filter wat er in zit is het grootste wat ik tot nu toe gezien heb
Misschien brengt het wat maar zal niet veel zijn. Gewoon een mooi ding vind ik, ik heb hem niet voor die 2 pk meer
Ik weet niet of de Gruppe M CAI wat op gaat leveren. Het is nu echt geheel afgesloten van de motorruimte en het K&N filter wat er in zit is het grootste wat ik tot nu toe gezien heb
Misschien brengt het wat maar zal niet veel zijn. Gewoon een mooi ding vind ik, ik heb hem niet voor die 2 pk meer
- Killer-Bee
- Mod virus alert!

- Locatie: Hulst
Bericht
Netjes gedaan Berthil! Met de Carbon air intakes moet hij op die plek toch volle bak koude lucht krijgen.
Frank
Frank
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Hey dat is vet! Ik had al een vermoeden dat jij hem had over genomen. Snel een andere brug aanschaffen! zonder is niet alleen een raar aanzicht, maar het stuurt ook minder prettig 
Hoe is het met de spaghetti tweeling? Zijn ze al naar Her Doktor?
iDD... mijn numero UNO!
Hoe is het met de spaghetti tweeling? Zijn ze al naar Her Doktor?
iDD... mijn numero UNO!
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Nog even wat ervaringen van de Gruppe M nu ik er even mee gereden heb.
Voorheen had ik twee grote gaten in het schutbord zitten voor het GTT filter (naast het originele gat). Deze heb ik nu dichtgemaakt omdat het Gruppe M filter er geen gebruik van maakt. De gaten werken ook alleen maar averechts omdat er dan warme lucht vanuit de motorruimte naar de ruimte achter het schutbord gaat en dit vervolgens weer wordt aangezogen door het gat daaronder het Gruppe M filter in. Lang verhaal maar dit is er de oorzaak van dat er nu in de cockpit minder compressorgeluid te horen is, aan de buitenkant maakt het niets uit.
Verder hoor ik de gasklep een beetje meer fluiten en dat deed hij al behoorlijk met het open GTT filter. Verder meen ik een iets diepere grom te horen zoals de Coopers dat ook hebben al is het moeilijk waar te nemen boven het uitlaatgeluid uit
Performance-wise is er niet zoveel verschil al lijkt het er op dat hij wat beter reageert op het gas. Via de instrumenten die ik heb kan ik wel zien dat de inlaatluchttemperatuur wel enkele graden lager is (bij gelijke buitentemperatuur).



Voorheen had ik twee grote gaten in het schutbord zitten voor het GTT filter (naast het originele gat). Deze heb ik nu dichtgemaakt omdat het Gruppe M filter er geen gebruik van maakt. De gaten werken ook alleen maar averechts omdat er dan warme lucht vanuit de motorruimte naar de ruimte achter het schutbord gaat en dit vervolgens weer wordt aangezogen door het gat daaronder het Gruppe M filter in. Lang verhaal maar dit is er de oorzaak van dat er nu in de cockpit minder compressorgeluid te horen is, aan de buitenkant maakt het niets uit.
Verder hoor ik de gasklep een beetje meer fluiten en dat deed hij al behoorlijk met het open GTT filter. Verder meen ik een iets diepere grom te horen zoals de Coopers dat ook hebben al is het moeilijk waar te nemen boven het uitlaatgeluid uit
Performance-wise is er niet zoveel verschil al lijkt het er op dat hij wat beter reageert op het gas. Via de instrumenten die ik heb kan ik wel zien dat de inlaatluchttemperatuur wel enkele graden lager is (bij gelijke buitentemperatuur).



- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Mijn vermoeden was juist, de gok niet voor niets genomen.
De M7 Strutbrace past met de Gruppe M CAI, het is alsof ze voor elkaar gemaakt zijn

2 mm speling maar ik heb voor de zekerheid wat vilt onder de strutbrace geplakt om de CAI niet te beschadigen.
Mijn carbon strutbrace en GTT filter heb ik geruild tegen een M7 strutbrace waarvoor dank tysie
De M7 Strutbrace past met de Gruppe M CAI, het is alsof ze voor elkaar gemaakt zijn

2 mm speling maar ik heb voor de zekerheid wat vilt onder de strutbrace geplakt om de CAI niet te beschadigen.
Mijn carbon strutbrace en GTT filter heb ik geruild tegen een M7 strutbrace waarvoor dank tysie
- maus105
- Bonkey
- Locatie: brabant
Onze sponsors


















