Aanstaande dinsdag dan is het zover. van 170 naar 215 pkaatjes, uitgevoerd door Van Beek. Nu vraag ik me wel het volgende af, aangezien ik de laatste hier ben die zijn MCS een beetje pep geeft:
Wat zijn de gevolgen voor de betrouwbaarheid van zo'n kuur. Mijn S-je komt uit 2004 en heeft er nu 110dkm op zitten. Is dit dan eigenlijk nog wel verstandig. Van Beek gaf aan dat dit wel kon, maar ik alleen rekening moest houden met de compressor. Die kon er wel eens uitvliegen, als het een ouder model was.
Dat had ik zelf al gelezen ergens anders hier op het Forum...maar hoe zit het verder?
Betrouwbaarheid MCS na Tuning
- eer-os
- Leerling Mini lid
- Locatie: Hilversum
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Een motor wordt door de fabriek veilig afgesteld. En deze is echt niet optimaal afgesteld al willen ze wel voordoen of dat zo is. Door tuning wordt het gewoon verandert. Er kan altijd wel eens wat kapot gaan. Maar het ligt gewoon er gewoon aan hoe vakkundig de tuning gedaan is en hoe je rijstijl is. Als je de MINI gaat liggen afstampen met een koude motor heb je eerder kans op problemen dan bij netjes warm draaien etc....
Maar ik zou me geen zorgen maken.
Maar ik zou me geen zorgen maken.
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
als je er harder in gaat rijden zal hij ook meer slijten. Als je er zoals ik in rijdt vervang je ieder half jaar je remmen.... Als iets meer gebruikt wordt zal het sneller slijten. Do the math.
iDD
iDD
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Verschil is dus iets meer compressordruk want die draait wat harder, dus een beetje meer vermogen. Daarom wordt er sowieso een kleinere pulley opgezet dus nog kleiner is nog wat meer van wat je al wilt.
Eindtoeren bij max toerental wordt dan natuurlijk ook hoger, en daar zit wel een max aan bij de compressor. 16% gaat echter ook nog wel. Vergeet niet dat de waterpomp aan de compressor is gekoppeld dus die draait ook wat harder.
Eindtoeren bij max toerental wordt dan natuurlijk ook hoger, en daar zit wel een max aan bij de compressor. 16% gaat echter ook nog wel. Vergeet niet dat de waterpomp aan de compressor is gekoppeld dus die draait ook wat harder.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Deze draaid dus ook meer toeren
Ik ben wel benieuwd of er bij een works compressor een andere tandwieloverbrenging in zit. Zodat het toerental van de waterpomp daar wel het zelfde is als standaard.
Waterpomp zit in de zelfde behuizing als de compressor, deze is pas bij berthil gesneuveld.Hans schreef:Die waterpomp draait toch alleen maar harder als er een 102% krukas pulley op zit? Compressor pulley staat los ervan..
Maar goed, of je nu een Works neemt of Beek het slijt allebei even hard
Deze draaid dus ook meer toeren

Ik ben wel benieuwd of er bij een works compressor een andere tandwieloverbrenging in zit. Zodat het toerental van de waterpomp daar wel het zelfde is als standaard.
- eer-os
- Leerling Mini lid
- Locatie: Hilversum
Bericht
als ik het zo lees zijn eigenlijk alleen de compressor en de waterpomp een probleem, daar is best overheen te komen.
Gaat de vernellingsbak geen prolemen geven dat? En het blok zelf? Je krijgt toch hardere klappen of je zuiger denk ik dan.
Gaat de vernellingsbak geen prolemen geven dat? En het blok zelf? Je krijgt toch hardere klappen of je zuiger denk ik dan.
Woonde ik maar in de alpen......
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Als je schoenen koopt slijten ze ook. De veters wat minder snel dan de zool, maar het slijt allemaal. Als je er op gaat hardlopen zullen ook je zolen en de stof sneller slijten.
zo is het dus ook met je motor tunen.
iDD>...... gewoon doen en als ie het niet meer doet dan is dat een mooi moment voor een andere auto!
zo is het dus ook met je motor tunen.
iDD>...... gewoon doen en als ie het niet meer doet dan is dat een mooi moment voor een andere auto!
Onze sponsors